rustgevend suplement ? Verder wat te voeren heet paardje ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:47

:D

ja lastig he...

gewoon iets gaan proberen, en niet te snel wisselen, zodat je rustig kan kijken of het aanslaat...

succes! ;)

Wafel

Re: rustgevend suplement ? Verder wat te voeren heet paardje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:49

Thanks allemaal ! Ga gewoon iets proberen en deze week eerts even de Dierenarts bellen of die een zinnig advies heeft.

Die weten precie welke werkzame stofjes je moet hebben en wat wel en wat geen nut heeft.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:49

primeval stressless en kruidenmix via de paardendrogist (weet even niet meer hoe het heette maar kan ik evt opzoeken.
Ik heb er wel positieve ervaringen mee, maar het kan wel van het paard afhangen. Gewoon uitproberen. En ook goed uitrekenen wat het per maand gaat kosten, want de meeste van die supplementen zijn nogal duur!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:53

Het scheelt ook heel erg per paard wat goed aanslaat en wat helemaal niet, en dat is toch een kwestie van proberen...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:56

Kev schreef:
primeval stressless en kruidenmix via de paardendrogist (weet even niet meer hoe het heette maar kan ik evt opzoeken.
Ik heb er wel positieve ervaringen mee, maar het kan wel van het paard afhangen. Gewoon uitproberen. En ook goed uitrekenen wat het per maand gaat kosten, want de meeste van die supplementen zijn nogal duur!

Klopt dat nog al duur is maa zie het ook als een tijdelijk iets.

Hangt zeker van paard af elk paard is en reageerd anders.

Ga er vanuit dat als het even een tijdje iets beter gaat. Ik ook in die tijd effe alle puntjes op de i kan zetten wat rijden betreft en dat daarna dat gewoon aanhouden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:47

brok schrappen en supplementje voor de vit/min erbij gaan geven?
zolang het hooi van goede kwaliteit is en voldoende word aangeboden zou dat moeten kunnen , zeker omdat je maar een half kilootje brok voert, heel erg veel houd ze toch al niet over van die halve kilo

eventueel even bloed laten checken voor de bloedgehalten van een aantal stoffen (voorbeeld: vit E , seleen, magnesium etc)
zodat je weet of dat dat allemaal voldoende aanwezig is ,

en vraagje, waarom krijgt ze mais bij?

Wafel

Re: rustgevend suplement ? Verder wat te voeren heet paardje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:18

Krijgt nu maiis bij om beetje op gewicht te blijven.

Overdag buiten met beetje gras op wei snachts onbeperkt hooi. Is nu niet genoeg dus daarom die mais en dat werkt. Alleen zit daar wel ook energie in..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:22

Ik zou de mais skippen, daar kunnen ze ook heel heet van worden!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 17:18

#Ymke# schreef:
Ik zou de mais skippen, daar kunnen ze ook heel heet van worden!

Zat ik ook aan te denken zodra er weer genoeg gras is skip ik de mais.... over een maandje...

Vanaf vrijdag heb ik die Cavalor Pianissimo brok. (Die is in bestelling.)

Dat word dan ipv de havens basis.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:39

ik had zelf ook het idee dat mijn paard niet fijn reageerde op de mais inderdaad...

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:48

Ik voer nu ook Pianissimo van Cavalor, maar kan niet echt zeggen dat ze er minder heet van wordt. Luzerne werkt wel goed als aanvulling, maar doet naar mijn mening te weinig als extra kwa mineralen. Hiernaast krijgt ze nog een halve nap geplette mais per dag. Samengevat 2 nappen luzerne, 0,5 mais en 0,25 Pianissimo, maar nog te heet. Misschien moet ik de mais ook wel weglaten als het toppic zo lees...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:53

Ik denk dat je meer moet voeren van de Piannismo, dat is juist zo arm gemaakt dat je er wat meer van kunt geven zonder dat ze er (te) druk/heet van worden...

en de mais weglaten...

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:27

bij mijn vorige merrie hebben we het 'hete' er nooit uitgekregen.

ze kreeg nonstop hooi en half schepje per dag nature's best.
We hebben supplementen geprobeert ook van cavalor en nog andere "rustgevende' middelen maar dat gaf echt NUL effect :o
ook hebben we een hormonenkuur geprobeerd met de veearts maar ze bleef heel erg voorwaarts.

uiteindelijk hebben we haar dan maar gelaten hoe ze was. Ik was het toen na 5 jaartoch wel gewend :D , heb haar dan nog 2 jaar langer zo gereden.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:37

replaym, je voert idd veel te weinig van de pianissimo. Je moet pianissimo als basis voeren en dan evt wat erbij. Meteen je mais skippen, want het is een beetje dweilen met de kraan open. Ik zou beginnen met 1 schep pianissimo met lucerne, verder niks erbij. (eigenlijk zou ik helemaal niet aan pianissimo beginnen, want ik heb er geen goeie ervaringen mee, maar als jij het wilt voeren moet je wel voldoende voeren, anders is het zonde van je geld)

Sommige paarden zijn qua karakter heel heet, en worden vaak rustiger als je goed, energierijk voert. Klinkt heel tegenstrijdig :D . Een paard dat druk is, is druk van bv te weinig beweging of juist teveel energierijk voer. Heet en druk moet je niet verwarren ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:56

Mijn paard is eigenlijk geen van beide... :+
niet druk en niet heet, maar wel supersnel gespannen, en dan slaat alles op slot...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:06

Nouvel schreef:
Ik denk dat je meer moet voeren van de Cavalor Pianissimo, dat is juist zo arm gemaakt dat je er wat meer van kunt geven zonder dat ze er (te) druk/heet van worden...

en de mais weglaten...

