lavendel en kamille door de slobber??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: lavendel en kamille door de slobber??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:02

Bier is helemaal niet slecht voor een paard, mijn pony krijgt het ook regelmatig door haar slobber. Ze vind het heerlijk.
Oudbruin bevat maar 2,5% en dus bijna niets voor zo'n groot paard.

Het is juist goed om het af en toe te geven, bier ondersteunt de werking van de nieren, de lever, de huid en de hoeven!
Er zijn stallen waar de dieren elke dag een flesje kregen.

Gebruik de zoekfunctie maar eens; [VS] Is bier goed voor een paard?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:14

smokey17 schreef:
Nanne schreef:
Even over het bier.. Het is echt niet goed om een paard elke dag bier te geven hoor.

Alcohol is niet iets wat een paard van nature binnen krijgt.. En 5% op 600 kg lijkt weinig, maar als je het niet gewend bent.. En het behoort niet tot jouw natuurlijke dieet kan het wel schadelijk zijn.

En je zegt nu twee tegenstrijdige dingen.. Je zegt over het bier " ik gebruik het zo vaak" en " dit paard kreeg het gewoon zo nu en dan voor zijn vacht en darmpjes". Welke van de twee is het nou?

En ik denk dat jij een paard hebt wat gewoon veel beweging/werk nodig heeft. En dus geen genoegen neemt afentoe wat frutselen.

Vroeger werd het ook heel veel gedaan, en paarden deden het er toen ook prima op.

Daarbij is het voor mensen ook niet natuurlijk om alchohol binnen te krijgen.

En dan begin ik nog niet eens over alle vitamines en mineralen die de paarden nu binnen krijgen die ze in de wildernis niet binnen krijgen.

Lavendel en kamille zijn puur natuur. Net als bier, behalve de alchohol dan..... maar dat is zeker niet verschrikkelijk schadelijk.

Ik denk dat de paardenbrokken en suplementen heel wat meer toegevoegd niet natuurlijk doch goede toegevoegde stoffen bevat. bevatten.

Een paard 24/7 in de wei is natuurlijk. Wat een paard hoort te doen! Wij mensen hebben eens ondervonden dat paarden sterk genoeg en dom genoeg zijn om ons te dragen. En daar hebben wij misbruik van gemaakt.

Dit paard krijgt meer beweging dan ik met een uur rijden kan. Zelfs met 3 uur rijden red ik het niet met de beweging die het paard in de wei krijgt.

Een paard kiest er niet voor om gereden te worden, en zal dat ook niet doen, omdat dit niet in zijn natuurlijk.
Paarden zijn gewoon zo dom om zich er maar bij neer te leggen. De ene wat sneller dan de ander.

Nou weer ontopic. ik zal eens kijken naar de suplementen. Zijn die bij de welkoop ook verkrijgbaar? Is de enige die hier in de buurt zit die iets aan ruitersport verkoopt.

Dát vind ik dus een dooddoener eerste klas. Vroegah gebruikte men ook afgewerkte olie om mok mee te behandelen ondertussen zijn we hopelijk iets verder gekomen...

Ben het voor de rest met je eens hoor, alleen het argument waarom is niet zo sterk Haha! .

Zou je paard niet voldoende uitdaging krijgen dat ie daarom zo stuitert? Hij wordt nu alleen ingezet als opvoedkundige zeg maar, dus hij krijgt idd zijn beweging en alles wel daar is niets mis mee maar er zit verder geen enkele uitdaging in zijn leventje.

Mijn paard staat ook in een kudde, 24/7 buiten en wij halen gewoon de paarden die bereden gaan worden eruit. Niets mis mee, brengt geen onrust in de groep of rangorde. Alleen als het een paar dagen zou zijn dan zou het idd een verschuiving gaan geven, maar een paar uur echt niet. Het is zeker de moeite van het proberen waard om zo de oorzaak van het probleem eventueel op te kunnen lossen ipv de aanleiding. En gaat dat niet kan je altijd nog gaan kijken naar kalmerende middelen. Alhoewel die uiteraard ook van invloed kunnen zijn op zijn positie in de kudde misschien.

@ AM: mijn paard krijgt van mij géén kuil die naar alcohol of kots ruikt... Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:15

BrittKitt schreef:
Bier is helemaal niet slecht voor een paard, mijn pony krijgt het ook regelmatig door haar slobber. Ze vind het heerlijk.
Oudbruin bevat maar 2,5% en dus bijna niets voor zo'n groot paard.

Het is juist goed om het af en toe te geven, bier ondersteunt de werking van de nieren, de lever, de huid en de hoeven!
Er zijn stallen waar de dieren elke dag een flesje kregen.

