Hooi, voeren in plakken of losgeschud ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x__laura

Re: Hooi, voeren in plakken of losgeschud ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:31

Ik schud het altijd los (op stal), anders gooit ze het hooi over heel de stal en mag ik de helft weggooien omdat erop geplast/gemest wordt...

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:51

Wij voeren de paarden hooi met een hooinet. Als je deze gewoon hoog genoeg hangt heb je er nooit problemen mee. (tenzij je een acrobaat hebt, maar bij ons is dan altijd het hooinet gebroken)

Het hooi van onze vorige leverancier was zo slecht dat wij het altijd uitschudden en goed nat maakten. Heb er ook wel eens een konijn in gevonden.
Ons hooi van de nieuwe leverancier is veeeeeeeeel beter. Dit is helemaal niet zo stoffig. We vullen de hooinetten nu gewoon met plakken. Als je per plak vult merk je snel genoeg als er iets in zit. (die plakken vallen wel makkelijk uit elkaar niet zo stevig geperst).

Op de grond eten sommige paarden bijna niets. En andere zijn van die viespeuken die het idd de hele stal door lopen. Zal wel lekker zacht liggen denk ik Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:56

Mijn paard staat 24/7 buiten, ze krijgen 's morgens over verschillende bultjes losgeschud kuil en 's avonds schud ik het hooi ook los op meerdere bultjes.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:59

ik gooi plakken gewoon in de hooiruif, ik schud het niet uit,
veel verschil maakt het niet, voor mij gewoon makkelijker Knipoog

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:06

Ik schud het altijd los, maar niet om bovengenoemde redenen. Vind het gewoon mooi gezicht als ik mn pony met een meeeeeeeegaberg hooi/kuil voor zich zie staan Tong uitsteken Maar blijf het nu dus ook maar losschudden, vanwege al die rare dingen die jullie soms vinden in het hooi!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:13

Wij schudden het nooit los maar krijgen het per plak op het land. Weleens een periode gehad van losschudden maar dan knoeiden ze er nog meer mee, het hooi lag dan echt overal.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:17

Ik schud het altijd los zodat er minder stof in zit en ik zeker weet dat er geen takken in zitten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:27

Als ik zo eens lees wat er zoal meeverpakt kan worden in het hooi, blijf ik mooi losschudden Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:55

meestal pulk ik het het ook wat uit elkaar... heb van 1 leverancier wel eens wat gekke dingen in het hooi gezien, en heeel soms een dood muisje maar die zijn dan al mooi opgedroogd. Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:59

wij schudden het ook altijd uit . zodat mocht er iets tussen zitten ik het er gelijk uit kan halen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:00

ik schudt het los en stop het in mn hooi netten.
je schudt een hele hoop stof eruit. als ik geen kuil kan voeren omdat het op is maak ik mn hooi altijd even nat voor ik het ga geven Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:03

Ik schud het altijd los! En dat schud ik los voor stof, en oneetbare stukjes zoals plastic,stenen,grond of stukken muis/rat Clown

Vind het voor mezelf ook een fijnere gedachte en merk niet dat ze het sneller of langzamer eten ofzo. Ze krijgen hier "onbeperkt" dus er ligt altijd wel wat!

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:12

1x in de 3 dagen wordt er een grote baal kuil gebracht, en daar halen wij alleen t plastic af, kunnen ze lekker plukken (kudde van 10 ) en tegen dag 3 krijgen ze van een andere open baal een eigen hoop losgeschud.
ze staan 24/7 op wei Lachen

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:38

Het gewone hooi schud ik niet uit, maar dat gaat gewoon in plakken op de grond in de hoek van de stal. Het voordrooghooi schud ik wel uit elkaar omdat het zo strak geperst is en mijn pony het anders niet uit elkaar krijgt. Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:44

Sonja schreef:
Ik schud het ook altijd even los. Zou de eerste keer niet zijn dat er een gedroogde vogel, stuk plastic of een complete molshoop in meegeperst zit.

Gadverdarrie Nagelbijten / Gniffelen

Even offtopic, wat heb jij een superlief onderschrift!! En het is verdikkeme nog waar ook!! Haha! Haha!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:46

Schud het ook altijd los, heb al eens een ingedroogde haas er tussen gehad. De laatste partij zitten nogal wat stokken in. Anders liggen die door de hele stal heen. Plus met losschudden kan je eventueel stof al weg halen.