Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Renske_ schreef:Maar Cornmuesli van Marstall is van origine toch renpaarden voer?
Dát durf ik Wis of andere hete paarden echt niet te geven...
iig dat is me altijd bijgebleven, zelfs het voer van marstall voor hete paarden zou alsnog gebaseed zijn op wat een renpaard nodig heef, iig dat heeft een voeder deskundige me ooit uitgelegd?
#Ymke# schreef:Ik voer Cavalor Pianissimo ernaast en lucerne. Ik ben hier pas deze week mee begonnen (lucerne iets langer, maar ben van de brok overgestapt op muesli) dus kan nog niet echt heel veel zeggen. De energiekernmix krijgt ie langer, maar ik zit nog niet op de volledige dosis. Hij begint wel iets meer buik te krijgen, maar de rest blijft wat schraal. Ik hoop dat het beter word met het voer wat ie nu krijgt.
) maar heeft cushing/lichte diabetes waardoor haar voer laag in suiker en zetmeel moet zijn. Deze 3 voeders van subli zijn allemaal "veilig" voor haar en daarmee waarschijnlijk ook geschikt voor hete paarden, omdat het vaak het hoge percentage aan zetmeel/suiker is in brok, waardoor explosief veel energie vrijkomt. (Haver, granen etc bevatten bijvoorbeeld heel veel zetmeel) 
Renske_ schreef:Wat wil je weten van de seniores priores?
kan de tekst op de verpakking wel voor je overtypen als je wil?

Ireen_ schreef:Uit mijn hoofd zit er bietenpulp (25%), ponybrok(25%), grasbrok, speltschillen en luzernemeel in. Ik ben er vrij zeker van dat er geen mais in zit, dat is namelijk een en al zetmeel. Het totaal aan zetmeel is maar 6% dus dat is heel weinig.
De kleine brokken zijn idd ponybrok. Zouden de lichte brokken niet geperst luzernemeel kunnen zijn?
De lichte brokken vallen niet helemaal uit elkaar bij mij, misschien is dat dan inderdaad luzernemeel of de sojaschillen?