Gebruik de zoekfunctie maar eens; [VS] Is bier goed voor een paard?

Geef ik toch echt liever een brandnetelkuur om alles wat jij aangeeft te zuiveren dan alcohol Knipoog .....dat zuivert ook nog eens het bloed en geeft de weerstand een boost.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:30

Ik denk neit dat je paard beter af is met een alcoholprobleem, met alle respect.

Laat eens iemand repertoriseren mbt homeopatische oplossingen, ik vind jouw paard echt een Arsenicumtype, maar de potentie is aan de arts.
Zoek maar eens op op google en als je vragen hebt of ik je kan helpen pb gerust.

p.s.: Staat jouw paard op aardstraling? Vlak bij een UMTS mast, hoogspanningsdraden?
Dunne stront? Vlle geborrel? Is het schraal?..
Ben heel benieuwd.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 12:22

Breghje schreef:
Dát vind ik dus een dooddoener eerste klas. Vroegah gebruikte men ook afgewerkte olie om mok mee te behandelen ondertussen zijn we hopelijk iets verder gekomen...

Ben het voor de rest met je eens hoor, alleen het argument waarom is niet zo sterk Haha! .

Zou je paard niet voldoende uitdaging krijgen dat ie daarom zo stuitert? Hij wordt nu alleen ingezet als opvoedkundige zeg maar, dus hij krijgt idd zijn beweging en alles wel daar is niets mis mee maar er zit verder geen enkele uitdaging in zijn leventje.

Mijn paard staat ook in een kudde, 24/7 buiten en wij halen gewoon de paarden die bereden gaan worden eruit. Niets mis mee, brengt geen onrust in de groep of rangorde. Alleen als het een paar dagen zou zijn dan zou het idd een verschuiving gaan geven, maar een paar uur echt niet. Het is zeker de moeite van het proberen waard om zo de oorzaak van het probleem eventueel op te kunnen lossen ipv de aanleiding. En gaat dat niet kan je altijd nog gaan kijken naar kalmerende middelen. Alhoewel die uiteraard ook van invloed kunnen zijn op zijn positie in de kudde misschien.

@ AM: mijn paard krijgt van mij géén kuil die naar alcohol of kots ruikt... Knipoog

Doodoener of niet. De afgewerkte olie werkt wel! Tegenwoordig zijn er mensen druk aan het zoeken naar andere dingen, doen testen enz enz... en er zijn al wel 1000en produkten voorbij gekomen die niet werkte.
Er zijn nog zat mensen die afgewerkte olie gebruiken.

En zo zijn er nog veel meer dingen die vroegah gebruikt werden, die uitstekend resultaat bieden en vandaag de dag nog steeds gebruikt worden.

Bier is gewoon gezond punt

Alle ingredienten zijn gezond. En dat inieminie beetje alchohol dat idd uit en volkomen natuurlijk proces ontstaat is NIET schadelijk. Tenzij je een krat per avond leeg zuipt!

Kijk eens naar dat oudste mensje van nederland die vorig jaar overleed.dronk elke avond een flesje bier.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 12:24

Er zijn ook zat mensen die hun paarden volstouwen met suikerbiet! Dat is pas slecht!! En dat wisten ze vroegah ook al!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:08

Jammer dat je geen antwoorden geeft, misschien kom je er een beetje achter met die vragen , ofzo..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:35

detour schreef:
Jammer dat je geen antwoorden geeft, misschien kom je er een beetje achter met die vragen , ofzo..

excuses overheen gelezen...

Aan straling heb ik ook al zitten denken. maar in de 9 jaren dat ik hem nou heb, heeft hij op verschillende stallen gestaan en altijd hetzelfde gedrag getoont.

hoogspanningsmast loopt niet over of vlakbij de wei. Er lopen ook geen kabels onder de grond door(ook geen tv of glasfiber) ook geen oude kabels.
Op zijn oude stal ook geen hoogspanning. Wel goede nieuwe kabels. Oude zijn destijds verwijderd.

De dichtsbijzijnde telefoonzendmast staat 1,5 km weg. Ook geen andere zendmasten.

Stront is gezond. Eet prima. Is mooi atletisch gebouwt. Ik hem zoveel voeren als ik wil, maar dik word hij niet. Mager wel redelijk snel.

Ik heb zelf helaas slechte ervaringen met homeopathie en andere alternatieve geneeswijze dus ben er een beetje huiverig voor.

maar zal eens zoeken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:29

Sterkte, meid, jammer dat je verkeerde ervaringen hebt gehad, zonde. Ik denk echt nog steeds aan het Arsenicum type..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:31

http://www.userstelenet.be

Let wel: Dit is humaan, maar kijk maar eens naar de karakteristieken ervan.

