Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 13:53

ook meer mensen die force als aanvulling voeren?

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:51

Volgens mij wordt dat een paar keer genoemd hoor ;-), iig door mij. Onze Haf staat erop en we hebben een Shet op stal die er ook op staat...

Suzan_bobar

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:59

ik heb nog steeds geen reactie op mijn vraag wat te voeren aan een hete pony. Die snel afvalt en gestresst is.... Had deze vraag bij marstall neer gelegt... Maar tot op heden geen reactie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:09

Suzan_bobar schreef:
ik heb nog steeds geen reactie op mijn vraag wat te voeren aan een hete pony. Die snel afvalt en gestresst is.... Had deze vraag bij marstall neer gelegt... Maar tot op heden geen reactie.

heb je dat formulier op de site ingevuld?

ik had vrij snel reaktie daarna met een voeradvies, en een paar dagen later is er iemand van Marstall toen bij mij op stal langs geweest...

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:16

Ik voer al jaren Marstall aan mijn paarden.
Mijn 24 jarige merrie krijgt Senior plus en O-concours, hierop doet zij het prima en is in super conditie.
Mijn (hyperactieve) 13 jarige ruin krijgt Naturell en een beetje kornmuesli om hem wat dikker te krijgen. Hierop is zijn energie iets beheersbaarder geworden. (eerst voerde ik E zonder haver).
Beide paarden zien er super uit en vinden het voer erg lekker.
Omdat ik ze nooit iets anders gevoerd heb weet ik niet of dat verschil zou maken.....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:02

Suzan_bobar schreef:

Cornmuesli van Marstall. Dat advies kregen wij en ze doet het er prima op. Blijft mooi op gewicht en wordt niet heter.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:08

jeps... Formulier op de website ingevult...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:18

Ik voer sinds augustus vorig jaar een combinatie van Marstall Amino Plus muesli en de Cornmuesli. Ze doet het er super op. +:)+

Zit veel beter in haar spieren, verharen gaat mooi. En 't allerbelangrijkste: het heeft een merkbare werking op de spieren. Voorheen had mijn merrie gauw last van haar spieren, stijf na flinke inspanning. En na een periode van rust (zoals die winter met sneeuw en vorst) kon ik vrijwel helemaal opnieuw beginnen met de opbouw van de training. En nu kwam ze veel minder ver weg.

Voor de mensen die 't slecht verkrijgbaar vinden: neem eens contact op met Firma Langwerden. Zij leveren (volgens mij) landelijk o.a. Marstall bij je thuis af.
Ik krijg het om de 4 of 6 weken thuis afgeleverd, afhankelijk van wat ik nodig heb. Krijg woensdags een telefoontje of ik nog een bestelling heb en vrijdags heb ik 't in huis.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:27

Ik heb 't ook via Langwerden, keurig thuis bezorgd.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:51

ok wil ik ook even naar informeren, want ik moet er nu echt wel een stukje voor rijden, heb het erg wel graag voor over, maar als het ook anders kan, zou mooi zijn

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:58

aslo schreef:
Ik heb 't ook via Langwerden, keurig thuis bezorgd.

Naar ik begrijp is het bestellen bij hun boven de 100 kg zonder kosten?
Op hun site staag geen Marstall maar dat kunnen ze dan voor je bestellen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:07

Ik heb hooguit 4 zakjes Marstall, dus totaal 80 euro. Naar mijn weten heb ik geen extra bezorgkosten omdat ze een route hebben.

Bel anders even met Langwerden. De site is niet heel uitgebreid inderdaad.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:15

Puera schreef:
Ik heb hooguit 4 zakjes Marstall, dus totaal 80 euro. Naar mijn weten heb ik geen extra bezorgkosten omdat ze een route hebben.

Bel anders even met Langwerden. De site is niet heel uitgebreid inderdaad.

Ja heb net al even met ze gebeld. Goh mooi dat zoiets bestaat, zonder kosten (bij 100kg of meer) wordt je voer thuisbezorgd!
Ik kom met onze vier paarden wel boven 100 kg per keer.
Mooi op route elke twee weken, nou super, bedankt voor je tip!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:18

+:)+

Ik ga mijn factuur eens goed nakijken... volgens mij krijg ik geen extra bezorgkosten doorberekend... had de laatste keer slechts 2 zakjes.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:21

Puera schreef:
+:)+

Ik ga mijn factuur eens goed nakijken... volgens mij krijg ik geen extra bezorgkosten doorberekend... had de laatste keer slechts 2 zakjes.

