Bruin bier aan paard geven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:20

MarcoBorsato schreef:
detour schreef:
Mijn paard kreeg op advies van de DA bruin bier voor een week om haar te helpen bij haar aanval van maandagziekte; het zou helpen de afvalstoffen af te voeren en het bloed te zuiveren. Zij was Ierse. je begrijpt dus wel dat ze het zo wegzoop... }>

Ik mag hopen dat het guiness was!

Nee dat niet, gewoon het goedkoopste winkelmerk. :D

Balou_k

Re: Bruin bier aan paard geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:23

my goodness, my guiness :')

wat is bruin bier ? ik wil mijn paard dat ook eens laten proefen, vroeger heeft hij wel eens gehad, maar euh,, bruin bier waar koop je dat, :) hoe weet je dat het bruin bier is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:25

dat ziet er bruin uit, balou! ;)
Guinness zou ik zelf nemen. Jammer voor knollie! :9

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:27

Mijn paarden krijgen al 20 jaar 1 x per week een oud bruintje van Amstel over de muesli.
Op het moment dat ze horen dat de dop van het flesje gaat wordt het hele spul druk.
Ik geef het van jong naar oud, heb dit ooit van een dierenarts gehoord.

Dus doen :9

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:29

Kreeg ook het advies van Da
Smullen wat ze deden ,geef het nu 1x per week door het voer heen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:30

Als het afvalstoffen verdrijft, zou het dan dus ook goed zijn voor paarden met eczeem? Want afvalstoffen drijf ik er nu uit met drainage compositum, maar dan zou ik dus ook gewoon bruin bier kunnen geven bv 3x per week een half flesje per paard?

Moeten ze er erg aan wennen qua smaak?
en wat kost zo'n biertje (drink zelf geen alcohol) eigenlijk?

En dan maar hopen dat je op buitenrit of met paard op de trailer niet gecontroleerd wordt :P
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 30-01-09 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:32

ook voor een 2 -jarig paard (a)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:39

opisop_shop schreef:
Als het afvalstoffen verdrijft, zou het dan dus ook goed zijn voor paarden met eczeem? Want afvalstoffen drijf ik er nu uit met drainage compositum, maar dan zou ik dus ook gewoon bruin bier kunnen geven bv 3x per week een half flesje per paard?

En dan maar hopen dat je op buitenrit of met paard op de trailer niet gecontroleerd wordt :P

Bij eczeem vraag ik het me af, ik denk dat je dan beter je paard kunt ondersteunen met PAvo natures best en eventueel gooi je er eens een probioticum tegenaan.. :(:)
Maar een biertje in de week lijkt me ook geen probleem.

Alleen is de maag van een paard relatief klein, laten we ze niet verslaafd maken! :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:55

Heb ze normaliter met eczeemdekens op lopen, geef ze Puur Allergie en Drainage Compositum over het voer en daar doen ze het super op. Maar vroeg me dus af of bier dan ook nog iets toe te voegen heeft zeg maar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:03

maar als ze het al super doen, waarom onnodig extra spul er in stoppen? Paarden drinken van nature toch ook geen bier in de sloot? Als je dier het lekker doet zo, zou ik er geen standaard supplement van maken.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:56

Ik heb mijn paard ooit een half flesje Bruine Leffe gegeven.. (had hier op bokt gelezen dat het goed was om ze rustiger te maken).
Daarna ben ik naar huis gegaan.. volgens de eigenares van de stallen begon Zingaro zich daarna heel raar te gedragen..
Hij begon te weven in z'n stal.. echt een beetje dronken.

Wat later wou ik nog eens een half flesje geven, hij rook eraan, en moest er niet meer van hebben. Geen onverdeeld succes dus!

MantaPanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:16

Dus gewoon echt bier met alcohol?
had dus echt niet verwacht dat dat goed was.. kun je niet beter je paard biergist tabletten voeren dan? :P

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:09

ff vraagje en voor merries die drachtog zijn of een veulen aan de zij hebben ??
mag je het dan ook gewoon geven

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:06

Geen idee suus_elviera, denk dat je het beste je DA kan vragen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:08

Mijn pony vind het heerlijk en krijgt regelmatig een flesje door haar slobber heen. Ik pak dan altijd Heineken oud bruin. Maar merk er niet zoveel aan of het goed voor ze is, ze zeggen van wel en geloof het meteen. Vooralsnog vind ze het gewoon erg lekker dus krijgt ze af en toe wat.

