PAVO Summer Fit koeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Re: PAVO Summer Fit koeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:52

Hey Paulien :)

Ik voer ze al 2 jaar aan Ever en Rakker en nog geen enkele problemen gezien.

Ever krijgt het hele jaar door iedere dag 1 hele en Rakker hele jaar door iedere dag een halve.

Geen van 2en worden er extreem dik van of krijgen last van schuren...

Ik denk dus dat het per paard verschilt.. misschien moet je het gewoon is proberen...

Rakker krijgt voor de rest niks anders dan een halve koek en hooi en Ever krijgt 1,5 kilo basisbrok, 1 koek en hooi...

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:14

Mijn merrie is aan het herstellen van hoefbevangenheid. Krijgt nu twee schepjes pulp en een handje dieetvoeding één keer per dag. Plus een koek, maar niet dagelijks. Om de twee dagen één, ofwel een halve per dag. Zijn die dan zo slecht?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:37

benblij blijmet dit topic. onze shet is vd wk begonnen met schuren net na ze een wk lang een kwart koek heeft gehad. ik stop er dus direct weer mee.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:55

iemand ervaring met de koeken van marstal?

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:15

Ja ik voer Marstall stalkoek omdat dat geen suiker in zit in verhouding tot de pavo koek ze eten het graag en ze doen het er goed op.
Ze zijn 2 ijslanders die voornl op hooi gehouden worden soms een schepje vital van marstaal en een koek.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:53

Ik voer ipv die koek paardenkernbrok van treurniet. In één schepje van 100 gram zit evenveel mineralen en vitamines als in 1 kg basisbrok. Mijn pony doet het er prima op. Ik voer al 4 jaar standaard 1 schepje per dag met daarbij een kwart tot een half basisbrok, afhankelijk van de arbeid.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 01:04

Mij leek mij een goed idee, om het in de zomer bij te voeren. Ik had een proef Summer Fit koek gekregen bij de dierenvoederij. Eerst wou ik hem helemaal geven, maar toen besloot ik toch maar een klein stukje te geven. Bleek ze er allergisch voor te zijn. Hele hals en klieren opgezet.

Overigens wel erg goede reacties van mensen op stal. Die geven het inplaatst van krachtvoer, in de omer.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:26

Hey, geef al twee jaar elke dag een Pavo koek aan mijn pony die zomer exceem heeft. Ze schuurt niet meer dan voordien. (Het probleem is door een volledigere aanpak nu zelfs beter onder controle.) Het is haar favoriete hapje! Krijgt trouwens Nature's Best ook, maakt geen verschil.
weet niet of dit nuttig is :D

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:57

Mijn tinker en C-pony krijgen beide elke dag een halve en ze doen het er goed op :j . Heb mijn shetlanders net verkocht maar die deden het er ook erg goed op, ze kregen elke dag 1/4e, de jonge shet had eerder last van exceem en heeft nu nergens last meer van (denk dat ze er over heen is gegroeid) ik geef ze deze koeken al min een jaar mischien al wel langer (de tinker krijgt ze nog maar 2 week aangezien ik haar nog niet langer heb *D )
Een stalgenoot van mij geeft haar pony elke dag een hele en heeft ook nergens last van en doet het er ook goed op

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:02

Mijn haflinger krijgt elke dag een hele koek en ze doet het er prima op!
Geen last van jeuk oid....
Voordeel van die koek, ze word er niet dik of druk van en ze krijgt zo toch haar vitamine's binnen.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:08

Ook ik gaf elke dag een koek aan paardlief maar ben er toen mee gestop ivm vele suikers en hij echt dik werd en hij kreeg ook last van jeuk, ik dacht eerst dat het aan de brok zou liggen dus heb hem daarin verminderd maar no way meneer werd ronder en ronder sinds ik hem de koek niet meer geef gaat het goed, nu zijn we hem aan het beleren dus extra pondjes vliegen er nu wel een beetje af maar nee geen koek meer voor paardlief ik ga wel op zoek naar een andere variatie en nu doen we het gewoon met een appel en een peen als extra en daar is hij ook te vrede mee waarschijnlijk vind hij het nog lekkerder ook.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:00

ik heb ook koeken van pavo ... mijn pony werd er ineens heel dik van gaf een halve koek per dag .... nu krijgt ie echt maar een klein stukje na het rijden als beloning verder niets meer ...dit gaat goed zo

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:09

plutolover schreef:
Ik ben erg tevreden over

Mijn hafje krijgt pavo musli en pavo summer koeken. en geen geschuur. hij doet het er super op

Bij mij hetzelfde alleen heb ik een volbloed arabier.
Hij zat tegen hoefbevangen/insulineresistentie aan en PAVO gaf mij juist advies om deze koek en meusli te geven ipv biks..
Lijkt mij sterk dat ze klanten dit advies geven als je paard er alleen maar zieker van zou worden omdat er teveel suiker in zit %) had juist het idee gekregen dat het niet zo was en dus juist geschikt was voor paarden met hoefbevangenheid, begrijp er nix meer van :?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:33

Giraf schreef:
plutolover schreef:
Ik ben erg tevreden over

Mijn hafje krijgt pavo musli en pavo summer koeken. en geen geschuur. hij doet het er super op

Hij zat tegen hoefbevangen/insulineresistentie aan en PAVO gaf mij juist advies om deze koek en meusli te geven ipv biks..
Lijkt mij sterk dat ze klanten dit advies geven als je paard er alleen maar zieker van zou worden omdat er teveel suiker in zit %) had juist het idee gekregen dat het niet zo was en dus juist geschikt was voor paarden met hoefbevangenheid, begrijp er nix meer van :?

wel eens van commercie gehoord.

