Brood schijnt niet goed te zijn voor een paard.....
kristientjjx
Geplaatst: 29-06-09 11:54
Je kan ze brood geven. Het beste is bruin brood. Maar let wel op want brood bevat ook veel eiwitten. Dat is niet goed voor een paard dat snel bevangen raakt.
Geef met mate af en toe een stukje kan echt geen kwaad, maar ze worden er idd modder vet van
Steentje
Geplaatst: 30-06-09 11:20
Ik heb me laten vertellen dat brood geen kwaad kan als het helemaal hard is geworden, zodat je het dus makkelijk kan breken. Brood dat nog vrij zacht is, zou verstopping kunnen veroorzaken.
Dus eerst echt wel een tijdje in de zon laten liggen, en daarna kun je het volgens mij prima voeren.
xJaycc
Geplaatst: 30-06-09 19:21
Ik geef ook af en toe uit brood, kan geen kwaad hoor.
Vers of gedroogd, ze krijgen het nooit. Mijn merrie wordt er ontzettend stijf van. Ze is er zelfs een keer bijna spierbevangen van geworden.
Geen brood in de buurt van mijn paardjes
pattison13
Geplaatst: 07-07-09 15:47
ik heb wel is gehoord dat vers brood slecht is voor paarden. en oud brood juist beter is dan vers brood.
maar jou vraag. ik geef me paard nooit brood.
Vienn
Geplaatst: 08-07-09 13:57
Juul_sintha schreef:
Ik geef gewoon het oude brood aan mijn verzorgpaard en die vind het super lekker! En dat doe ik al heel lang... ze is er dol op!
ja, en dan het liefst bruin brood, anders plakt het tegen het verhemelte
ayas
Geplaatst: 08-07-09 19:36
Onze paarden krijgen nooit brood. We hebben ooit een merrie gehad met insuline resistentie en die mocht dus helemaal niets wat haar suikerspiegel kon beinvloeden en dus ook geen brood.
als je perse brood wilt geven kun je het beste oud bruin brood geven, en niet vers wit (en kapjes zijn vaak ook al een stuk droger)
ikzelf geef mn paard niet echt vaak brood, heel soms, of een stukje appel ofzo maar ze eet vooral hooi, vind ze heel lekker en is goed voor haar..
CoonArt
Geplaatst: 17-07-09 13:45
B_a_b_e schreef:
Brood schijnt niet goed te zijn voor een paard.....
Oh? Had ik nog nooit van gehoord, ik zie nog weleens mensen brood aan de paarden voeren, heb ik vroeger veel gedaan als klein jochie op de kinderboerderij!