JoviBan schreef:Mijn jonge paard heb ik nooit biks bijgevoerd. En òf ze gegroeid is!
iertje2valen schreef:En een halve kg veulenbrok per paard geeft ze net even de extra's om warm te blijven en door te groeien.
Van veulenbrok blijven ze niet warm, integendeel zelfs. Paarden hebben ruwvoer nodig om zichzelf warm te kunnen houden.
Groeien doen ze ook prima zonder (veulen)brok.
Integendeel? Ze krijgen het er koud van?
Groeien doen ze ook zonder brok zeker, maar ik blijf van mening dat het alleen maar beter is om wat extra's te geven, er zit toch meer in de special ervoor gemaakte veulenbrok dan in gras/hooi en een liksteen. Ik vind gewoon dat je ze moet ondersteunen vooral in het begin en vooral als ze aan het groeien zijn.
Mijn veulentjes krijgen 3 handjes veulenbrok en genoeg hooi. Zien er stralend uit. En groeien als kool.

Dan mis je echt ergens een afslag ...
. Ik lees er veel over en volg de ontwikkelingen rondom voedingsstoffen e.d. Daarbij kijk ik vooral goed naar mijn paard en de omstandigheden waarin hij gehouden wordt. De winter is best wel een behoorlijke aanslag op hem, elk jaar weer, is mijn ervaring (zoals je weet staat hij ook 24/7 buiten het hele jaar door).