paard eet stal leeg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: paard eet stal leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:30

Een ieder geeft hier advies....Maar wat ik wezenlijk mis...
Wat krijgt je paard of wat zeggen ze dat je paard krijgt aan voer...
Brok Kuil..hoeveelheden...en dan kan je misschien een zinnig antwoord krijgen. Ach gut

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:14

Stal leeg eten/ stro opeten is een stalondeugd net als luchtzuigen, weven etc. Wat wordt er met je pony gedaan?Gaat ze naar buiten? Krijgt ze veel/ weinig aandacht/ afwisseling? Het kan ook aangeleerd gedrag zijn dat zich heeft ontwikkeld bij de vorige eigenaar en wat erin is blijven zitten..
Als je haar op zaagsel zet denk ik dat je het probleem niet oplost maar camoufleert. Net als dat ze met luchtzuigen zeggen dat je ze dat beter kan laten doen i.p.v. een band om te doen.
Het wordt anders als je paard fysieke problemen krijgt van het vele eten, is dat zo?

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:21

ceasario schreef:
Een ieder geeft hier advies....Maar wat ik wezenlijk mis...
Wat krijgt je paard of wat zeggen ze dat je paard krijgt aan voer...
Brok Kuil..hoeveelheden...en dan kan je misschien een zinnig antwoord krijgen. Ach gut

Daar heb je ook wel gelijk in aangezien mest eten op vitamine/ mineralen te kort kan duiden en stro eten op een tekort aan ruwvoer (kuil/ hooi) maar dit vind ik abnormaal gedrag.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:58

Ik zat vorige winter in net dezelfde situatie als jij. Vanaf half november mochten de paarden niet meer op de wei en toen begon het. Er werd ook maar 1x per week alles leeggehaald en voor de rest elke ochtend bijgestrooid. Mijn paard had tegen de avond ook elke keer al het schone stro opgegeten zodat ze enkel nog op een vieze boel of soms zelfs op het beton stond. En dat ging hier echt niet om een stalondeugd ofzo, ze kregen gewoon te weinig hooi, klaar.

Ik ben daar om die reden weggegaan, stalhouder wilde niet meer hooi of stro geven.
Ik geef op mijn nieuwe stal zelf (onbeperkt) hooi wanneer ze binnenstaat en het stro wordt bijna niet aangeraakt, probleem opgelost.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:56

Kun je haar zelf geen hooi bijvoeren?
Als dat niet kan zelf gaan mesten? Dan elke dag mesten dat ze ook iig nooit op het beton hoeft te staan!
Mest eten lijkt mij ook duiden op een vitamine tekort..
Ik zou met je moeder gaan praten want je paardje lijkt me niet erg gelukkig nu..
Staat ze nu trouwens hele dagen op stal? Zou ze zich dan niet doodvervelen en daarom aan haar stro beginnen?