Welke rustgever raadde jullie mij aan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Welke rustgever raadde jullie mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:50

goldflower schreef:
detour schreef:
Terra van Flower Essence werkt sterker dan Vach, maar ik vind in dit soort situaties dat je eerst goed moet observeren (is het angst? is het woede? verveleing in die stal?) , wat voor werk ze krijgt, hoeveel sociaal contact, hoeveel aandacht etc, voor je haar gat onderdrukken of ondersteunen met spulletjes.

Ik zou bv heel benieuwd zijn wat jouw paard zou doen als ze 24/7, back to basics met maatjes in de wei loopt en voldoende goed ruwvoer zou krijgen.

Succes!

Dan heeft ze het ook zodra ze die stal in komt.
Mijn paard is de hele zomer buiten geweest laatste maand savonds binnen.

En het is geen woede ofzo het is puur angst en schrikkerig.
ken haar al lang genoeg om te zien of het angst of wat dan ook is Knipoog

Alleen wat doe je ertegen?

Wil haar niet onderdrukken maar wil gewoon dat ze zich iets relaxer voelt en dat kan vaak geholpen worden door onschuldige hulpmiddeltjes (homeopatische)

Wil geen verdovers ofzo

En daarom vraag ik ook met welke middeltjes hebben jullie echt iets meer baat.

Terra is een rustgver op basis van bloemen. Knipoog

Ik zou haar laten bekijken door een homeopaat in de buurt, hij kan een anamnese maken en kijken wat jouw dier nodig heeft.
Kan best zijn dat je op arsenicum stuit bv. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:08

ik ga hierin met Dani mee, zoek eerst de oorzaak eens op en ga daarmee aan de slag. kijk en luister naar je paard, door zelf objectief en eerlijk te blijven kom je er meestal wel achter waarin het probleem zit. de gevoelens van het paardje onderdrukken neemt het probleem niet weg. denk aan een praam voor paarden die bang zijn voor een injectienaald, of verdoving bij de paardentandarts. allemaal symptoombestrijding. in sommige gevallen (zoals beide bovengenoemde) een prima oplossing, maar bij iets als het op stal gaan zou ik toch écht de oorzaak willen weten, en daarbij een passende oplossing.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:03

Je hebt er nou eenmaal zenuwenpillen bij zitten, mijn vorige paard was ook erg schrikkerig en snel nerveus ondank voldoende beweging en uitgebalanceerd dieet. Ik heb hem ook verschillende dingen gegeven zodat hij wat meer rust in zijn koppie kreeg. Ik heb de beste resultaten gekregen met NAF magic 5 stars. Ik heb nog een ruime halve emmer staan dus mocht je het willen proberen dan kun je als je tijd hebt die een keer langs komen halen in Berkel en Rodenrijs of Rotterdam.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:09

Mijn paard was schrikkerig, kijkerig en volbloed, dus behoorlijk heet karakter........ Bloos
Maar werd rustiger en minder kijkerig door Calmer van de Paardendrogist! Knipoog
Later kreeg hij angst als ze de stallen aan het uitmesten waren en na een reading bleek dat ie een keer uitgegleden was toen ze hem tijdens de stallen uitmesten wilde verplaatsen, daardoor brak het zweet hem uit, als ze weer aan het uitmesten waren. Verdrietig
Hij kreeg toen een middel wat ze zelf had samengesteld voor hem, wat te vergelijken is met Resque van Bachbloesems. Haha!
Zou het zeker proberen, en hem goed observeren, dan ontdek je misschien waar hij angst voor heeft, in de box. Knipoog

De reading werd trouwens gedaan door Marijke Boinck uit Babylonieënbroek, die al heel veel paarden geholpen heeft door op paranormale manier met ze te praten!!!! Haha!