Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tinky12 schreef:Als je een paard al kruiden wilt geven,houd er dan rekening mee dat je niet meer geeft dan de maximaal dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.Dit geld voor knoflook maar ook voor alle andere kruiden![]()
Een goede maatschep is dus van belang en niet zomaar "uit de losse hand" geven.
Citaat:Gebruik inwendig: Door de samentrekkende werking een goed middel bij diarree en zweertjes in de mond. Als de merrie gedurende de laatste twee maanden van de dracht en na de bevalling framboosbladeren eet, hebben de bladeren een heilzaam effect op de buik- en baarmoederspieren. Daarnaast bevordert het de melkproductie.
Gebruik uitwendig: Als compres voor gebruik op oude wonden en zweren (verbandwatten drenken in een thee van framboos).
bron: http://www.paardendrogist.nl
Citaat:Gebruik inwendig: Voor een goede bloedzuivering, een glanzende vacht, ondersteuning van de lymfeklieren en de afvoer van afvalstoffen en vocht.
Extra informatie over kleefkruid m.b.t. paarden:
Kleefkruid wordt veel gebruikt bij stramme gewrichten, gallen en stalbenen. Ook bij chronische huidaandoeningen zoals zomereczeem kan kleefkruid goed worden gebruikt. Kleefkruid werkt het beste in combinatie met goudsbloem. Paarden vinden Kleefkruid heerlijk en krijgen er vaak een schitterend glanzende vacht van!
bron: http://www.paardendrogist.nl
Geef dat heeel af en toe door het voer van mijn paard. Mers schreef:Ik gebruik voor wondjes regelmatig tea tree olie. Kun je gewoon bij de kruitvat kopen, je hebt prijsverschil. Ik koop gewoon het goedkoopste merk, zit meer in voor dezelfde prijs. Je hebt er ook een shampoo van, maar ik ga liever voor de olie. Ook bij jeukplekjes vind ik het prettig, al weet ik niet of het geschikt is bij exceem.
Ook trouwens te gebruiken voor jezelf. Bij blaasontsteking of wondjes/muggenbeten. Haalt de jeuk weg.

Boterfliegje schreef:Hoeveel lijnzaadolie/zonnebloemolie moet je een paard (kwpn van ongeveer 650kg) geven per maand voor zandverwijdering? Hij eet vrij veel zand omdat zijn inloopstal gewoon zand als bodembedekking heeft..
Mers schreef:Ik gebruik voor wondjes regelmatig tea tree olie.
Ook trouwens te gebruiken voor jezelf. Bij blaasontsteking of wondjes/muggenbeten. Haalt de jeuk weg.