Pavo Nature's Best of Subli Zonder voor eczeempaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Re: Pavo Nature's Best of Subli Zonder voor eczeempaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:31

Naturell (die kreeg ik als advies omdat er dus geen melasse in zit en mijn paardje schuurt, maar heeft geen zomereczeem voor zover ik weet)

Marstall Naturell pelletvrij+structuur – de premium muesli met „coole” energie, laag eiwitgehalte zonder haver, met alle benodigde voedingsstoffen en een uitbalanceerde vitaminen en mineralensamenstelling. Marstall Naturell is een natuurlijke en volwaardige muesli, geschikt voor elk paard in iedere discipline. Voor paardenhouders die het beste voor hun paard willen.
De basis van deze pelletvrije natuurmuesli zijn granen welke met zorg bewerkt zijn tot goed verteerbare, hoogwaardige mueslivlokken. bevat geen melasse en heeft daardoor een laag
suikergehalte. De toegevoegde spelt, de kruiden en het hoge aandeel aan andere natuurlijke plantaardige producten verhogen de smaak en zorgen voor een uitgebalanceerde stofwisseling,
waardoor uw paard zich goed voelt en beter bereidt is tot presteren. Daarnaast bevat door de toegevoegde zonnebloempitten en koudgeperste raapolie, hoogwaardige essentiële vetzuren met een hoog omega-3 gehalte.
Met hoogwaardige rozenbottelschillen en wortelvlokken voor een hoog gehalte aan natuurlijke vitamine C en bètacaroteen. Doordat structuur uit luzerne is toegevoegd, worden paarden gedwongen om langzamer te eten, wat de speekselproductie en daarmee de vertering ten goede komt. heeft een uitgebalanceerde samenstelling en is compleet gevitaminiseerd en gemineraliseerd, waardoor uw paard niets te kort komt.
pelletvrij+structuur is geschikt voor paarden met weidegang of in uitloopstal, die weinig arbeid verrichten, maar ook voor paarden die gemiddeld zware arbeid verrichten en zelf voor paarden die in de sport uitkomen. Dit smakelijke voer is door zijn gevarieerde en uitgebalanceerde samenstelling voor elk paard de juiste voeding.

Ingrediënten:
Maïsvlokken (35 %), gerstvlokken (30 %), appelpulp (10,5%),
spelt (6 %), zonnebloempitten (4 %), wortelvlokken (3 %),
raapolie (3 %), luzerne hooi (6 %), rozenbottelschillen (1%),
ruw eiwit (RE) 9,50 % ruw vet 7,50 % ruwe celstof 9,00 %
ruwe as 3,00 %, calcium 0,40 %, fosfor 0,20 %, natrium 0,30 %
(per kg)
vitamine A (als preparaat) 13.500,00 I.E., vitamine D3
570,00 I.E., vitamine E (dl- -tocopherol-acetaat) 250,00 mg,
vitamine C (ascorbinezuur) 27,00 mg, vitamine B1 (thiaminemononitraat)
13,20 mg, vitamine B2 (riboflavine) 3,00 mg,
vitamine B6 (pyrodoxine-hydrochloride) 10,00 mg, vitamine B12
(als preparaat) 25,00 mcg, vitamine K3 (menadion-nicotineamide-
bisulfine) 4,50 mg, biotine (als preparaat) 150,00 mcg,
foliumzuur (als preparaat) 4,50 mg, choline-chloride (als
preparaat) 125,00 mg, pantothenzuur (calcium-D-pantothenaat)
15,00 mg, nicotinezuur (als preparaat) 22,5 mg, ijzer (ijzer-(II)-
sulfaat, monohydraat) 98,20 mg, koper (koper-(II)-sulfaat,
pentahydraat) 23,00 mg, zink (zinkoxide) 150,00 mg, mangaan
(mangaan-(II)-oxide) 85,00 mg, kobalt (kobalt-(II)-carbonaat)
0,30 mg, jood (calciumjodaat, hexahydraat) 0,55 mg, selenium
(natriumselenit) 0,50 mg

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:31

Haha al die poppetjes moeten procenten zijn

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:31

Dankje!

