Pittig door Pavo Summerfit koeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:20

Ik voerde mijn paard deze koeken ook. Tot ik een voedingsadviseur langs vroeg en mij vertelde dat er veel suiker in zit. Namelijk 9 %. Mijn paard had daardoor de hals vastzitten en overvulde kogels. Ook schrikkerig gedrag... Ik ben er mee gestopt, nu 3 weken en begin al verschil te merken. Ik voer nu een muesli met weinig suikers en eiwitten.

jammerr

Re: Pittig door Pavo Summerfit koeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:51

ik heb het advies gekregen dat wanneer je deze koeken met regelmaat (dus iedere dag) naast het basisvoer bijvoert, je wel moet korten in het basisvoer.
dus ik neem aan dat er zeker wel een dergelijke mate van energie en dergelijke inzit.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:37

er zit melasse door de koeken.. hier zou je paard op kunnen reageren. Je kunt het uitproberen door hem een aantal weken even geen koeken meer te geven en kijken hoe dan zijn gedrag is. Ook van wortels kunnen paarden "heet" worden, zou je ook een poosje even niet meer kunnen voeren om te kijken of het effect heeft. Succes!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:29

Ik ben nu een test (voor mezelf) aan het uitvoeren. Sinds gister geen koeken meer. Pony ging altijd zo schuren tegen een mens of staldeur. Had geen idee waarom, heeft lange manen, volle staart dus geen andere gekke kwalen dacht ik.
Nu maar eens kijken als ik stop met de koeken of het over gaat.
Andere pony heeft nergens last van.

Maar heet worden van zo'n kleine hoeveelheid lijkt me stug hoor. Mijn paard is op het moment ook hyper, zit hem volgens mij meer in het weer.

HazyDawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:45

Volgens de website van Pavo zitten in de koeken 9% suikers en 24% zetmeel ( wordt door het lichaam omgezet naar suikers ) Ik heb het ook een tijdje gevoerd aan mijn pony. Ook mijn pony werd er druk van
en ging zijn staart schuren. Ben toen gestopt met de koeken en pony stopte met schuren en werd weer
rustiger. Hier op bokt staan nog meer ervaringen met de summerfit koeken van Pavo. Sommige ponys doen het er goed op maar anderen worden idd drukker of gaan schuren.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:35

jury schreef:
Ik ben nu een test (voor mezelf) aan het uitvoeren. Sinds gister geen koeken meer. Pony ging altijd zo schuren tegen een mens of staldeur. Had geen idee waarom, heeft lange manen, volle staart dus geen andere gekke kwalen dacht ik.
Nu maar eens kijken als ik stop met de koeken of het over gaat.
Andere pony heeft nergens last van.

Maar heet worden van zo'n kleine hoeveelheid lijkt me stug hoor. Mijn paard is op het moment ook hyper, zit hem volgens mij meer in het weer.

en al resultaat?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:19

heb het idee dat het minder is, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Het schuren is minder, rolt nog wel graag, maar is natuurlijk ook aan het verharen.
Ze heeft nu 2 weken geen koek gehad, desnoods kijk ik het nog een week aan, en ga het dan weer geven, dan weet ik het zeker.

LiefDing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:00

wij hebben ook pavo koeken gevoerd omdat ze heel heftig reageerde op andere dingen, hier heeft ze het heel goed op gedaan

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:05

Misschien voelt hij zich wel beter in zijn vel omdat hij nu extra vitaminen en mineralen heeft, waardoor hij wat joliger wordt?
Die van mij werd er ook wat energieker van.