Vreemde eetgewoonten van paarden !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: Vreemde eetgewoonten van paarden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:58

Apart weet ik niet maar ONtbijtkoek en banaan

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:59

voor ontbijtkoek doet hij alles

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 21:05

Jannepauli schreef:
Jannepauli schreef:
....... en een van mijn paarden is dól op koffie!
Je kan haar geen groter plezier doen dan een lepeltje koffie in de speciaal voor dat doel uitgestoken onderlip te gieten.

Haha ook een aparte !! Met of zonder suiker en melk ? :Y)

Een aparte is ze zeker! Als ze haar scheutje koffie binnen heeft, doet ze d'r ogen dicht en staat ze even gelukzalig te 'mummelen' om vervolgens meteen haar snuit, met uitgestoken onderlip weer naar voren te schuiven met een blik van "méér" ! Ooit had ze het lepeltje tussen haar kiezen en die staat bij ons nog steeds in het lepelbakje als het 'Jilske-lepeltje' - in haar enthousiasme beet ze het lepeltje nl. een beetje krom![/quote]

Haha, grappig zo'n herinnering aan je paard vanwege een krom lepeltje. Zie 't al helemaal voor me hoe ze bedelt om koffie !! :D

Nouvel schreef:
grappig om te zien he, wat hun voorkeuren zijn... :D

Mijn merrie houdt erg van banaan (als ik niet oppas eet ze de banaan met schil en al op), wortel en appel.
Als ik dat door haar voer meng zoekt ze die stukjes er het eerst uit en dan begint ze aan het voer zelf!

Ze krijgt 's avonds altijd lucerne met muesli en na het rijden slobber.
Ze verkiest de muesli duidelijk boven de lucerne, en als ze dan gelijk met haar avondvoer ook nog slobber krijgt omdat we net gereden hebben begint ze niet eens aan haar avondvoer, maar gaat ze in de deuropening staan wachten tot ik de slobber in de bak heb gegooid... :D

Als ik haar aan de hand laat grazen zie ik haar ook heel duidelijk zoeken naar dingen die ze het lekkerst vindt, echt grappig om te zien!

Oja, in de rozebotteltijd krijgt ze ook altijd wel rozebottels, daar is ze ook gek op!

Hoi Ellis !! Haha, Fifi is wel héél kieskeurig met haar eten zeg... Nog nét niet met mes en vork !! Oja trouwens over die rozebottels, kan je die gewoon rauw voeren zoals je ze plukt of moet je die eerst drogen ofzo ?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:19

rozebottels schijnen ook erg gezond te zijn voor een paard.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 15:32

knuffeldier schreef:

Ja dat klopt, ze bevatten veel vitamine C. Maar ik weet alleen niet of je ze rauw mag voeren of gedroogd.... Weet jij dat toevallig ?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:22

knuffeldier schreef:
limonade! Bij een paard waar ik regelmatig kom kan je beter niet snel nog even limonade uit een flesje drinken want dan probeert hij altijd wat te pikken.

Ze hebben onderzoek gedaan naar wat paarden het lekkerst vinden. Volgens mij stonden bananen op nr 1. Pepermunt scoorde ook erg hoog.

Mijn pony lust ook heel graag een bekertje siroop of cola oid.
Verder lust ze banaan niet zo graag, maar snoepjes of likit repen met de smaak banaan weer wel.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:37

Maxielover schreef:
knuffeldier schreef:

Ja dat klopt, ze bevatten veel vitamine C. Maar ik weet alleen niet of je ze rauw mag voeren of gedroogd.... Weet jij dat toevallig ?

geen idee. Maar ik weet wel van een stalgenoot die ze altijd rauw geeft.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:42

knuffeldier schreef:
knuffeldier schreef:

geen idee. Maar ik weet wel van een stalgenoot die ze altijd rauw geeft.[/quote]

Oké, ik neem aan dat dat gewoon moet kunnen. Laatst gaf ik mijn paard er een paar rauw en toen is er ook niks vreemds gebeurd. Hij vond ze wel érg lekker !!! :9 Heeft iemand wel eens aardbeien aan z'n paard gegeven ? Ben wel benieuwd hoe ze dat vinden... :D