Die man legde mij uit, dat bij minder dan 100kg voer er een (kleine) toeslag over het voer komt en ik geloof bij 300kg of meer er korting wordt berekend.
Ben bij hun voor de westernmuesli 13.88 kwijt, en als ik het uit Akkrum haal 14.00. dus geen reiskosten meer en ook nog gebracht voor minder :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:33

Ok, zou kunnen dat ze dat in de prijs van de muesli hebben verwerkt want de hoeveelheid staat altijd wel op de factuur. :j

Anywho, ik krijg 't thuisbezorgd, en dat vind ik ook heel fijn. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:40

En voeren jullie er dan ook nog gewoon brok bij? De verhalen zijn toch echt positief volgens mij. :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:44

Nope, mijn merrie krijgt alleen muesli. Maar die bestaan niet alleen uit granen, natuurlijk zit daar ook wel een vitaminebrokje bij.
Voldoet prima. :j

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:45

Ik voer Marstall Optimaal, en geef dat samen met de Basis van Marstall. Is lucerne.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:42

ik voer alleen de muesli (+ nu nog gemengd met de muesli die ik nog had van een ander merk, die voer ik even op)

ik geef 's morgens 3/4 en 's avonds een hele schep western mix en na het rijden een 1/4 tot een 1/2 schep sinfonie

verder hooi en compactgras en 's avonds door de muesli een half voerschepje lucerne

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 11:45

Nee ik voer naast de muesli geen extra brok meer. Zou ook niet nodig moeten zijn wordt er gezegd.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:56

Nouvel schreef:
ik voer alleen de muesli (+ nu nog gemengd met de muesli die ik nog had van een ander merk, die voer ik even op)

ik geef 's morgens 3/4 en 's avonds een hele schep western mix en na het rijden een 1/4 tot een 1/2 schep sinfonie

verder hooi en compactgras en 's avonds door de muesli een half voerschepje lucerne

Voer je de sinfonie droog of geweekt?? Ik lees in de catalogus dat je die ook kunt weken namelijk.
Tot op heden nog steeds geen reactie ontvangen van Marstall,....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:00

aslo schreef:
Suzan_bobar schreef:

Cornmuesli van Marstall. Dat advies kregen wij en ze doet het er prima op. Blijft mooi op gewicht en wordt niet heter.

Precies hetzelfde hier. Mijn paard is vrij loperig en had vooral toen hij nog wat jaartjes jonger was de neiging meer energie te verbruiken dan dat hij binnen kreeg met als gevolg dat hij snel inviel. Meer ruwvoer kreeg hij gewoon niet weg en meer krachtvoer was geen optie: alleen maar meer energie die hem in de weg zat. Maismeel at hij niet en van bietenpulp werd hij koliekerig.

In 2006 was ik op Paard & Koets, daar stond de heer Massen met een stand van Marstall. Ik heb uitvoerig met hem gesproken en hij raadde Cornmuesli aan. Kreeg een monster mee om te kijken of mijn paard het lustte, heb vervolgens wat zakken besteld en tot op de dag van vandaag doet mijn paard het er goed op. In het zomerseizoen voer ik het samen met Champion, dat is wat vetter en wat meer bedoeld voor paarden die duurprestaties leveren.

Voor mij dus zeer goede ervaringen met Cornmuesli bij een gevoelig, alert en zeer werklustig paard.

Bij mij wordt het overigens inmiddels ook geleverd door Langwerden. Ik val nog onder de regeling voor 'oude' klanten, bij mij komen ze ook gerust één zak afleveren als ik daarom vraag. Maar mijn stalbaas bestelt er inmiddels ook, dus ze hoeven bij ons sowieso niet voor één zak te komen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:04

Champion ga ik ook even bekijken dan ;) De mijne loopt ook lange afstanden en zweet enorm altijd,....

Heb net nogmaals het formulier op de site ingevult,... hopelijk krijgen we nu wel reactie,....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:39

Had mijn pony die neiging ook maar :')
Die is zo irritant heet af en toe, maar ze krijgt nog steeds meer binnen dan ze opmaakt _O- (maar goed, zij kan bij wijze van op een suikerklontje al drie dagen staan te stuiteren := )

Ik ga het denk ik ook maar eens online bestellen, dat is wel heel ideaal!
Als ik het hier in de buurt wil halen moet ik 20-30 min. rijden en ze hebben 4 weken levertijd :=