Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sosha schreef:Als ik mijn pony onbeperkt hooi voer, heeft hij op korte termijn inderdaad niets meer nodig, dan is ie nl. dood.
Weet niet waar die populaire kreet van "onbeperkt hooi voeren" vandaan komt, maar de meeste paarden doe je er meer slecht dan goed mee, dat is gewoon veel te veel.
Die staat in een paddock...

Sosha schreef:Als ik mijn pony onbeperkt hooi voer, heeft hij op korte termijn inderdaad niets meer nodig, dan is ie nl. dood.
Weet niet waar die populaire kreet van "onbeperkt hooi voeren" vandaan komt, maar de meeste paarden doe je er meer slecht dan goed mee, dat is gewoon veel te veel.
Dus dan klopt er iets niet in het metabolisme van een paard of hij krijgt niet genoeg beweging.. Inderdaad gaat dit voor de meeste paarden dus niet, voer dan meerdere keren per dag plukjes hooi of hang hooinetten of iets dergelijks op dat het moeite kost om te eten... In de weide hooi altijd over de hele wei verspreiden zodat ze moeten 'zoeken' helpt ook nogeens tegen verspilling omdat ze er niet in gaan staan..