MarcoBorsato schreef:Tomaat is een nachtschadeplant, dat is volgens mij hartstikke giftig....
Tomaat is inderdaad giftig voor paarden, heb ik vorig jaar gelezen in de Cap (geloof ik). Was een erg interessant artikel, jammer dat ik het niet heb bijgehouden
Kolen waren, als ik het me goed herinner, ook niet al te best en aardappelen ook niet. Steenvruchten konden ook wel, maar dan zonder de pit natuurlijk en nooit teveel. Misschien is dat artikel nog wel terug te vinden op de één of andere manier .. ?Edit: het verbaasde mij eigenlijk ook dat tomaten giftig zijn voor paarden; het zit namelijk WEL in o.a. de D-Tox van NAF en ook in de Cavalor Strucomix
Hoe zit dat eigenlijk met noten? Wat mag daar wel en wat niet? Hoeveelheden? In die richting moeten we op onze weide in het najaar altijd een groot deel afsluiten omdat er een grote oude zomereik staat: m'n merrie staat dan de eikels te 'stofzuigen' en die zijn uiterst giftig! Eenmaal ze bruin ipv groen zijn zou het geen kwaad meer kunnen? Ik riskeer het gewoon niet.
(al is johannesbrood geen groente natuurlijk