Magnesium als geneesmiddel tegen insuline resistentie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:54

Zoals je het schrijft lijkt het alsof epsom salt/bitterzout opneembaar magnesium is net zoals magnesiumcitraat. Maar dat bedoel je niet neem ik aan.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:05

Het gaat om sulfaat, of dat goed opneembaar dacht ik juist niet.
Citaat:
Mg sulfate slurries can be used as oral cathartics to clear the carbohydrate from the large intestine before fermentation and thereby prevent absorption of endotoxins in horses that have accidentally overeaten.

Ik vond nog meer, er is wel onderzoek gaande. Uit een artikel van Nicholas Frank (2008)
Insulin-sensitizing drugs including met formin and supplements such as chromium and magnesium are
being evaluated as treatments for IR in horses, but results of recent studies are not available yet.

Afwachten nog dus.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:51

Ja, dat bedoel ik idd, magnesiumsulfaat is niet opneembaar. Het klonk even alsof je precies het omgekeerde bedoelde (we bedoelen dus hetzelfde).

Volg je me nog :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:20

Tadeu schreef:
Beste allemaal,

In het kader van insuline resistentie: kennen jullie het product "Gluco Balance van Phytonics"?
Bij toeval kwam ik het tegen en ben wel benieuwd of iemand dit al heeft gebruikt.

Ja, ik heb het gehad en ik heb geen werking kunnen vaststellen bij mezelf. Ik hou het wel op chinese kruiden die voor mij speciaal worden samengesteld, die werkten namelijk wel extreem goed. Mijn glucose waardes bleven met die kruiden extreem netjes. Met deze pillen verviel ik weer in mijn oude schommelingen. Toen ik aankaarte dat de pillen niks deden, kreeg ik te horen dat eerst mijn lijf goed ontgiftigd moest zijn voordat ik merkte dat ze werkten. De opmerking dat de kruiden wel goed werkten werd niet voor waarheid aangenomen.