Glanzende vacht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minkie

Re: Glanzende vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:22

Zoezi schreef:
minkie schreef:
Ja hoor heb zelf altijd van de AH.

En hoeveel, je zegt een scheutje, is dat een half kopje of zo-

Ja wat zal het zijn, ik gooi er altijd een flinke scheut overheen. zo'n 150ml denk ik.
Iets te veel of te weinig kan geen kwaad hoor! Soms wordt het wel opgebouwd naar 3 liter per dag om een paard wat aan te laten komen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 15:27

minkie schreef:
Ja wat zal het zijn, ik gooi er altijd een flinke scheut overheen. zo'n 150ml denk ik.
Iets te veel of te weinig kan geen kwaad hoor! Soms wordt het wel opgebouwd naar 3 liter per dag om een paard wat aan te laten komen.

Wa...........3 liter per dag?????
Hahahaha, ik zie hem al olie slobberen...........
Maar door de brokken wordt het wel een smerig zooitje (heb ik net gezien) Ik ben begonnen met 4 eetlepels en zal er straks nog 4 geven...... Haha!
Hij stond zo wel te smekken, volgens mij plakte nu de geplette mais tegen zijn boven gehemelte aan Clown

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:17

haha ja wat er wel een vieze bende van. Maar over twee weken zie je echt wel resultaat.

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:47

lijnzaad(olie) werkt super !

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:52

Is ook ontzettend goed voor zijn mest enzo, en het helpt ze inderdaad net iets makkelijker door de vacht heen.
succes!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:26

Nou zie je al wat resultaat??

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:29

Zonnebloem olie werkt inderdaad een kleine scheutje werkt al!! succes ermee!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:19

ik gebruik echt maar 2-3 eetlepels zonnebloemolie, en glanzen dat mijn paard doet!
Afbeelding

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:40

Zo, ben al een aantal daagjes bezig met zonnebloemolie hoor. Ik doe 4 eetlepels. En ja hij glanst al meer, maar of dat nu door de olie komt of door de vele voeding, hij heeft zowaar een buikje!
In het begin liep hij te borrelen, niet normaal! Haha! Maar nu gaat het prima. Zijn mest was ook niet anders dan normaal.
Ik ben benieuwd hoe hij er over een paar weken uitziet!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:42

Ik gaf Silence eerst altijd lijnzaadolie, maar vond dat erg duur en lastig om de juiste hoeveelheid te vinden.

Sinds enkele maanden gebruik ik lijnzaadbrokjes en dat vind ik ideaal.
Werkt ook super goed en de vacht van Silence is super.

Ik haal ze bij Emmers in Hamont.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:45

ik had eerst ook altijd lijnzaadolie maar ik ben er nu ook zonnebloemolie bij het voer gaan doen in plaats van lijnzaadolie en het werkt perfect merk geen verschil alleen dat het scheelt in mijn potemonee Haha! Haha!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:46

wendyke schreef:
ik had eerst ook altijd lijnzaadolie maar ik ben er nu ook zonnebloemolie bij het voer gaan doen in plaats van lijnzaadolie en het werkt perfect merk geen verschil alleen dat het scheelt in mijn potemonee Haha! Haha!

Ja dat zeker! Aangezien ik een echte Hollander ben heb ik natuurlijk eerst de zonnebloemolie gepakt ipv eerst lijnzaadolie Tong uitsteken

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:51

Zoezi schreef:
wendyke schreef:

Ja dat zeker! Aangezien ik een echte Hollander ben heb ik natuurlijk eerst de zonnebloemolie gepakt ipv eerst lijnzaadolie Tong uitsteken

haha groot gelijk werkt hetzelfde vind ik Haha!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:58

Ik geef mijn paard niks Tong uitsteken en ze glimt Ja

Van de zomer zat ze niet zo goed in haar vel (wat te mager en ingevallen) en toen glom ze ook niet, maar nu glimt ze super (zelfs met die dikke teddybeerharen Lachen )

Aandacht, goede brok, hooi, genoeg naar buiten is IMO genoeg een paard te doen laten glimmen Ja. Pony's die niet aan het werk mogen (ivm blessure ofzo) en daarna weer aan het werk mogen zie je ook heel erg veranderen in hun vacht. Van dof, naar glanzend met appeltjes Ja

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:01

zap schreef:
Ik geef mijn paard niks Tong uitsteken en ze glimt Ja

Van de zomer zat ze niet zo goed in haar vel (wat te mager en ingevallen) en toen glom ze ook niet, maar nu glimt ze super (zelfs met die dikke teddybeerharen Lachen )

Aandacht, goede brok, hooi, genoeg naar buiten is IMO genoeg een paard te doen laten glimmen Ja. Pony's die niet aan het werk mogen (ivm blessure ofzo) en daarna weer aan het werk mogen zie je ook heel erg veranderen in hun vacht. Van dof, naar glanzend met appeltjes Ja

Mijne krijgt ook veel aandacht, bietenpulp, wortelen, goede brok van Pavo, hooi, altijd buiten en teddyharen. Maar hij rolt heel veel in de modder. Volgens mij is dat ook niet echt goed voor de vacht wel? Ik dacht ook dat met gewoon goede voeding die vacht wel mooi zou zijn. Maar nu is hij pas super als een spiegeltje!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:03

extra kan natuurlijk nooit kwaad Haha!

Maargoed, wat ik opschreef is mijn ervaring en wat ik merk bij mijn pony Ja en een aantal paardjes in de omgeving!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:42

Zoezi schreef:
grietsjuh schreef:
Mijn fjord krijgt elke dag muesli met een scheutje lijnzaadolie er doorheen! Kan ook gewoon over dr biks heen ofzo.. En ja dit kan je als het goed is gewoon bij de ruitersportzaak kopen! Je pony gaat er mooi van glanzen

Oh mooi.......
ze liepen zo te klagen dat hij slecht in zijn vacht zat.......begonnen gelijk over bloedtrekken en zo. Maar nu snap ik waarom hij zo dof is, ik ben zowat de enige die er niks voor geeft Clown
Erg he die onwetende groentjes Clown

in principe moeten paarden toch gewoon van hun normale voer en bewging moeten kunnen glanzen. Mischien dat je het voer eens nader zou moeten bekijken. Ik geef mijn paarden niets over hun voer, gewoon brok en muesli en daar glimmen ze super mooi van. Dat geklooi met olie steeds... Duur en een geklierder terwijl het dus eigenlijk niet zou moeten hoeven.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:37

Die van mij krijgt afentoe een scheutje lijnzaadolie over zijn voer, hij glimt behoorlijk.

pattyspeedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:42

Dn moet jee een soort vn handschoen kopen met een soort schapen vachtje erop die werke egt goed en dan er gewoon overheen gaan!!:P

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:46

Trias Omega Olie van de Groene Os