ARSENICUM ALBUM

terug

ONVEILIGHEID, voelt zich kwetsbaar, bang voor zijn gezondheid, bang voor zijn financieel en materieel welzijn

ANGSTEN, prikkelbaar, heeft veel kritiek op alles en is ontevreden. Hij is concervatief en zal zich bij voorkeur aansluiten bij een politieke regerings partij en niet bij de oppositie.Hij omringt zich met mensen, die hem zekerheid kunnen verschaffen. Angsten komen vooral in de vroege nacht op; hij wordt rusteloos en kan de slaap niet vatten en moet zijn bed uit.

PANIEK: als de angsten groter worden en de zekerheden afnemen, kan er een angstaanjagende paniektoestand ontstaan, met aanvallen van hevig beven van de angst en een groot verlangen om gerustgesteld te worden. Plotse angst over de gezondheidstoestand: "ik ga kanker krijgen" of later "ik heb kanker" of tenslotte "ik zal niet meer lang leven"

FOBIE: de angst kan de patient wegdrijven van dagelijkse omstandigheden bv agorafobie of smetvrees
AFHANKELIJK: de patient omringt zich door een netwerk van naaste medewerkers. Hij zoekt invloedrijke vrienden, die hem kunnen beschermen tegen onheil. Hij moet zich ook van de steun van zijn familie verzekeren; daarom is hij zeer bezorgd om hun gezondheid. Zij moeten immers voor hem kunnen zorgen! Ze zijn ook zeer afhankelijk van hun dokter: veel angstige telefoontjes zijn van arsenicum patienten.
GIERIG, vrekkerig: ze hebben helse schrik om in armoede te moeten leven. Zijn rijkdom moet hem beschermen tegen ziektes en dood. Hij is een echte verzamelaar of lijkt zelfs op een voddemarchant. Alles wordt bewaard. Alles kan nog eens van pas komen. bv papieren en plastic zakken, elastiekjes ... wie weet komt er wel een oorlog! Maar niets ligt door elkaar: alles wordt zorgvuldig in kasten of dozen opgeborgen, voorzien van een etiket! Bang voor inbrekers: die gaan met alles aan de haal! Zelfzuchtig, egoïstisch, alles voor hem. Niets voor een ander, hij kan niets missen.
COMPULSIEF: dwangmatig gedrag; het is een van de meest toegewijde poetsmaniak van het repertorium. De vloer wordt bijna gedweild en gesopt achter de voeten van de bezoeker aan huis. Er mag niets mis gaan in huis. Alles moet onder controle blijven.(minerale eigenschap) Alleen zo voelt hij zich veilig genoeg. Poetsvrouwen geven al vlug hun ontslag. Ze kunnen immers nooit goed genoeg hun werk doen. Hij plant alles zorgvuldig. Alles heeft een dwangmatig en ritualistisch karakter (minerale eigenschap)
WANHOOP: uiteindelijk ontwikkelt hij een wanhopigheid rond zijn genezing met een depressiviteit en zelfmoordgedachten. Hij kan de strijd tegen de angst en vrees niet meer volhouden.
KINDEREN: is zeer bezorgd voor wat anderen van hem denken. Hij is overbezorgd en voelt zich voor van alles en nog wat verantwoordelijk. Zijn gevoel van onveiligheid geeft hem een zich gespannen zorgen maken in potentieel gevaarlijk situaties, zoals in een auto meerijden. Hij controleert of zijn ouders de deur van de auto wel goed gesloten heeft, of zijn moeder wel in de goede richting rijdt. Hij is ook zeer bezorgd over de gezondheid van zijn ouders. Als hen maar niets overkomt: wat zal er dan met hem gebeuren! Hij kan ook zeer gespannen zijn over zijn huiswerk; zijn er geen fouten in! Hij kan zelf obsessioneel gedrag hierover vertonen. Denken gebuisd te zijn en blijken onderscheiding te hebben.
FYSISCH: vooral maagdarm problemen, naast lever en galwegen bv een maagzweer van de stress; ook de luchtwegen: astma in het begin van de nacht, beter met rechtop te zitten, slijmvliezen, het hart en tumoren. bv brandende maagpijnen, opkomend in de vroege nacht (med) en beter met warme melk en drinkt dit met kleine slokjes op
Rillerig, kouwlijk, vlug afgekoeld, koude handen en voeten; kan het niet warm genoeg hebben; uitzondering - als hij hoofdpijn heeft, dan liever een koud washandje op zijn hoofd; diarrhee van de schrik, van koude dranken, van fruit te eten; eczema met brandend (anthr), (tarent-c) karakter

Ze zijn dus naar zichzelf gekeerd in de zin dat ze kunnen "hangen"aan anderen; bij honden zie je dit type veel bij de Terfuerense Herder bv, en bij paarden bij de Volbloed. Uiterlijk: Glanzende vacht, tenger maar fit gebouwd, rank, atletisch.