:oo er zit wel haver in. Dat heb ik dan weer liever niet :=
Ze is al hyper genoeg van zichzelf.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:34

Er staat allen die procentverhoudingen: haver-gerst-mais: 0-25-15. Dus zou dat niet betekenen dat er 0% haver in zit? In de Naturell zit iig geen haver! Anders zou je eens moeten bellen...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:34

Die klinkt beter, zonder haver!
Goede, duidelijke omschrijving!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:34

EstherMe schreef:
Er staat allen die procentverhoudingen: haver-gerst-mais: 0-25-15. Dus zou dat niet betekenen dat er 0% haver in zit? In de Naturell zit iig geen haver! Anders zou je eens moeten bellen...

Oh sorry, dom, ik lees te snel!
Ik zal ze inderdaad eens bellen.
Weet je ook waar je het kan kopen?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:36

Je kan het bij ze bestellen en laten bezorgen. Ik heb bv samen iemand gekocht (totaal 8 zakken ofzo) en ze kwamen het afleveren bij stal :)
Ik had eerst het hoofdkantoor in Limburg gebeld en dan kun je om het nummer vragen van de contactpersoon in jouw regio.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:41

Oke, en wat kost het? :o

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:45

De Naturell kost 13 euro per zak (15 kilo), de Eczem weet ik niet. Misschien kun je ze combineren ofzo..
De slobber koste 15,.. euro. Wat ik wel hoorde is dat er veel vitaminen en mineralen inzaten dus dat je er ook niet giga veel van hoeft te geven..

Bij mijn paard adviseerden ze 2 tot 2,5 kilo per dag, maar dat ga ik hem echt niet geven :') Hij staat nu op 0,75 kilo (1,5 biksschep, muesli is ongeveer de helft lichter) per dag.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:02

Wij voeren geen nature's best, o.a. vanwege de stukjes wortel die er in zitten. Is mij ten strengste afgeraden om dat te voeren, maar weet niet of dat ook zoveel kwaad kan als ze gedroogd zijn...

In het verleden gaven wij de eczeempaarden puur spelt, maar erg smakelijk vonden ze dat niet... Sinds vorig jaar dus overgeschakeld op de nova-mix van Mijten :) bevalt hier erg goed.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:10

Ik heb geen ervaring met eczeempaarden, maar wel met suikerarm voeren. Suikervrije voeders bestaan nagenoeg niet in Nederland ;)

De enige merken die echt voor suikerarm in aanmerking komen zijn inderdaad Marstall, Dodson & Horrell en St Hippolyt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:53

Ik voer zelf ook Marstall, maar omdat ik een vrij fanatieke Marstall fan ben heb ik me ingehouden hihihi :D !!

Ik voer de Havervrij, zou overgaan op de Naturell maar omdat mijn paard geopereerd is aan zandkoliek houd ik het op de Havervrij voorlopig. De zakken zijn best duur vind ik, maar ik doe gerust een hele zomer met een zak dus dan is het weer spotgoedkoop. Je hoeft ook niet te voeren wat het advies is op de zak, maar voer met het oog en kijk wat je paard nodig heeft. Bij mij is dat dus 2 handjes per dag. (Buiten heul veul ruwvoer en 2x slobber, de laatste ook weer wegens de ok. Slobber is van Havens trouwens, ook een goed voer op zich)

En kom je er niet uit, kan je bellen en krijg je een eerlijk advies. Ook kan je een vertegenwoordiger aan stal laten komen. Enige nadeel van Marstall vind ik dat het niet overal te verkrijgen is, en vaak moet de groothandel aan een bepaald aantal kilo's zitten voor er geleverd wordt. Ook waren niet altijd alle sups op voorraad verkrijgbaar, maar hoe dat nu is weet ik niet. Het is in elk geval een goed eerlijk en smakelijk voer (volgens mijn paard :D )

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:58

Onze paarden vinden Marstall ook heel erg lekker :j

Ik voer trouwens ook de Mash (slobber) van Marstall, ook erg mooi voer. Vind dit de beste Mash die er verkrijgbaar is.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:40

Ik had gebeld naar Marstall zelf en toen kreeg ik ook een hoog voedingsadvies, dus ben dan benieuwd of dat eerlijk is of niet ;)

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:59

Ik voer ook het merk Marstall, en ben er erg tevreden over.
Het bevat ook geen ongezonde E nummers, die de Pavo wel bevatten.
Nu voer ik de Marstall compete, en in het voorjaar wil ik over stappen op de exzeme muslie.
Ben benieuwd hoe die werkt.
De pavo natures best heb ik ook geprobeerd, maar vond ik niet
zo geweldig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:25

