ik heb nu nog een aangebroken zak knoflooksnippers liggen. daarna stop ik ook met knoflook voeren. volgens mij helpt het geen zier. Merk echt geen verschil... voor tijdens het werk een goede vliegenspray en verder een vliegenkap in het land.
Clan
Geplaatst: 23-04-10 21:54
Ik geef 1 klein schepje per 1 schep voer. Alleen zeker niet te veel doen want dat vinden ze niet lekker!! Verder helpt het voor de luchtwegen en de vliegen! Dus als je het wilt doen kan je het best nu beginnen, dan hebben ze in de zomer geen last van vliegen! Groetjes
kimvanlier
Geplaatst: 24-04-10 22:17
iedere zomer doen ik en de eigenaar van mijn verzorgpaard 1 teentje knoflook door zijn voer. in heele maar dan ook echt heele kleine stukjes snijden en dan gewoon door zijn of haar eten doen. waneer het paard gaat zweten laat die lucht zich meevoeren. en ze zeggen dat daar inderdaad vliegen van wegblijven. volgens mij is dat wel zo. maar dazen gaan er niet voor aan de kant hebben we gemerkt.
je moet minimaal 3 weken van te voren beginnen en afgestreken schepje. het komt dan in je paards bloed je paard gaat zweten en de knoflook lucht komt dan naar buiten en daar houden die beesten niet zo van. wij deden het ook.
Otje96
Geplaatst: 03-05-10 11:54
Ik heb verse knoflook gevoerd en snippers, maar uiteindelijk mee gestopt omdat het weinig zin had.
Ik heb het ook tijden gevoerd, mijn paard stonk een uur uit de wind (uit dr mond) en ik heb er geen resultaten van mogen ondervinden
ElsB
Geplaatst: 03-05-10 15:01
Geloof 't nou maar: knoflook helpt NIET tegen vliegen, muggen, dazen etc. en is echt ONGEZOND voor paarden! Edit: ik zie in het onderschrift van TS een vliegendeken te koop aangeboden; die zou ik maar houden, want zo'n deken helpt wél tegen stekebeestjes
Shir89
Geplaatst: 03-05-10 15:08
1 tip voor mensen die het toch knoflookpoeder of snippers willen gaan voeren.
Ga naar de TOKO, scheelt een hoop geld
SaBiNa_S
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-10 16:04
ElsB schreef:
Geloof 't nou maar: knoflook helpt NIET tegen vliegen, muggen, dazen etc. en is echt ONGEZOND voor paarden! Edit: ik zie in het onderschrift van TS een vliegendeken te koop aangeboden; die zou ik maar houden, want zo'n deken helpt wél tegen stekebeestjes
Knoflook helpt ook tegen Wormen..!!! en zo ver ik weet. wat er ook net is gezegt.. dat het word opgenomen door het bloed en het met zweeten uit komt alswaaren.. waar die vliegen niet van houden..!!
ik ben sins een week weer begonnen met voeren.. (had nog een emmertje staan van vorgjaar)
Majken
Geplaatst: 04-05-10 18:51
Ik zou het eigenlijk niet weten, nog nooit geprobeerd. Maar klinkt interesant
DaphneLinda
Geplaatst: 04-05-10 19:08
Ik las ook het bericht van perfectE, maar daar heb ik eigenlijk nooit van gehoord.
Mijn verzorgpaard krijgt 's zomers altijd een knoflook-liksteen. Dit schijnt erg goed te helpen, en kan je gewoon in de box hangen. Dan hoef je het ook niet continu toe te dienen.
ik heb hier ook de laatste zak liggen, knoflooksnippers gemengd met foenegriek snippers en zeewier. Na deze zak stop ik er ook mee, ik merk geen verschil en het kost alleen maar geld!
De ene helft zegt: Het helpt niet. De andere zeggen het is slecht dan zeggen er nog ene paar het is goed.. en nog n paar doe maar niet.
Dus wat moet ik nou?
marnique2
Geplaatst: 19-05-10 17:15
Ik heb nu een variant van de paardendrogist in een handig pompspraytje, knoflookolie met omega vetzuren, dus voor goede doorbloeding, goed voor de vacht en ik hoop tegen de vliegen, heb een vliegenschimmel en door de kleur schijnen er nog meer vliegen op af te komen.
jamiejd
Geplaatst: 22-05-10 12:27
klopt! Schijnt inderdaad te helpen. Ik geef knoflook poeder tegen de vliegen & voor haar lucht wegen! Je hebt ook knoflooksnippers.
haflingertje
Geplaatst: 25-05-10 13:26
Ik geef knoflook in een kuur vorm. Dus af en toe een aantal dagen achter elkaar. Op advies van de veearts. Knoflook helpt goed tegen wormen. Verder is het inderdaad goed voor het bloed.
Net zoals al het andere is teveel nooit goed. Dus met mate voeren!
askazita
Geplaatst: 25-05-10 13:35
ik heb zelf knoflookpoeder en knoflook snippers gehad, bijde werkt (als je paard zweet) ik hebt geen last van de vliegen gehad en een vliegendeken is niet nodig (met rijden) en het is goed voor de bloedsomloop.
vliegenspray helpt tot je paard gaat zweten en knoflook helpt vanaf dat je paard zweet, dus als je eerst vliegenspray op doet en je paard zweet snel en heeft knoflook gehad werkt het super.
Mijn pony kreeg vorig jaar het elke dag sochtends en savonds een schepje. moet het nu nog even kopen.
Ik zou idd geen tenen voeren, van echte paardenknoflook weet je ook zeker dat het goed is voor paarden.