NIEUW Havens Natural Balance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:44

ik ben fan van subli hoor, ze doen het er hier prima op! voer basis, sport, structuurmuesli en kruidenmuesli. het is gewoon goed eerlijk voer. ooit heeft er een test in het 'bit' gestaan, hier kwam subli ook heel goed uit. stukken beter dan pavo bijvoorbeeld, ik weet nog dat cavalor op nr. 1 stond, daarna nog een ander merk en dan al subli. ze keken naar prijs/kwaliteit verhouding. mijn paard is er meer van gaan glimmen. voorheen voerde ik pavo en havens...

kleinvosje

Re: NIEUW Havens Natural Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:43

kannie, wat is het meest energie arm dan, de structuurmuesli of de kruidenmuesli?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:16

kannie schreef:
ik ben fan van subli hoor, ze doen het er hier prima op! voer basis, sport, structuurmuesli en kruidenmuesli. het is gewoon goed eerlijk voer. ooit heeft er een test in het 'bit' gestaan, hier kwam subli ook heel goed uit. stukken beter dan pavo bijvoorbeeld, ik weet nog dat cavalor op nr. 1 stond, daarna nog een ander merk en dan al subli. ze keken naar prijs/kwaliteit verhouding. mijn paard is er meer van gaan glimmen. voorheen voerde ik pavo en havens...

Okee en voer je dan nog supplementen bij ? Ik weet dat er wel vitamine E in zit maar t selenium mis ik er in. Mijn paard vind het wel erg lekker.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:48

HappyAppy schreef:
Nou jij zegt het, ik denk het :D . Dit is beter dan dat en ik ben onderhand het spoor bijster :( . Hetzelfde heb je ook met honden, kattenvoer etc.

Daarom terug naar de basis. Ook ik sta helemaal paf van al die verschillende soorten diervoeding en in mijn ogen is het voor 99% pure commercie. Alleen al dat woord Nature tegenwoordig wordt dat overal voorgeplakt zodat mensen maar denken dat het gezond is.
De meest kleurrijke zak moet erom heen want dat trekt klanten.

Voor mijn paarden ga ik voor een goede kwaliteit hooi eventueel aangevuld met een vit.brokje in de winter.
Mijn ene kat staat op vers vlees/barf , jammer genoeg kan de maine coon niks anders verdragen dan Royal Canin sensible maar ik zou hem ook wat graag op de vers willen hebben.

Mijn cavia's leven ook op hooi en een compleet brokje, geen mengsels , en elke dag vers fruit/groente.

De enige die nog voorgeprogrammeerd voer krijgen zijn mijn vissen, ben nog niet aan het voedingspatroon van mijn vissen toegekomen.

Ik zelf...ja dat kan ook nog wel iets beter..*neemt nog een koekje* :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:56

Ik voer mijn pony Muesli met kruiden van Subli, maar nu zit die helemaal onder de bulten!
Weet niet zeker of het door het voerkomt, daarom voer ik mijn pony nu tijdelijk niet meer bij.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:06

Cowgirl schreef:
HappyAppy schreef:
Nou jij zegt het, ik denk het :D . Dit is beter dan dat en ik ben onderhand het spoor bijster :( . Hetzelfde heb je ook met honden, kattenvoer etc.

Daarom terug naar de basis. Ook ik sta helemaal paf van al die verschillende soorten diervoeding en in mijn ogen is het voor 99% pure commercie. Alleen al dat woord Nature tegenwoordig wordt dat overal voorgeplakt zodat mensen maar denken dat het gezond is.
De meest kleurrijke zak moet erom heen want dat trekt klanten.

Voor mijn paarden ga ik voor een goede kwaliteit hooi eventueel aangevuld met een vit.brokje in de winter.
Mijn ene kat staat op vers vlees/barf , jammer genoeg kan de maine coon niks anders verdragen dan Royal Canin sensible maar ik zou hem ook wat graag op de vers willen hebben.

Mijn cavia's leven ook op hooi en een compleet brokje, geen mengsels , en elke dag vers fruit/groente.

