Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annemeik schreef:Maris schreef:Omdat ik denk dat mijn paard last heeft van te veel suikers in zijn voer ben ik op zoek naar een krachtvoer met laag suiker gehalte.
Waarom denk je dat?
Maris schreef:HiPro, eens kijken waar dat verkrijgbaar is !
Ponybrok, hihi voor een paard van 1,70 m .... Maar dat maakt natuurlijk in principe niets uit, het gaat om het gehalte, niet hoe de brok heet.
Renske_ schreef:Maris schreef:HiPro, eens kijken waar dat verkrijgbaar is !
Ponybrok, hihi voor een paard van 1,70 m .... Maar dat maakt natuurlijk in principe niets uit, het gaat om het gehalte, niet hoe de brok heet.
Mijn merrie van 1.70 krijgt ook ponybrok
Dat is nml niet alleen een ponybrok maar ook voor sobere rassen of voor paaren die heel heet zijn, en dat laatste is die van mij dus
Wilde haar van de brok af en op een mueslie zoals Cavalor Pianissimo of Subli Zonder zetten in combi met lucerne en Subli Energiekern Mix(oliebasis, wel enerige maar worden ze niet drukker van)
Maarja die muts van mij eet errug slecht en is heel kieskeurig, dus toch maar weer brok erbij gaan geven en ponybrok is dan degene waar ze veruit het beste op reageerd
omaas schreef:Flexible Move
zetmeel en suiker: 8.6 %
De brok is hoog in vet% namelijk 13.4
Renske_ schreef:De energiekernmix werk bij mijn 3 paarden(een brave fries die heel hard moet werken, een grote relaxte die snel invalt en stijf wordt, en een héél heet jonkie die ook snel afvalt) juist supergoed, zijn soepeler, mooier vol en totaal niet vervelend met het voer!
En zo zijn er op bokt veel meer paarden die het er super op doen
Welke ingrediënten twijfel je over? Ik wil wel ff de zak erbij pakken en overschrijven wat er in zit.
Citaat:Wat er op de zak staat:
Ruw eiwit 89 g/kg
Ruw vet 416 g/kg
Ruwe celstof 27 g/kg
Ruwe as 17 g/kg
Fosfor 2,7 g/kg
Calcium 1,2 g/kg
Magnesium 1,1 g/kg
Natrium 0,39 g/kg
Koper 4,6 g/kg
EW paard 1,79
VRE paard 69,93 g/kg
Toegevoegd:
Vitamine E (E306) 500 mg/kg
Hoop dat ik het goed overgetikt heb, maar als ik het goed gelezen heb staat dit niet op de website.
Maris schreef:Renske,als je dat wilt doen .....graag ! Ik kom niet verder dan de lijnzaad-, soja- en kokosolie als ingredienten.
Ww is de soja van subli niet geheel natuurlijk dan ?