Drainage compositum heb ik bij de Groene Os gehaald, tot nu toe nog niet gemerkt of het enig effect heeft, maar het schuren moet nog beginnen, dus ik blijf hopen ;)

Is voer zoals 'dieetmengeling' ook suikerarm? (gewoon van de aveve, boerenbond). Of moet je dan echt gaan kijken naar de merken die in dit topic gegeven zijn?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:31

Ik zal eens even gaan kijken naar Marstall.
Vind het alleen moeilijk om te bedenken hoeveel ik dan moet geven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:55

ik ga waarschijnlijk de vito aan mijn eczemer geven , zitten geen granen in , dus zetmeel is ook nihil in dat voer
zetmeel = 6,8 %
suiker = 3,9 %

ze krijgt er dan nog steeds een halve portie gemuse en krauter mineralien van hippolyt bij

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:58

Jalenka-Kiya hier op Bokt heeft een keer contact gehad met een voedingsconsulente, misschien kun je haar daar eens over pm-en?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:34

EstherMe schreef:
Ik had gebeld naar Marstall zelf en toen kreeg ik ook een hoog voedingsadvies, dus ben dan benieuwd of dat eerlijk is of niet ;)

Echt waar? Ik heb ook gebeld en uitgelegd hoe en wat met mijn paard en ik kreeg als advies om vooral niet te veel te geven maar sober te voeren, vooral op het oog. Zal misschein schelen wie je aan de lijn krijgt?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:35

Sonja_vR schreef:
ik ga waarschijnlijk de vito aan mijn eczemer geven , zitten geen granen in , dus zetmeel is ook nihil in dat voer
zetmeel = 6,8 %
suiker = 3,9 %

ze krijgt er dan nog steeds een halve portie gemuse en krauter mineralien van hippolyt bij

Bij ons op stal staat ook een excemer, die krijgt ook Marstall dacht ik. Zal eens vragen wat de resultaten zijn bij haar, zij heeft ook wel eerst een reinigingskuur gedaan weet ik.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:50

Ja ik weet het ook niet. Ik had aangegeven dat hij van de zomer op 1,5 kilo biks stond bij volle training. Hij mocht nu wel wat dikker, maar dat wilde ik met hooi doen. En op hoeveel hij nu stond. En omdat ik hem dikker wilde hebben gaf hij als advies 2 tot 2,5 kilo per dag! Maar ik had aangegeven dat ik dat met hooi ging doen...
Maargoed hij krijgt nu 3x per dag een halve schpe muesli, dus ben benieuwd hoe hij het er op doet ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:57

EstherMe schreef:
Ja ik weet het ook niet. Ik had aangegeven dat hij van de zomer op 1,5 kilo biks stond bij volle training. Hij mocht nu wel wat dikker, maar dat wilde ik met hooi doen. En op hoeveel hij nu stond. En omdat ik hem dikker wilde hebben gaf hij als advies 2 tot 2,5 kilo per dag! Maar ik had aangegeven dat ik dat met hooi ging doen...
Maargoed hij krijgt nu 3x per dag een halve schpe muesli, dus ben benieuwd hoe hij het er op doet ;)

Heel erg vreemd idd.... Ik had een vrouw overigens aan de lijn weet alleen haar naam niet meer, anders zou je eens naar haar kunnen vragen....

Bregh krijgt handjesmaat, ik weet niet eens hoeveel dat is in kg. eerlijk gezegd. :D In de zomer 1 handje voor het lekker en de pitamientjes, in de winter 2 handjes en altijd veel hooi of kuil.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:30

niet veel kilo denk ik :')

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:07

Ik voerde zo'n 1 maand pavo nature's best maar het schijnt inderdaad nog steeds een hoog gehalte aan suiker te bevatten. Hierom ben ik nu overgestapt op de AGROBS Pre Alpin Wiesencobs, hierbij ga ik op advies de D&H Equine Sensitive erbij voeren, voor de vitamientjes/mineralen krijgt hij er een half handje GKM van st. Hippolyt bij met een scheutje lijnzaadolie. Geen idee hoe hij het gaat doen van de zomer.