Paarden en Bach Bloesem Remedies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:54

jh ik heb ook heel goede ervaring met bach bloesems want men verzorg paard quartus: ze stond op de wei met luck maar toen werd luck verkocht en quartus was echt heel triest en at bij na niks meer !! elise en ik zijn dan op internet gaan zoeken voor remedies en zo hadden we een heel goed drankje gemaakt. We waren er direct mee naar quartus gegaan en het haar gegeven, en na 1 week zag je al resultaat !! ze at weer (heel :P ) veel en liep weer blij te trippelen in de wei !!
Je kunt ook de bach bloesems op de neus van je paard masseren en zo dat hij/zij het kan oplikken na een lekkere neus massage :D Quartus vind het allesind heel leuk !
Suzan_bobar schreef:
Ik zal bij het begin beginnen.

Ik heb een paint ruin van 14 jaar. Hij is erg druk van zichzelf en erg gevoelig. Met rijden lijkt het een 5 jarige en heeft erg grappige streken onder het zadel.
Nu zou ik zo graag wat rust in hem krijgen met het rijden, zodat we lekker relaxt buiten kunnen rijden. Ik train hem voornamelijk buiten in de bossen, maar hij blijft zoo fanatiek. Denk nu niet dat ik een wereld probleem met hem heb hoor, want we hebben een super klik!!
Om nu naar allerlei voeding supplementen te grijpen,.... daar ben ik niet zo voor.

Hij krijgt nu 3/4 schep Condition Extra van Pavo en 1/2 schep muesli zonder haver van Havens per dag. Daarnaast loopt hij 24/7 in het land. Hij ziet er erg goed uit op het moment.

Nu heb ik al een poosje contact met Etty van der Graaf. Zij doet energie healingen bij paarden. (waar ook ik erg goeie ervaringen mee heb). Nu kwam ze met wat nieuws, wat ik uiteraard wil uitproberen:

Bach Bloesem Remedies voor paarden.

Dit is geheel natuurlijk. Voor meer info kun je op haar site terecht (zie mijn onderschrift)

Vandaag zat het potje bij de post en ik wil mijn ervaringen met de Bach Bloesem graag met jullie delen. Heb er veel over gelezen over de werking bij mensen. Dus ik ben benieuwd.

Wat zit er voor mijn paard in??
Er zit een lijstje bijgevoegd:
Doodsangst en paniekerig zijn (Rockrose)
Erg met zichzelf bezig zijn (Heather)
Ongeduldig zijn, snel prikkelbaar door traagheid (Impatiens)
Overmatig enthousiasme, zendingsdrang (Vervain)
Neiging hebben anderen te domineren (Vine)

Etty kent mijn paard al iets langer en heeft dit op gevoel samen gesteld. Ik las op haar site dat ze dit normaal gesproken dus anders doet.

Even wat foto's van het potje:

Afbeelding

Mooi logo om te zien:
Afbeelding

Ik ga dus vanavond de eerste 6 druppels geven. Hij krijgt er 2x daags 6 druppels.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:19

Ik weet het niet hoor. Ik vind het toch vreemd dat in zo'n groot paardenlichaam een paar druppeltjes iets kunnen uitrichten......... Rescue heeft totaal niet geholpen bij onze merrie die zo gestrest als een deur was toen haar veulen naar de show moest. Ze sprong gewoon tegen de muren van de (gehuurde!) stal omhoog, zo wat de hele ochtend. Pas toen Rocket weer bij haat stond werd ze kalm.
Heeft een van jullie een suggestie welke remedie je een jong paard in de periode van het zadelmak maken zou kunnen geven om het allemaal wat relaxter te maken?

Suzan_bobar

Re: Paarden en Bach Bloesem Remedies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:24

Vandaag ruim 23km gereden met Boobs. In het begin weer erg heet en ik moet zeggen dat hij na 2,5 uur draven en galoperen lekker berijdbaar was. eigenlijk gaf hij de strijd al wel eerder op. Dus dat is een goeie vooruitgang. Hou jullie op de hoogte, hij staat immer net een week op de druppels,......
Dus toevalstreffers zijn er nu nog (denk ik,...)

