Waarom proppen mensen toch vanalles in hun paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zanora1

Re: Waarom proppen mensen toch vanalles in hun paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:20

Mijn paard krijgt, bix, muesli, slobber en gewoon kuil/hooi. Ook wortels en af en toe een appel en brood. En ja ik heb ook paardensnoepjes, verder niet ze lust ook niks anders, drop ofzo spuugt ze zo uit. Een paard op mijn stage krijgt bier haha

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:22

Mijn paardje krijgt ook wel eens wat lekkers hoor
banaantje, of brood
en in de zomer delen we altijd mijn (waterijsje) in de zin van
ze krijgt een paar likjes!! (ben ik hier nog veilig??) haha

Dagelijks krijgt ze gewoon haar kuil, musli, biks en wat zonnenbloem olie voor de glans

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:30

@Vjestagirl:In snoep wordt ongeveer 3 keer de hoeveelheid suiker gepompt van de hoeveelheid die daadwerkelijk in het stuk fruit zit.

@Zanora1: bier is bekend dat het nog wel eens als supplement wordt toegediend, donker bier dan wel en ongeveer een half flesje. Ik weet niet waar het goed voor is maar mijn vader vertelde dat vroeger de paarden op de stal waar hun paard stond bier over het voer kregen..

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:33

Lara_Silver schreef:
@Vjestagirl:In snoep wordt ongeveer 3 keer de hoeveelheid suiker gepompt van de hoeveelheid die daadwerkelijk in het stuk fruit zit.

@Zanora1: bier is bekend dat het nog wel eens als supplement wordt toegediend, donker bier dan wel en ongeveer een half flesje. Ik weet niet waar het goed voor is maar mijn vader vertelde dat vroeger de paarden op de stal waar hun paard stond bier over het voer kregen..

Ja van dat bruine bok bier is het geloof ik, heb er inderdaad ook wel eens vaker van gehoord.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:02

Gebrek aan kennis: mensen die van alles aan hun paard voeren ontbreekt het vaak aan kennis van zaken.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:05

Omg. Je paard op bronwater Huilen van het lachen Jaa dat gaat wel heel ver.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:08

Je kan het inderdaad ook overdrijven! Met energiedrank enzo.

Ik geef mijn haf best veel. Ui, komkommer, etc etc. Hij krijgt dit natuurlijk niet elke dag. En als hij het krijgt in hele kleine hoeveelheden samen met een beetje muesli, als beloning na het rijden.

Verder heeft hij genoeg aan kuil, hooi en brok.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:10

Babico3 schreef:
Misschien omdat sommigen mensen hun paardjes als hun kindjes beschouwen? xD Dat ze ze allemaal menselijke dingen willen geven, om.. omdat ze.. Nou, ik weet het eigenlijk niet. xD

Dit antwoord klopt als een bus, maar dan de vraag; waarom proppen mensen toch van alles in hun kind?!!

mijn honden krijgen alleen gezonde dingen, mijn pony's ook, en mijn dochter ook. Helaas ben ik zelf al verpest Clown maar ik doe mn best om van al het snoep af te blijven.
Helaas, en dit geld voor zowel dieren als kinderen, bepalen anderen vaak ook voor je of ze iets mogen geven of niet en voor je het weer loopt je kind of dier met wat zoets oid.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:14

Poeh, heb nog nooit gehoord dat mensen hun paard aanmaak limonade geven Tong uitsteken
Bij ons is het gewoon brok, pulp hooi wortels, en af en toe een pepermuntje, maar dat alleen om dat hij er weg van is en ik nog niet echt het idee heb dat dat zo'n kwaad kan. Maar andere troep ga ik er echt niet in stoppen.

Heb wel eens gehoord : Jaa mijn paard lust ook hamburgers van de MAC Vork

(dan ben je een beetje TE ''GOED'' voor je paardje bezig niet?)
Ik dacht nog steeds dat het planten eters waren?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:31

Die van mij krijgt als ik mijn pakje sap drink ook wel eens een handje, vindt die heerlijk. Soms zelfs twee. Maar dat gaat dus om hoeveel er de eerste keer in mijn hand blijft liggen en dat is heel weinig. Ik neem zelf geen snoepjes meer mee omdat ik er door gebeten en getrapt ben. Oude appels hebben we thuis nooit omdat we kippen, konijn, cavia's en geiten hebben. Zelfs de hond eet daar wat van mee. Maar van die paar druppels krijgen ze toch niks.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:46

Die van mij eet een brokken en hooi. Paardensnoepjes kent ze niet, hoeft ze niet. En laatst een granny smid ...euhmm nee dank je.

Ze is van het Gelderse type...ik denk dat ze een beetje bang is dat ze makkelijk aankomt... Haha!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:46

Zanora1 schreef:
Lara_Silver schreef:

Ja van dat bruine bok bier is het geloof ik, heb er inderdaad ook wel eens vaker van gehoord.

Bij ons op stal kreeg een paard ook 1 keer per week een half flesje donker bier, dit ivm dikke benen dacht ik.

