Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kannie schreef:ik ben fan van subli hoor, ze doen het er hier prima op! voer basis, sport, structuurmuesli en kruidenmuesli. het is gewoon goed eerlijk voer. ooit heeft er een test in het 'bit' gestaan, hier kwam subli ook heel goed uit. stukken beter dan pavo bijvoorbeeld, ik weet nog dat cavalor op nr. 1 stond, daarna nog een ander merk en dan al subli. ze keken naar prijs/kwaliteit verhouding. mijn paard is er meer van gaan glimmen. voorheen voerde ik pavo en havens...
HappyAppy schreef:Nou jij zegt het, ik denk het. Dit is beter dan dat en ik ben onderhand het spoor bijster
. Hetzelfde heb je ook met honden, kattenvoer etc.
Cowgirl schreef:HappyAppy schreef:Nou jij zegt het, ik denk het. Dit is beter dan dat en ik ben onderhand het spoor bijster
. Hetzelfde heb je ook met honden, kattenvoer etc.
Daarom terug naar de basis. Ook ik sta helemaal paf van al die verschillende soorten diervoeding en in mijn ogen is het voor 99% pure commercie. Alleen al dat woord Nature tegenwoordig wordt dat overal voorgeplakt zodat mensen maar denken dat het gezond is.
De meest kleurrijke zak moet erom heen want dat trekt klanten.
Voor mijn paarden ga ik voor een goede kwaliteit hooi eventueel aangevuld met een vit.brokje in de winter.
Mijn ene kat staat op vers vlees/barf , jammer genoeg kan de maine coon niks anders verdragen dan Royal Canin sensible maar ik zou hem ook wat graag op de vers willen hebben.
Mijn cavia's leven ook op hooi en een compleet brokje, geen mengsels , en elke dag vers fruit/groente.
De enige die nog voorgeprogrammeerd voer krijgen zijn mijn vissen, ben nog niet aan het voedingspatroon van mijn vissen toegekomen.
Ik zelf...ja dat kan ook nog wel iets beter..*neemt nog een koekje*
Tancreda4 schreef:biancavos schreef:er zit in dit voer heeeeeel erg veel zetmeel 36,7%, dit word ook omgezet in suikers..
Dat is dan ook raar dat ze het als 'suikerarm' en 'goed voor hoefbevangenpaarden' verkopen als het nog steeds zo'n hoog percentage is of ben ik nu gek?? Vind het wel zonde.
Doet mij idd denken aan Natures Best, of de andere voeders die ik heb gehad. Deze heb ik nog niet geprobeerd, maar ben nu net over op ander voer, eerst dat proberen.
Citaat:Ik ben het gedeeltelijk met u eens dat paarden en pony’s die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid ook baat hebben bij een zo laag mogelijk zetmeel gehalte, echter oorzaak nummer 1 van hoefbevangenheid is toch echt een te hoog suikergehalte, en deze is extreem laag in de Natural Balance. Indien de granen in een brok of muesli onbehandeld zijn dan kan kan een te hoog zetmeel gehalte invloed hebben echter de granen in de Natural Balance zijn alemaal behandeld (Geexpandeed, geextrudeerd etc.) en daardoor is het het zetmeel zeer licht verteerbaar geworden en heeft het geen invloed op paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. De reden dat wij kiezen voor een redelijk hoog aandeel granen (en daardoor een iets hoger zetmeel gehalte) is wij dit product ook geschikt hebben gemaakt voor sportpaarden of paarden die toch arbeid moeten verrichten.