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:58

het is inderdaad wel wonderlijk dat een paar druppeltjes zo werken, maar het is wel zo! Als je dat een paar keer ziet gebeuren dan raak je wel overtuigd (net zoals bij andere dieren). Ik bedoel, het placebo effect is niet relevant bij dieren!
Het is belangrijk als je ermee aan de slag wil, dat jij of iemand anders de remedies voor je samenstelt die zich er echt goed in heeft verdiept, want er zijn inderdaad best veel soorten en anders heeft het gewoon geen effect. Zomaar alles bij elkaar gooien en hopen dat de goeie ertussen zit heeft ook geen nut :)
Als je dus een bepaald probleem hebt, moet er dus echt specifiek gekeken worden naar de achterliggende oorzaak van het probleem voor dat paard, dan werken de remedies.
Succes en ik volg nog even1 :o

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 22:03

Zo vandaag Bobar weer aan de longe gehad, ik denk dat hij moe was na gisteren, want hij was best relaxt aan de lijnen. Morgen heetf hij vrij ivm mijn avond studie, dus een update komt dinsdag weer. Als hij dan nog relaxt is, zou ik toch gaan denken aan de druppels, want toeval bij Bobar is hooguit twee dagen achtereen :D Hou jullie op de hoogte :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:34

Zo, ben net weer terug van Bobar en waarempel, zelfs na twee dagen rust (door een migraine aanval bij mezelf) is hij nog steeds relaxt en op zijn werk :D Hij kwam zelfs een knuffel halen en hij was zo relaxt in zijn werk ook in galop, niet heet, gewoon heerlijk :D
Ik ben helemaal blij nu :D Geef Bobar de druppels nu ruim een week en ik heb het idee dat ze gaan werken nu :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:00

Net weer terug van Bobar en ik heb echt het idee dat het werkt!! Hij wordt rustiger, blijft wel attent, maar is eer op zijn werk. Loopt dapperder en makkelijker door nu :D Ik maak de kuur af en ben overtuigt. Mocht iemand nog meer willen weten ofzo, vragen mag altijd ;) Dieren zijn puur en ik vind het bijzonder dat ik mijn paard zie en voel veranderen!

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:29

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:31

Ik had bach voor mijzelf en het ook een keer gebruikt bij paardlief. Hij kwam helemaal geflipt van de trailer af, en ik had het toevallig bij me. Op een klontje gedaan, gegeven en ik zag mijn paard onder mijn ogen ontspannen. Hij slaakte een zucht en was weer weer helemaal "mijn" paard :). Daarna een heerlijke wedstrijd gereden. Dus ja, ik ben overtuigd.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:32

ik neem de rescue mee als ik 6 juni de 1e wedstrijd rij. Zowel voor het paard als voor mezelf ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 10:39

Van het weekend wee rveel getraint en jawel, met het rijden gaat het echt goed op het moment :D Hij laat zich steeds beter berijden, heerlijk :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:54

Ik had zaterdag mijn eerste grote concour.
Toen ik op het wedstrijd terrein kwam en al die trailers en vrachtwagens zag kwamen de vlinders weer in mijn buik.
Ik heb maar even zelf rescue genomen en merkte dat ik relaxer werd.... en een super proef neer gezet.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:34

Ik merk ook vooral dat mijn pony meer voor mij door het vuur gaat. Hij gaat overal langs, zelfs langs de koeien. Hij laat zich zeer makkelijk nu overtuigen en hij is gewoon wat relaxter, mag ik niet in draf of galop, dan stap ik toch,..... zo veel relaxter dan dat gedribbel :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 22:48

Zo he, was ik weer even met een update, maar het gaat zo goed nu :D Hij loopt zelfs langs de koeien die direct aan het draad liggen :D Vrijdag ga ik hopelijk weer rijden, ben benieuwd :D Kan nu al niet meer wachten, merk zoveel verschil aan de hand :D De scherpe randen zijn er echt af lijkt het wel :D De kuur is nu ook bijna op, dus ik ben benieuwd na die tijd :D

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:43

Mijn paard heeft scheidingsangst van de andere en flipt dan soms helemaal. Zou het hierbij ook werken?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:45

Zou heel goed kunnen werken, ik pb je even :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:46

ja :) zou heel goed kunnen. Laat wel iemand bij je paard komen en dan de bloesems uitzoeken. Dan weet je zeker welke je paard nodig heeft. Dus niet zelf gaan uitzoeken naar aanleiding van een beschrijving.
mijn jonge merrie vertoonde deze winter extreme verlatingsangst :(:)

ook zij heeft bach bloesems gekregen en is hierdoor zienderogen verandert in haar gedrag :)
Zelfs mensen die niet wisten dat ze het kreeg die zagen verschil

gebruikte die tijd zelf ook bach bloesems en ook bij mij merkte ikzelf maar ook mijn omgeving verschil :)

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:53

Interessant onderwerp, ik wil dit even volgen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:54