De enige die nog voorgeprogrammeerd voer krijgen zijn mijn vissen, ben nog niet aan het voedingspatroon van mijn vissen toegekomen.

Ik zelf...ja dat kan ook nog wel iets beter..*neemt nog een koekje* :D

_O-

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:22

Inderdaad Cowgirl daar heb je een punt :D , we proberen het beste voor onze beestjes te zoeken en ons zelf laten we nogal eens in de steek :D . Maar probeer maar eens een goede kwaliteit hooi te pakken te krijgen das een hele uitzoekerij. Als ik wel eens bij onze oosterburen rij en zie al dat mooie stro en hooi dan denk ik "dat wil ik hier ook" maar ja.
Mijn paard stond eerst geruime tijd op marstall maar daar zijn ze hier in de buurt mee gestopt en nergens meer te krijgen in deze omgeving vandaar dat ik terug ben op de Equiral. Maar wat ik me afvraag, zou je Equiral kunnen mengen met Subli ? Of gewoon aanhouden wat je nu geeft. Pfff ik weet het niet meer ;( ;(

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:34

Hier nog iemand die het spoor helemaal bijster is ;(
Mijn paard is aan de dikke kant en er mogen zeker wel een aantal kilo's af.
Dus ik wou ook eerst die nieuwe muesli van Havens proberen, maar daar kan ik dus beter van af zien.
Subli wil hij gewoon echt niet eten.
Hij krijgt nu 's ochtends 1 handje draversbrok van Havens en 1 handje kruidenmuesli van Havens.
En 's avonds krijgt hij 1 handje basisbrok van Havens en 2 handjes Enjoy van Pavo.
Op advies van de paardensportmasseuse krijgt hij er per keer ook 1 handje Daily Plus bij, dit omdat hij volgens haar wat gevoelig was op de spijsvertering.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:50

dat zijn wel heel veel verschillende soorten voer, ik zou eerder kijken voor 1 soort voer.

ik blijf erg blij met marstall vito

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:35

Pally: Ik zou je paard alleen maar ruwvoer geven eventueel aangevuld met een vit. brokje.

Mensen voeren te snel en te veel krachtvoer bij terwijl dat bij een goed kwaliteit ruwvoer niet eens nodig is.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:45

Het probleem is dat ik op een pensionstal sta en de kwaliteit van het ruwvoer is niet altijd even goed.
Daarom wil ik hem wel bijvoeren, zodat ik zeker weet dat hij wel genoeg krijgt aan vitamines en mineralen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:56

jaren subli gevoerd, zonder problemen.
toen over op besterly en havens ... vond t niets.

en nu gaan we over op marstal.
adviseur geweest en veel aan gehad, hij was voor weinig bijzonders, dus meeste gaan vd winter op force, een vitamine supplement en verder wat lucerne meer niet... alleen oudjes en wedstrijd paarden krijgen wat extra.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:15

hier ook vorige week een zak besteld
sinds gisteren volledig over op Balance, maar als ik dan weer lees dat het zetmeel ook omzet in suikers :? is dit product dus niet suiker vrij word fructaan hetzelfde dan omgezet als zetmeel?

Ik zie ook door de bomen het bos niet meer ik moet een goeie meuslie of brok hebben zonder eiwit en suikers omdat ze hier erg van gaat jeuken,

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:20

Ik heb ook bij dit voer staan kijken. Maar toen ik de samenstelling zag, hoeft het voor mij ook niet zo. Ook ik vind dat er erg veel zetmeel in zit.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:31

bestaat er dan wel de perfecte meuslie ?

wat is dan met dit voer Equi Herbs erg laag eiwit en geen suikers/zetmeel.
is dan wel een brok maar dat maakt verder niks uit vind wel dat er voor de rest erg weinig in zit kwa vita en min

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 13:05

Of er de perfecte meuslie's bestaan?, geen idee!!

Wel zou je kunnen kijken naar marstall voer en met name de vito.
kijk op www.marstall.nl
De vito is suiker en zetmeel arm!
Ik ga het ook proberen aangezien in de natural balance toch veel zetmelen en suikers in zitten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:16

daar kan ik indd eens voor kijken Andrea ziet er goed uit wat ik zo zie op de site.
Gelukkig verkopen ze dit hier in duitsland ook eens kijken of ik dan ook die Vito mix zie liggen
Maar ik zie wel dat de vito een hoog eiwit gehalte heeft.

