In het bejaardentehuis zijn de meeste mensen ook niet dik en rond
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Arabesk schreef:je kunt een heel groot deel van het ruwvoer vervangen door bietenpulp + zemelen + grasbrok (lucernebrok), maar ja je krijgt ze nooit als een vierjarige
er zitten magere tussen, maar mijn ervaring is dat de meeste er toch wel `gezond` uit zien hoor
ikenindi schreef:Arabesk schreef:je kunt een heel groot deel van het ruwvoer vervangen door bietenpulp + zemelen + grasbrok (lucernebrok), maar ja je krijgt ze nooit als een vierjarige
daar kun je nog van staan te kijkener zitten magere tussen, maar mijn ervaring is dat de meeste er toch wel `gezond` uit zien hoor

Lusitana schreef:Ik lees een aantal keer over ook voorzichtig zijn met hooi. Maar een paard kan maar zoveel maalbewegingen maken per minuut en het duurt voordat ene hap hooi weg is (in tegensteling tot brok) en een paard kan zich dus niet echt overeten aan hooi.
Ik heb ook nog nooit gehoord van verstopping van hooi, wel van stro, en dan ligt het er ook maar aan. Haverstro is licht laxerend bv.
Maismeel is een optie, maisolie ook (duurder), geweekte bietenpulp, zemelen, het is inmiddels allemaal al genoemd.
De oorzaak moet ook weggenomen (ontwormen, bloed af laten nemen, tanden laten doen).
Bij mijn paard heeft maanden pro biotica ook erg geholpen.
Lusitana schreef:Ik lees een aantal keer over ook voorzichtig zijn met hooi. Maar een paard kan maar zoveel maalbewegingen maken per minuut en het duurt voordat ene hap hooi weg is (in tegensteling tot brok) en een paard kan zich dus niet echt overeten aan hooi.
Ik heb ook nog nooit gehoord van verstopping van hooi, wel van stro, en dan ligt het er ook maar aan. Haverstro is licht laxerend bv.
Maismeel is een optie, maisolie ook (duurder), geweekte bietenpulp, zemelen, het is inmiddels allemaal al genoemd.
De oorzaak moet ook weggenomen (ontwormen, bloed af laten nemen, tanden laten doen).
Bij mijn paard heeft maanden pro biotica ook erg geholpen.