Ik ken een Arsenicum hond die als je hem in een vreemde ruimte laat, constant bezig is met: "Oh je, straks valt het dak op mijn hoofd, Ohje, wat doet die muur? Wie is die persoon? Constant alert, staart laag gedragen nerveus, alert en heil zoeken bij het baasje.

Bij de Volbloed kun je het merken in ht schrikken overal van, overal spoken zien, wegrennen, paniek,gespannen op stal..

Bij eczeem kun je denken aan huidaandoeningen bij je paard, gevoelige huid, etc..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:22

Ik weet niet.

Hij is in ieder geval niet bang om dingen op te lopen Haha! dan zou hij wel wat voorzichtiger zijn met zichzelf..

Ondanks dat hij heel goed mijn alle paarden om kan gaan heb ik het idee dat hij niet verschrikkelijk aan andere paarden hangt. Op buitenrit bv.: hij ziet iets eng... dan rent hij liever terug van waar hij weg kwam als dat hij bij de kudde blijft.Maar alleen op pad is ook niks.

Hij heeft wel een dun huidje, maar dat is iets voor volbloeden. Geen andere aandoeningen. heeft een keer in de wei gestaan waarvan de hele kudde schimmel had, en hij kreeg niks Haha!

Hij zit spoken in de mafste dingen(horizontale witte strepen op de weg zijn de favoriet Lachen en plasjes water). maar dikke legertruks en vrachtwagens, brugetjes en tunnels interesseerd hem niks, terwijl aardig wat paarden met knikkende knieen over een brug of door een tunnel gaan.

Met buiten rijden moet je altijd alert zijn, je weet maar nooit waar hij nu weer bang voor is.. En hij rent niet weg, hij draait snel om(en hang ik er half naast).

En bang voor mij finacien is hij ook niet. Hij heeft inmiddels al zoveel gesloopt! Heb al gedreigt dat hij geen vreten meer zou krijgen als hij zo door bleef gaan. Maar het maakte weinig indruk Hamer

Weet niet...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:24

Dat maakt Arsemicum dus ook Volbloed, dat dunne huidje, dat hoort erbij.

Is wel lompert, misschien Arnica?..

Nouja, ik vind dit ook een lastig geval.
is ook maar gegok op basis van bokt, maar hoop maar dat hij je niet gewoon in de zeik neemt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:36

wou eens even verder lezen op de site en kijken bij arnica. maar de link doet het niet bij mij Boos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:39

Heb een tweejarige Volbloedhengst gehad die was erg druk, ondeugend en lomp, had been probleem, deed het super op Arnica, werd ook relaxter. Was echt apart.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:42

het is niet in de zeik nemen denk ik.
Als hij ergens bang voor is, dan gaat ie ook trillen en snurken en laag met zijn hoofd. Is hij ergens heel erg geintresseerd in dan gaat die kop omhoog, oortjes naar voren en struikeld hij over zijn benen heen.

Hij is vooral geobsedeerd door luchtballonnen. Als hij 1 in de verte ziet, dan kun je wel af stappen, want dan verzet hij geen stap meer, maar blijft naar de ballon kijken. Als ik 1 eerder zie, dan zet ik hem meteen hard aan het werk in de hoop dat hij het niet ziet.... zo grappig

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:43

Wat bizar, meen je dat? Jouw paard is echt een aparte!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:46

detour schreef:
Wat bizar, meen je dat? Jouw paard is echt een aparte!

Ja serieus. paar jaar terug lande er 1 in een weiland ernaast. Alle paarden aan de kletter, en deze bleef gewoon staan kijken.

We hadden eerst nooit door waar hij nou naar keek. Tot we op een gegeven moment een luchtballon zagen. dag erna weer hetzelfde en weer een luchtballon.
We zien hem ook regelmatig in de wei naar een luchtballon staren..

Wat het is, geen idee....