MantaPanta; in bruin bier zit maar zo'n 2,5% en dat op +- 500 kg, dat zet echt geen zoden aan de dijk hoor 8-)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:21

Haha, nooit eerder gehoord dat bier goed is voor je paard! Kan ik keer gezellig samen met Cin een biertje doen :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:48

Ik las dat het goed is bij hoefbevangenheid.. maar wat doet het dan precies? Afvalstoffen afdrijven ofzo? En kan je het ook gewoon preventief geven? Mijn pony is namelijk nogal gevoelig voor hoefbevangenheid. Maar alcohol aan een paard geven lijkt me ook niet alles trouwens. := Zijn er meer mensen die merkten dat hun paard er raar van ging doen (zoals die van Sin)?
En raden DA's het echt aan? Ben er een beetje huiverig voor nog :+ , maar als het echt helpt kan ik het wel een keer proberen.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:56

LOL mn vader weet niks van paarden maar ik vertel m dit, ja zegt tie dat vinden ze lekker hahah

Miss als er ooit eens een bruin biertje hier in huis komt dat ik kijk of mn fjordenkind het lekker vind heheh :)
Ze houdt nooit zo van aparte dingen :p

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:22

opisop_shop schreef:

Mijn haf krijgt biergist pillen voor haar zomereczeem. Werkt perfect! 15 pillen per dag en ze kan zonder deken naar buiten. Volgens mij nog goedkoper dan een een biertje ook...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:09

Het werkt voor hoeven, huid, organen enz.
En het zal de doorbloeding ook best stimuleren dus in dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat het kan helpen tegen hoefbevangenheid. En denk maar zo; baad het niet, schaad het niet. Fysiotherapeuten schrijven het ook voor bij topsporters na een zware wedstrijd bijvoorbeeld.

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:20

die van bruin bier kende ik niet, wel oud bokbier, dat kregen de merries vrijwel direct na het veulenen: 1 kop lijnmeel
4 kop zemelen, 1 flesje bokbier opgieten met kokend water.
even koeln en nog warm voeren, niet heet. de alcohol zal dan wel verdampt zijn.
de meeste homeopatische oplossingen bevatten ook alcohol.
ken ook nog een recept voor uitgeputte paarden (uit de echte oude doos) een ei,rauw, 1 maat jenever of brandewijn,gemengd met een halve liter koude of lauwe kippeboullion.(niet getest!)
ik twijfel wel of je met dit soort dingen nog door de dopingcontrole komt!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:24

ik geef die van mijn altijd OUD bruin bier ! :D

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:30

ik geef biergist. biergist bevat immers heel veel vitamine B. Vitamine B is nodig voor de opname van magnesium en magnesium is op zijn beurt verantwoordelijk voor de 'innerlijke rust' van je paard (ook bij andere dieren en mensen), stressverminderend dus. Het voorjaarsgras bevat weinig vitamine B en daarom wordt de opname van magnesium verminderd.

Biergist geef ik in poedervorm, als je pillen moet gaan beginnen voederen mag je 10 potten kopen! (mensen moeten er al meerdere nemen). Ik geef 2 overvolle schepjes (zo'n 25ml) 2x per dag. Het kost 1€90 en is dus best betaalbaar. Wel niet blijven geven (in kuren) anders tast het op lange termijn de zenuwen aan.

Dit heb ik terug kunnen vinden:
Biergist : Is rijk aan vitaminen van het B complex ,met uitzondering van vitamine B12 ,vitamine A en de vitamine D groep Ook opgepast hier mee de gistcellen dienen voldoende vernietigd te zijn ,anders kan er een te sterke gisting optreden in de darmen met als gevolg spijsverteringstoornissen.

Ik heb ook gehoord dat bruin bier goed zou zijn voor de melkproductie en ook ben ik eigenlijk voorstander van 'oma's remedies'. Alleen werd bewezen dat bruin bier niets te maken heeft met de melkproductie. Alcohol is zelfs niet goed voor drachtige merrie's en merries met veulen aan de voet, hoe miniem de hoeveelheid ook is! Een pasgeboren veulen is heel klein en kwetsbaar en heeft zeker geen alcohol nodig om goed te groeien! Integendeel...

http://www.beerandhealth.com/index.php/ ... /aid=2005/

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:40

[VS] bier voor je paard

Hier ook nog een topic over bier geven aan je paard.

(Er is dus voldoende over te vinden/lezen. ;) )

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:18

alle, allen op kroegentocht met ons paard :D
had er nog nooit van gehoord. Ga dit weekend eens een pintje pakken met mijn paarden in de wei. Eentje heeft toch ZE, mss helpt het wel. Al is het van de geur van alcohol dat de mugjes wegblijven. :P