Denk ik ook 8-)

Ik zit voor mijn merry te denken aan een kilo Cavalor Pianissimo. Ipv de halve kilo havens basis. En dan wat minder mais omdat een halve kilo meer brok niet de mais kan vervangen..

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:11

#Ymke# schreef:
(eigenlijk zou ik helemaal niet aan pianissimo beginnen, want ik heb er geen goeie ervaringen mee, maar als jij het wilt voeren moet je wel voldoende voeren, anders is het zonde van je geld)

Jou ervaring wil niet meteen zeggen dat iemand anders er ook niet tevrede mee is....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:11

Ja ik zit ook te dubben hoe ik nou zal starten...

Van de zomer toen ze heel laag in het werk stond vanwege een blessure kreeg ze 2x per dag 2 scheppen lucerne en een kwart tot een half schepje basismuesli.
Nu staat ze ergens anders in training (tijdelijk) en daar krijgt ze 3x per dag 1/2 schep brok (tussen basis en sport in).

Ik zit zelf te denken aan 2x per dag een schep pianissino (dat is bij muesli nog lang geen kilo) en 2x per dag 2 scheppen lucerne (ook dat weegt bijna niks), dus dat lijkt bij elkaar veel, maar dat valt in de praktijk wel mee, en ze heeft lekker wat te doen...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:14

laaauwrah schreef:
bij mijn vorige merrie hebben we het 'hete' er nooit uitgekregen.

ze kreeg nonstop hooi en half schepje per dag nature's best.
We hebben supplementen geprobeert ook van cavalor en nog andere "rustgevende' middelen maar dat gaf echt NUL effect :o
ook hebben we een hormonenkuur geprobeerd met de veearts maar ze bleef heel erg voorwaarts.

uiteindelijk hebben we haar dan maar gelaten hoe ze was. Ik was het toen na 5 jaartoch wel gewend :D , heb haar dan nog 2 jaar langer zo gereden.

Ik ben er ook aan gewend vind het ook helemaal niet erg. Zou alleen IETSJE relaxter buiten willen rijden is beter voor haar... En relaxter voor mij..

Als alleen de scherpste kantjes er van af zijn ben ik al te vrede 8-)

Ze is heet en blijft heet daar maak ik me geen illusies over :Y)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:55

Wafel schreef:
#Ymke# schreef:
(eigenlijk zou ik helemaal niet aan pianissimo beginnen, want ik heb er geen goeie ervaringen mee, maar als jij het wilt voeren moet je wel voldoende voeren, anders is het zonde van je geld)

Jou ervaring wil niet meteen zeggen dat iemand anders er ook niet tevrede mee is....

Dat zeg ik toch ook niet? En ik geef er toch ook een tip bij :Y)

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:07

PrimeVal heeft Stressless in zowel poeder als pasta. Dit kan door het voer en is geen doping. Helpt soms wel, naast alle bovenstaande tips over voer.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:51

doping test voeren ze toch niet uit waar ik kom op westrijd.

Heb haar trouwens liever gewoon niet ''onder invloed'' als ik op westrijd ga. Ook niet nodig.

Whahah en anders BOB ik wel :Y)

Staat nergens in de wed dat je je paard ook nuchter moet zijn :7

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:01

Ik zal morgen eens met de veearts bellen, want voor zover ik weet kunnen ze van mais niet heter worden. Ik voer het ook alleen om haar wat volle te krijgen. Misschien voer ik inderdaad wel te weinig van Pianissimo, maar het lijkt tegenstrijdig; meer voeren terwijl ze al heet is. Ik verwacht ook echt geen sloom paard om het maar zo te zeggen, maar iets minder heet... Gewoon normaal kunnen opstappen, rond rijden, enzo. Ze is eigenlijk niet druk; nerveus. Ze heeft gewoon onwijs veel werk- en looplust en da's (nog) niet zo handig.... maar ze is nog jong. :D

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 07:59

Als je googled en zoekt hier op bokt kom je berichten tegen dat ze wel heet kunnen worden van mais (heeft volgens mij met het omzetten van zetmeel te maken oid) :D

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:30

Heb ook hele positieve ervaringen met Primeval stressless, wedstrijd resultaten zijn in korte periode echt flink naar boven geschoten omdat mjin paard zich nu veel beter op mij concentreert zonder dat hij tammer wordt. Heb ze een tijdje geleden gebeld voor persoonlijk advies en werd erg goed geholpen, nog beter het product werkt ook echt. Das toch wel het belangrijkste! Hoop dat je er wat aan hebt.