De link die je mij gaf, klopt die en is mijn compu in de war. Of zit er een typfoutje in?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:47

Zal wel aan mij liggen, verkeerde linkje.. Maar je kunt altijd zoeken via google idd!
het paard is in ieder geval een boeiende, hoor!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:49

Het is ook soms wel irritant hoor. Met poetsen staat hij het ene moment lekker te suffen en 5 seconden later gaat hij met 4 benen de lucht in of even flink hangen. En dan zie ik zelf geen enkele rede waarom...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:52

Misschien wil jouw knollie wel een uitdaging aangaan, heerlijk aan de slag, wedstrijden, sporten, afleiding, etc?..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:02

als ik op arnica zoek kom ik bij kneuzingen en verstuikingen uit.... komt wel redelijk in de buurt van deze kneus ROFL

Tja heb er ooit aan gedacht endurance te gaan rijden.... echter is meneer geen groot fan van de trailer. Hij loopt keurig achter je aan de laadklep op, maar zodra hij 1 stap in de trailer zet gaat hij vol achteruit. en dat geintje heeft mij al een gebroken vinger opgelopen en hij een keer eerder was hij net een stap te laat en ging toen steigeren, precies bij de rand van de trailer langs....resultaat: 15 hechtingen......

Uiteindelijk is hij wel te laden met een longeerlijn. En daar heb ik helemaal geen zin in.... en daarbij ben ik altijd afhankelijk van anderen voor vervoer.

En voor dressuur is hij niet geschikt.... springen vindt hij prachtig, helaas springt hij als een hert, en kom dan maar eens een parcour rond.

Zit wel te denken om een stockzadel aan te schaffen, zit wat stabieler op buitenrit. Met een dressuurzadel is een 180 draai niet echt plezierig.

In de wei krijgt hij afleiding genoeg, aangezien hij alles ziet. Die 3 jarigen krijgen ook regelmatig op de sodemieter als ze hem komen storen hihi

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:07

Klinkt wel als een vroljik Fransje!
En joh, keertje corssen? niet struikelen hoor, en als hertje ziet het er vast tof uit!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:13

detour schreef:
Klinkt wel als een vroljik Fransje!
En joh, keertje corssen? niet struikelen hoor, en als hertje ziet het er vast tof uit!

Dat is echt zo maf om te zien..hoofd gaat omhoog en tilt alle 4 de benen tegelijk op. voelt ook heel maf...

Even lekker galoperen doen we wel eens in het land. Maar dat vind ik wel eng, straks trapt hij in een hol ofzo(echt iets voor hem). Wil ooit een keer met hem naar de renbaan. Lijkt mij zo gaaf. maar als ik dan zo'n renzadeltje heb en hij draait zich om, dan ben ik de sigaar denk ik Clown

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:22

smokey17 schreef:
Breghje schreef:

Doodoener of niet. De afgewerkte olie werkt wel! Tegenwoordig zijn er mensen druk aan het zoeken naar andere dingen, doen testen enz enz... en er zijn al wel 1000en produkten voorbij gekomen die niet werkte.
Er zijn nog zat mensen die afgewerkte olie gebruiken.

En zo zijn er nog veel meer dingen die vroegah gebruikt werden, die uitstekend resultaat bieden en vandaag de dag nog steeds gebruikt worden.

Bier is gewoon gezond punt

Alle ingredienten zijn gezond. En dat inieminie beetje alchohol dat idd uit en volkomen natuurlijk proces ontstaat is NIET schadelijk. Tenzij je een krat per avond leeg zuipt!

Kijk eens naar dat oudste mensje van nederland die vorig jaar overleed.dronk elke avond een flesje bier.

Hij werkt in elk geval snel en goed kanker in de hand. Wel eens verdiept in de troep die daar inzit??? Ik heb pas nog een uitdraai ergens hier gepost van een persoon die het ook in zijn knar had gehaald afgewerkte olie te gebruiken. Gebruik het lekker eerst op jezelf, en kom daarna nog eens terug...

Zeker zijn er nog middeltjes uit oma's tijd die goed werken, maar afgewerkte olie zit daar dus ECHT NIET BIJ!!! Degenen die dat gebruiken op onschuldige dieren vallen bij mij onder de categorie met het iq van een pantoffeldiertje, sorry.

Maar ik ga hier verder geen energie meer insteken. Je hebt mogelijkheden te over gehad om dingen uit te proberen, dus ga je gang zou ik zeggen. En verdiep je aub!!! in de olie voor je het smeert.... huidkanker is een garantie, wat het binnen in het lichaam van het paard doet dat wil je echt niet weten..... eigenlijk wel trouwens, dan laat je het wel om het op te smeren. Veel succes!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:57

ho stop ho.......... ik gebruik dat spul niet. maar ken mensen die het gebruiken en waarbij het wel degelijk helpt!

Ik gebruik het echt niet hoor. heb daarbij ook geen paarden met mok. En al zou ik het wel hebben, dan zou ik het nog niet gebruiken