Ik zal eens op stal kijken wat ik voorheen gevoerd heb dat zag er ook goed uit
was een duits merk.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:51

tot nu toe tevreden over Balance
ze jeukt zicgh niet meer tot nu toe en haar vacht begint mooi te glimmen en haar staat en manen ook

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:42

heb toch maar voor de pavo nature's best gekozen hier zit maar 24% zetmeel in en 2,5 % suiker geen melasse ..ben benieuwd hoe is erop gaat doen :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:45

ben benieuwd :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:06

Tancreda4 schreef:
biancavos schreef:
er zit in dit voer heeeeeel erg veel zetmeel 36,7%, dit word ook omgezet in suikers..

Dat is dan ook raar dat ze het als 'suikerarm' en 'goed voor hoefbevangenpaarden' verkopen als het nog steeds zo'n hoog percentage is of ben ik nu gek?? Vind het wel zonde.

Doet mij idd denken aan Natures Best, of de andere voeders die ik heb gehad. Deze heb ik nog niet geprobeerd, maar ben nu net over op ander voer, eerst dat proberen.

Dat vond ik ook en daarom heb ik havens gemaild.

Citaat:
Ik ben het gedeeltelijk met u eens dat paarden en pony’s die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid ook baat hebben bij een zo laag mogelijk zetmeel gehalte, echter oorzaak nummer 1 van hoefbevangenheid is toch echt een te hoog suikergehalte, en deze is extreem laag in de Natural Balance. Indien de granen in een brok of muesli onbehandeld zijn dan kan kan een te hoog zetmeel gehalte invloed hebben echter de granen in de Natural Balance zijn alemaal behandeld (Geexpandeed, geextrudeerd etc.) en daardoor is het het zetmeel zeer licht verteerbaar geworden en heeft het geen invloed op paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. De reden dat wij kiezen voor een redelijk hoog aandeel granen (en daardoor een iets hoger zetmeel gehalte) is wij dit product ook geschikt hebben gemaakt voor sportpaarden of paarden die toch arbeid moeten verrichten.

Klinkt me vrij vaag in de oren, dus ik blijf maar gewoon bij safe and sound van D&H

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:13

ik ga straks een zak marstall vito halen
en die overstap langzaam maken ook van balance jeukt ze enorm haar staart.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:49

sinds ik healthy herbs voer geen jeuk meer!!!!

Cowgirl@leuk dat je ook rauw voert!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:31

Bij ons op stal staat het paard van de staleigenaresse erop omdat hij allergisch is voor persmelase. Op deze muesli doet hij het erg goed. Waarschijnlijk gaat dit de standaard muesli op stal worden. De paarden eten het graag.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:23

Ik mis toch wel het stukje dat deze muesli wel een hoog energiegehalte bevat. Daarvoor heeft het een gemiddeld zetmeelgehalte (volgens voervergelijk.nl). Waar zou het anders de energie vandaan moeten halen. Nature's best bijv. heeft dit niet en heeft daarom een lager zetmeelgehalte. Maar daardoor ook niet geschikt voor paarden die matige/ zware arbeid verrichten.

Ik voer dit nu aan mijn paard omdat ze de neiging heeft snel dik te worden. Maar ik wilde geen verlies van energie. Vandaar dat ik overgestapt ben van de kruidenmuesli van Havens naar deze muesli.

Ben nu aan het uitproberen hoeveel ik kan geven zonder verlies van energie maar wel graag een aantal kilo's. Ze vind het in ieder geval erg lekker maar ze is ook geen moeilijke eter.
Ik wil graag toe naar 1.5 kilo per dag. Zou dat voldoende zijn? Ze wordt 3-4x per week matig tot zwaar getraind op M, beginnend Z niveau. Daarnaast longeren, buitenrijden af en toe springen. 1-2 per week rust. 3x daags droog hooi en een aantal wortels.