Hippostar heeft ook koeken, iemand daar ervaring mee?

millie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:06

Ik ben er wel erg over te spreken.

Ik geef iederedag een koek omdat mijn paard veel te kort is gekomen hier zitten geen eiwitten in maar wel mineralen en vitamines.

Mijn pavo blokken zijn bijna op nu heb ik de muslikoeken van hippostar (zelfde idee) daar zitten ook geen suikers in.

Het is goed voor paarden op randsoen maar ook voor paarden die lekkere vitamintjes nodig hebben en het is een lekkernij mijn paard komt al gelijk als ze me ziet omdat ze weet dat ze een koek krijgt hihihih

millie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:08

Marleen_ schreef:
Ook ik gaf elke dag een koek aan paardlief maar ben er toen mee gestop ivm vele suikers en hij echt dik werd en hij kreeg ook last van jeuk, ik dacht eerst dat het aan de brok zou liggen dus heb hem daarin verminderd maar no way meneer werd ronder en ronder sinds ik hem de koek niet meer geef gaat het goed, nu zijn we hem aan het beleren dus extra pondjes vliegen er nu wel een beetje af maar nee geen koek meer voor paardlief ik ga wel op zoek naar een andere variatie en nu doen we het gewoon met een appel en een peen als extra en daar is hij ook te vrede mee waarschijnlijk vind hij het nog lekkerder ook.

ze zouden niet dik van deze koeken moeten worden er zit geen eiwit in. Mijn paard is namelijk niet dik te krijgen en deze krijgt ze voor de minerale tevens zijn ze goeg voor de maag zo zoals maagzweren omdat het ruw is

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:31

Hier ook goede ervaring met Pavo (zowel koek als voer). Pony krijgt een halve koek per dag, paard krijgt muesli (winnersport) Ze zien er prachtig uit, geen jeuk (behalve door die rot dazen en vliegen)

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:41

Ik heb ze ook altijd gegeven in combi met PAVO nature's best. Ben inmiddels overgegaan naar voer Marstal. Ik voer de Vito in combinatie met Forte, dat is een mineralen en vitamine korrel en hij heeft nu beduidend minder jeuk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:47

Geen problemen hier.
Voer fjord halve koek per dag, verkruimeld, met beetje lijnzaadolie en haar supplementje (is ook vloeibaar).
Gaat erin als... koek.... :D

Nu nog alle dazen en vliegen uitroeien en hier jeukt het dan ook niet meer.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:01

mijn Fjorden krijgen ook ieder een halve koek per dag. Hebben soms last van jeuk maar dit komt denk ik meer door de beesten dan door de koeken. Vind het toch fijn om ze iets extra's te geven i.p.v. enkel gras en water. Ze zijn erg gevoelig om dik te worden dus dit is ideaal!

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:08

Ik voer ze nu ook een half jaar!

Ik vind het heerlijk, ik voer namelijk alleen een beetje muesli bij aan mijn twee Hafjes maar was dan bang dat ze te weinig vitaminen en mineralen binnen kregen. Ik hoop dat ik het met die pavo koeken weer goed maak!

Mijn paarden schuren er niet van maar zijn ook niet zo heel gevoelig wat voer betreft.

Ik moet wel echt muesli bij blijven voeren, er zit echt te weinig in om ze dik te houden! maar dat geeft niet, daar zijn ze ook niet voor!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:55

Ik voer ze niet meer, maar wel jaren gedaan. Nooit ergens last van gehad hoor, lekker makkelijk voeren ook...je kan em zo even naar binnen schuiven :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:45

Giraf schreef:
plutolover schreef:
Ik ben erg tevreden over

Mijn paard zat ook tegen hoefbevangenheid aan en ik ben op aanraden van mijn DA Pavo koeken gaan voeren. Mijn merrie (streefgewicht 400kg, begon voor het dieten op 550..) krijgt een halve koek per dag, omdat ze op rust staat. Om haar wat meer te laten eten krijgt ze 2 grote handen Pavo Daily Plus erbij. (En natuurlijk hooi en weidegang met graaskorf).

Inmiddels is ze al zeker 90 kilo afgevallen, zonder beweging (wegens peesblessure). Alleen door verandering van haar voeding. Geen problemen met schuren e.d.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:14

@Focussed
Wat een fantastisch resultaat zeg!
Geef je dan 1/4e koek 's morgens en 's avonds?
Hoelang doe je dit al? Schuurde ze vroeger wel toen ze zwaarder was?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:16

Er wordt bij ons 4 keer gevoerd op een dag, dus ze krijgt in ieder emmertje 1/8e koek en 2 grote handen Daily Plus! In totaal dus een halve koek per dag.
Nu mist ze wel haar "middag" bakje, omdat ze dan op de weide staat, maar dat is te verwaarlozen aangezien het maar een heel klein brokje koek is wat ze dan mist.