Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

smokey17 schreef:Nanne schreef:Even over het bier.. Het is echt niet goed om een paard elke dag bier te geven hoor.
Alcohol is niet iets wat een paard van nature binnen krijgt.. En 5% op 600 kg lijkt weinig, maar als je het niet gewend bent.. En het behoort niet tot jouw natuurlijke dieet kan het wel schadelijk zijn.
En je zegt nu twee tegenstrijdige dingen.. Je zegt over het bier " ik gebruik het zo vaak" en " dit paard kreeg het gewoon zo nu en dan voor zijn vacht en darmpjes". Welke van de twee is het nou?
En ik denk dat jij een paard hebt wat gewoon veel beweging/werk nodig heeft. En dus geen genoegen neemt afentoe wat frutselen.
Vroeger werd het ook heel veel gedaan, en paarden deden het er toen ook prima op.
Daarbij is het voor mensen ook niet natuurlijk om alchohol binnen te krijgen.
En dan begin ik nog niet eens over alle vitamines en mineralen die de paarden nu binnen krijgen die ze in de wildernis niet binnen krijgen.
Lavendel en kamille zijn puur natuur. Net als bier, behalve de alchohol dan..... maar dat is zeker niet verschrikkelijk schadelijk.
Ik denk dat de paardenbrokken en suplementen heel wat meer toegevoegd niet natuurlijk doch goede toegevoegde stoffen bevat. bevatten.
Een paard 24/7 in de wei is natuurlijk. Wat een paard hoort te doen! Wij mensen hebben eens ondervonden dat paarden sterk genoeg en dom genoeg zijn om ons te dragen. En daar hebben wij misbruik van gemaakt.
Dit paard krijgt meer beweging dan ik met een uur rijden kan. Zelfs met 3 uur rijden red ik het niet met de beweging die het paard in de wei krijgt.
Een paard kiest er niet voor om gereden te worden, en zal dat ook niet doen, omdat dit niet in zijn natuurlijk.
Paarden zijn gewoon zo dom om zich er maar bij neer te leggen. De ene wat sneller dan de ander.
Nou weer ontopic. ik zal eens kijken naar de suplementen. Zijn die bij de welkoop ook verkrijgbaar? Is de enige die hier in de buurt zit die iets aan ruitersport verkoopt.
.

BrittKitt schreef:Bier is helemaal niet slecht voor een paard, mijn pony krijgt het ook regelmatig door haar slobber. Ze vind het heerlijk.
Oudbruin bevat maar 2,5% en dus bijna niets voor zo'n groot paard.
Het is juist goed om het af en toe te geven, bier ondersteunt de werking van de nieren, de lever, de huid en de hoeven!
Er zijn stallen waar de dieren elke dag een flesje kregen.
Gebruik de zoekfunctie maar eens; [VS] Is bier goed voor een paard?
.....dat zuivert ook nog eens het bloed en geeft de weerstand een boost. Breghje schreef:Dát vind ik dus een dooddoener eerste klas. Vroegah gebruikte men ook afgewerkte olie om mok mee te behandelen ondertussen zijn we hopelijk iets verder gekomen...
Ben het voor de rest met je eens hoor, alleen het argument waarom is niet zo sterk.
Zou je paard niet voldoende uitdaging krijgen dat ie daarom zo stuitert? Hij wordt nu alleen ingezet als opvoedkundige zeg maar, dus hij krijgt idd zijn beweging en alles wel daar is niets mis mee maar er zit verder geen enkele uitdaging in zijn leventje.
Mijn paard staat ook in een kudde, 24/7 buiten en wij halen gewoon de paarden die bereden gaan worden eruit. Niets mis mee, brengt geen onrust in de groep of rangorde. Alleen als het een paar dagen zou zijn dan zou het idd een verschuiving gaan geven, maar een paar uur echt niet. Het is zeker de moeite van het proberen waard om zo de oorzaak van het probleem eventueel op te kunnen lossen ipv de aanleiding. En gaat dat niet kan je altijd nog gaan kijken naar kalmerende middelen. Alhoewel die uiteraard ook van invloed kunnen zijn op zijn positie in de kudde misschien.
@ AM: mijn paard krijgt van mij géén kuil die naar alcohol of kots ruikt...
detour schreef:Jammer dat je geen antwoorden geeft, misschien kom je er een beetje achter met die vragen , ofzo..
dan zou hij wel wat voorzichtiger zijn met zichzelf..
en plasjes water). maar dikke legertruks en vrachtwagens, brugetjes en tunnels interesseerd hem niks, terwijl aardig wat paarden met knikkende knieen over een brug of door een tunnel gaan.
detour schreef:Wat bizar, meen je dat? Jouw paard is echt een aparte!
detour schreef:Klinkt wel als een vroljik Fransje!
En joh, keertje corssen? niet struikelen hoor, en als hertje ziet het er vast tof uit!

smokey17 schreef:Breghje schreef:Dát vind ik dus een dooddoener eerste klas. Vroegah gebruikte men ook afgewerkte olie om mok mee te behandelen ondertussen zijn we hopelijk iets verder gekomen...
Ben het voor de rest met je eens hoor, alleen het argument waarom is niet zo sterk.
Zou je paard niet voldoende uitdaging krijgen dat ie daarom zo stuitert? Hij wordt nu alleen ingezet als opvoedkundige zeg maar, dus hij krijgt idd zijn beweging en alles wel daar is niets mis mee maar er zit verder geen enkele uitdaging in zijn leventje.
Mijn paard staat ook in een kudde, 24/7 buiten en wij halen gewoon de paarden die bereden gaan worden eruit. Niets mis mee, brengt geen onrust in de groep of rangorde. Alleen als het een paar dagen zou zijn dan zou het idd een verschuiving gaan geven, maar een paar uur echt niet. Het is zeker de moeite van het proberen waard om zo de oorzaak van het probleem eventueel op te kunnen lossen ipv de aanleiding. En gaat dat niet kan je altijd nog gaan kijken naar kalmerende middelen. Alhoewel die uiteraard ook van invloed kunnen zijn op zijn positie in de kudde misschien.
@ AM: mijn paard krijgt van mij géén kuil die naar alcohol of kots ruikt...
Doodoener of niet. De afgewerkte olie werkt wel! Tegenwoordig zijn er mensen druk aan het zoeken naar andere dingen, doen testen enz enz... en er zijn al wel 1000en produkten voorbij gekomen die niet werkte.
Er zijn nog zat mensen die afgewerkte olie gebruiken.
En zo zijn er nog veel meer dingen die vroegah gebruikt werden, die uitstekend resultaat bieden en vandaag de dag nog steeds gebruikt worden.
Bier is gewoon gezond punt
Alle ingredienten zijn gezond. En dat inieminie beetje alchohol dat idd uit en volkomen natuurlijk proces ontstaat is NIET schadelijk. Tenzij je een krat per avond leeg zuipt!
Kijk eens naar dat oudste mensje van nederland die vorig jaar overleed.dronk elke avond een flesje bier.