Tadaaa antwoord van Pavo, ze hebben dus inderdaad zitten meelezen al eerder.
Citaat:
Beste,
Ik heb het onderzoek naar de Voedingscalculators meegelezen op bokt.
Goed dat jullie als paardenhouders de bruikbaarheid onderzoeken en ik stel het zeer op prijs dat de resultaten ook naar ons toegestuurd worden.
Wij nemen input van paardenhouders zeer serieus en wellicht heb je al vernomen dat de VoedingsWijzer voor paarden inmiddels wordt verbeterd.
Wel wil ik je heel nadrukkelijk laten weten dat wij zo eerlijk mogelijk advies proberen te geven. De rekenregels achter de VoedingsWijzer zijn wetenschappelijk bepaalde richtlijnen.
Wat we hebben gemerkt is dat de praktijk soms echt anders blijkt te zijn dan de wetenschap berekent. Sobere rassen lijken veel minder energie te verbruiken en het lijkt ook niet zo te zijn dat een paard bij ... minuten inspanning de caloriën verbruikt die de wetenschap aangeeft. Daarom gaan we samen met de gebruikers het advies verbeteren.
Het doel van de Voedingswizjer is niet om zoveel mogelijk voer te verkopen, ons doel is om paardenhouders een eerlijke richtlijn te geven voor wat hun paard nodig heeft. Altijd in de juiste verhouding met ruwvoer. Ook wij zijn allemaal mensen met passie voor paarden - we hebben allemaal zelf paarden - en we streven naar gezonde paardenvoeding. Omdat we de hele dag bezig zijn met voeding lijkt het ons niet meer dan logisch dat we deze kennis delen met jullie.
Het commerciële aspect zit niet in de hoeveelheid voer dat we adviseren. Via de VoedingsWijzer proberen we een relatie met paardenhouders op te bouwen en onze producten onder de aandacht te brengen.
We verwachten dat het wel enige maanden duurt voor de nieuwe versie online is. Daarna zouden we graag testen met jullie als gebruikers.
Vind je het een goed idee als ik je een berichtje stuur als we zover zijn, zodat de bokt leden als eerste kunnen testen en hun bevindingen met ons delen?
Dan kunnen we daarna de laatste foutjes eruit halen en zo samen een goed bruikbare VoedingsWijzer ontwikkelen.
Ik hoor graag van je.
(Als je dit bericht op bokt wilt plaatsen vind ik dat prima, dan zijn meteen alle deelnemers aan het onderzoek op de hoogte.)
Met vriendelijke groet,
Kijk dat is een antwoord waar we wat mee kunnen 
En we testen natuurlijk ook graag met z'n allen de nieuwe calculator 
Mijn reply
Citaat:
Hallo,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Ik heb je reply geplaatst. We kijken uit naar de nieuwe versie van de calculator en we zullen die ook weer testen als de calculator online staat.
Groeten,