Mijn paard krijg zijn normale eten; biks, muesli, kuilvoer en een aantal keer per week wortels. Soms ook een appeltje en een paardensnoepje, maar dat was het. Brood vindt hij maar zo nu en dan lekker maar voor de rest moet hij niets hebben van dingen zoals bijv. banaan of manderijn.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:50

Net zoals een moeder of oma die hun kinderen/kleinkinderen van alles geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:51

die mij krijgen weleens een blikje bier....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:09

Mensen hebben de neiging hun dier te vermenselijke. Zij willen immers ook niet graag elke dag aardappels met groenten eten en daarom willen paarden/honden/ katten en al het andere dat ook niet.
Bedrijven spelen hier heel slim op in door allerlei soorten snoepjes te maken, tot en met een 7- dagen menu voor honden met elke dag een andere vlees en fruit soort. (en ik maar denken dat honden vleeseters waren) tot chocolade snoepjes voor honden en katten (!)
Dat blijft trouwens niet allen bij het eten, er zijn ook zat mensen die hun paard eind v/d zomer een deken op doen omdat zij immers zelf ook hun t-shirt hebben in geruild voor een trui. Of die paardlief op stal laten staan aangezien ze liever zelf ook niet met dit weer naar buiten gaan.

Mijn paarden krijgen elk stapels hooi en een klein schepje mueslie, af en toe slobber.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:15

ach de mijne krijgen gewoon hun hooi en voer (mengeling en bietenpulp)
en geregeld eens wat wortelen of een suikerbiet

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:31

Onze paarden krijg ook alleen hooi, haver en af en toe brok. Al krijgt de jongste nu even geen haver, want hij stuitert de bak door xD. Verder krijgen ze allebei een paar boterhammen en als ik iets lekkers voor mezelf bij me heb van sultana of ontbijtkoek of iets dergelijks krijgen ze allebei een klein stukje, maar dat komt bijna nooit voor. Onze kat krijg alleen speciaal voer van de dierenarts. Ze is dan ook al 18 en verdraagt niks anders. Als ze wel wat anders krijgt gaat ze aan het overgeven.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:45

Mijn paard krijgt die troep echt niet. Moet het ook niet zien als iemand anders dat zou geven. Amigo krijgt naast zijn normale brok/hooi/gras van mij als extra bijna elke dag een wortel of een appel en een paar schepjes muesli. Na een wedstrijd krijgt hij slobber. Paardensnoepjes geef ik alleen af en toe 1 op wedstrijd omdat die dan wat makkelijker mee te nemen zijn. Verder geef ik nooit iets uit de hand. Leg alles in zijn voerbak. Van uit de hand voeren word ie erg vervelend en happerig.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:48

ditty krijgt wortels, appels, muslie, pulp en biks. daarnaast pepermunt heel soms en op feestdagen voor paarden een bloemkool of een krop sla. ongesneden dan. en soms een mangel of stuk suikerbiet.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:52

Die van mij krijgt gewoon zijn normale voer..
Maar heeft ook wel eens een dropje/patat/energydrank oid gehad.
Een keer proeven gaan ze heus niet dood van Rolleyes

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:57

Ik verbaas me ook wel eens over mensen, die geven hun paard chips enzo. En dan ook nog zonder te vragen onder mijn neus een hand chips in mijn verzorgpony proppen Frusty Toen ben ik ook goed kwaad geworden, want die troep moet ik niet in mijn verzorgpony hebben. Dat doen ze maar lekker bij hun eigen paard hoor. Er bestaat voor mij een duidelijke scheiding tussen mensenvoer en paardenvoer. Daartussen zitten van gedeelde catagorieën. Chips is duidelijk mensenvoer en niet bedoeld voor paarden. Fruit vind ik al een heel ander verhaal, groente en fruit kan toch niet zoveel kwaad? Maar misschien denk ik nog een beetje teveel in "wat goed is voor mij, is goed voor haar"-hokje.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:58

Mijn paard lust alles, maar krijgt het niet Haha!
Het blijft beperkt tot wortels, een appeltje, af en toe een mandarijn.
Je ziet inderdaad mensen die elke dag van alles in hun paard stoppen onder het mom van 'hij vindt het zo lekker'.
Ik vind ook van alles lekker, maar stop het ook niet elke dag in mijn mond, dus doe ik dat bij mijn paard ook niet Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:58

Die van mij krijgen dit soort echt niet hoor, behalve nicnacjes Clown

ze krijgen hun normale voer, hooi, voordroog, gras, bieten, wortelen, nicnacjes, brood en dat zal het zo ongeveer wel gaan zijn! De rest hebben ze niet nodig.

En heel geinig hebben ze op de manege vroeger in mijn paard haar etensbak eens een flesje jupiler gekapt, nee ik was niet populair, maar paardlief vond het blijkbaar lekker...

Bij ons op de manege vroeger was chocolade paaseieren populair, elke pasen zo vijf grote eieren, en ice tea, ijsjes, echt vanalles! Dat ik denk 'euh dat kan niet goed zijn'.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:59

De mijne krijgt basisbrok en voordroog. Wel krijgt ze nog iets voor haar artrose.
Ikzelf geen zeer zelden slobber. (1 zo'n zak van 20 kg is echt veel te veel) Ik doe nu met een emmer van 4 kg al een maand of 3 en er zit nog meer dan de helft in.
Verder zal ze vast wel een keer een paardensnoepje van en kind krijgen die voorbij loopt.
Meer krijgt ze niet.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:04

Mijn paard krijgt meusli,sportbrok, kwalitijdkuil, en normaal water, en meestal na hard trainen en een wedstrijd krijgt die slobber en ja een banaan doet meneer een moord voor Clown