maar ik ga het nu hier verder volgen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mirgino schreef:hij staat een paar uurtjes op de kale wei en een paar uurtjes in de zandpaddock, en ze krijgen hun hooi in een speciebak
daar valt vaak wat van in het zand,ze krijgen dus allemaal zand binnen
1 paard wat pas bij ons staat ,staat haar hele leven al in een zandpaddock en heeft altijd het hooi op het zand gehad.

). Dit moet je alleen dan wel 1 week 2 x per dag voeren.
)rbakker schreef:Ik lees ff mee..
Ik heb er ook problemen mee..
Twee jonge paarden die hele kuilen graven in de paddock en dan happen zand nemen..
Ik heb ze graasmaskers om en dan nog presteren ze om zand te likken (met je neus over de grond heen en weer , dan komt er ook zand door dat kleine gaatje)grrrrr..![]()
Sandclear,sandguard, zeewier geprobeerd.
Ze lusten het niet,behalve de zeewier..
Heb nog geen problemen gehad door de hoeveelheid zand die ze binnen hebben gekregen maar wil er niet op wachten!!
Zit nu te kijken of ik ze op een rubberen paddock kan gaan zetten(zal wel prijzig worden..maar een operatie is nog duurder!)
Moeilijk hoor allemaal!
Bonny4life schreef:rbakker schreef:Ik lees ff mee..
Ik heb er ook problemen mee..
Twee jonge paarden die hele kuilen graven in de paddock en dan happen zand nemen..
Ik heb ze graasmaskers om en dan nog presteren ze om zand te likken (met je neus over de grond heen en weer , dan komt er ook zand door dat kleine gaatje)grrrrr..![]()
Sandclear,sandguard, zeewier geprobeerd.
Ze lusten het niet,behalve de zeewier..
Heb nog geen problemen gehad door de hoeveelheid zand die ze binnen hebben gekregen maar wil er niet op wachten!!
Zit nu te kijken of ik ze op een rubberen paddock kan gaan zetten(zal wel prijzig worden..maar een operatie is nog duurder!)
Moeilijk hoor allemaal!
moeilijk idd..
en dat word vooral met regen ed denk ik ook weer heel glad..

amber18 schreef:Breghje, weet jij of Sand-gard (van NAF, o.a. te koop bij de Paardendrogist) dan wel een goed product is? Je zegt dat jouw dierenarts zegt dat hele zaadjes niet goed zijn, maar deze zitten dus wel in Sand-gard...
Rbakker, heb je ook al geprobeerd Sandclear of Sandgard door slobber te mengen en het zo te voeren? Of anders gekookt lijnzaad? Dat werkt ook erg goed en kan je regelmatig geven.
(in de zomer want veel minder krachtvoer dan dus binnenkort krijgt ze weer eens wat voor de lekker en voor de rui). Waar je op moet letten bij de zandweg produkten, is dat er psyllium husk in zit en hoeveel procent. In SC zit 99% claimen ze, en in de husk die ik nu heb is het 100% claim want geen enkele toevoegingen. amber18 schreef:Breghje, weet jij of Sand-gard (van NAF, o.a. te koop bij de Paardendrogist) dan wel een goed product is? Je zegt dat jouw dierenarts zegt dat hele zaadjes niet goed zijn, maar deze zitten dus wel in Sand-gard...
Rbakker, heb je ook al geprobeerd Sandclear of Sandgard door slobber te mengen en het zo te voeren? Of anders gekookt lijnzaad? Dat werkt ook erg goed en kan je regelmatig geven.
Zirano schreef:dat is dus de reden waarom Zirano standaard eens per 3 maanden 2 tot 3 dagen colosan krijgt. Is nl een vettighe oplossing met anijsgeur. En het scheelt echt giga de test voor en na de colosandagen