Ik heb het aan de hand gedaan van een uitgebreide lijst met heel herkenbare problemen bij paarden! Etty heeft het op gevoel samengesteld (zij kent mijn paard nu redelijk goed namelijk) en jawel, we kwamen op dezelfde bloesems uit.
Mensen die ze samenstellen weten (vaak) precies welke bloesems bij welke problemen werken en de een moet ervoor langs komen en de ander heeft genoeg aan een lijst met een verhaal erbij :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:56

Daarnaast heb ik ook erg veel baad gehad bij de healing van Etty en heb ook ik een 1e graad al gedaan van de shambala, heerlijk om het zelf te kunnen hoor :D
En ook dat, het werkt!!!! Bij mijn vriend had ik tintelende handen joh en hij kreeg het warm, terwijl mijn handen steen koud voelden, heeeeel bijzonder :d
Toen ik hem later vroeg hoe hij het had ervaren, kreeg ik als antwoord dat hij zeer relaxt was geworden van binnen, rust had gekregen. Erg leuk om te horen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:00

Etty heeft mijn merrie geread en geheald ;)
En toch heb ik iemand laten komen voor de bachbloesems omdat ik vind dat je dat niet vanaf een foto kan doen en dat je dat ook niet kan doen aan de hand van de beschrijvingen (zoals Etty het dus aanbied op haar site en in haar nieuwsbrieven)

Aan de hand van een lijst met beschrijvingen kwam ik op een hele andere combi als wat mijn paard aangaf dat ze nodig had :)

Voor de rest niets tegen Etty hoor, haar reading was wonderbaarlijk goed :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 17:01

Ik vond dezelfde bloesems dus ook daar weer verschil per paard :D Intressant :D

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:11

Ik zou er toch wel op willen wijzen dat bachbloesems meer zijn dan gewoon uit een lijstje gaan nemen wat bij je paard past. Mensen die dit professioneel doen volgen een opleiding, van een jaar of langer, om toch wel dieper te kunnen werken, en verder te kijken naar de opppervlakte. Ik heb de indruk dat hier nogal losjes wordt omgegaan met wat het juist inhoudt, en dat er nogal wat mensen zijn die er zelf mee experimenteren. Nog goed dat het geven van verkeerde bachbloesems geen verkeerd effect kan geven, anders zou het iets geven. Dat je het voor je eigen paard zo doet, alle respect, die ken je zelf tenslotte ook wel. En dan is het nog de kunst om eigenlijk de onderliggende oorzaak te zoeken. Verlatingsangst bv. is een symptoom, geen oorzaak. In de bachbloesems hebt je hiervoor verschillende middeltjes voor, met steeds een kleine nuance.
Zoals bij alle therapieën, klassiek of alternatief, laat een ervaren iemand komen. En ga er niet zelf op los experimenteren. Behandel je je eigen paard, geen probleem, maar laat een vreemd paard over aan iemand die er ervaring in heeft. Een slechte diagnose en behandeling schaadt enkel de reputatie van bachbloesems ("het helpt toch niet".

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:12

meliciana schreef:
Ik zou er toch wel op willen wijzen dat bachbloesems meer zijn dan gewoon uit een lijstje gaan nemen wat bij je paard past. Mensen die dit professioneel doen volgen een opleiding, van een jaar of langer, om toch wel dieper te kunnen werken, en verder te kijken naar de opppervlakte. Ik heb de indruk dat hier nogal losjes wordt omgegaan met wat het juist inhoudt, en dat er nogal wat mensen zijn die er zelf mee experimenteren. Nog goed dat het geven van verkeerde bachbloesems geen verkeerd effect kan geven, anders zou het iets geven. Dat je het voor je eigen paard zo doet, alle respect, die ken je zelf tenslotte ook wel. En dan is het nog de kunst om eigenlijk de onderliggende oorzaak te zoeken. Verlatingsangst bv. is een symptoom, geen oorzaak. In de bachbloesems hebt je hiervoor verschillende middeltjes voor, met steeds een kleine nuance.
Zoals bij alle therapieën, klassiek of alternatief, laat een ervaren iemand komen. En ga er niet zelf op los experimenteren. Behandel je je eigen paard, geen probleem, maar laat een vreemd paard over aan iemand die er ervaring in heeft. Een slechte diagnose en behandeling schaadt enkel de reputatie van bachbloesems ("het helpt toch niet".

Dank je wel, dit is dus precies wat ik bedoel :)

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:14

Evelli schreef:
meliciana schreef:

Dank je wel, dit is dus precies wat ik bedoel :)

graag gedaan. heb de indruk dat sommigen er wat losjes over gaan. En het zou zonde zijn van zo'n fantastisch iets als bachbloesems hiermee te schaden. Zeker nu het in volle opgang is. veel succes nog met je paardje!! :P