Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Femke16 schreef:hoeveel kg weegt bij jullie en kleine baal?
onze balen wegen 600 kG endaar kunnen wij ongeveer 6 dagen mee. Dus per paard zo ongeveer paarden ongeveer 30 kg en de pony zo'n 10 tot 20 kg.
Nicole288 schreef:Ik krijg hier wel eens te horen dat ik veel te veel voer, maar als ik hier regelmatig 'onbeperkt hooi' voorbij zie komen ben ik benieuwd op hoeveel plakken dat dan neerkomt?
Ik heb een grote D pony en 2 D/E pony jaarlingen en ik voer nu 2 1/2 baaltjes hooi per dag...Ariebren schreef:Een paard van 600 kg kan maximaal 10 kg droge stof aan voer opnemen.
De rest wordt onverteerd gemest.
Nicole288 schreef:Hm, dan ben ik wel eens benieuwd wat jullie hier van vinden: ik heb 4 paarden lopen, drie ervan snachts op stal en een altijd buiten, er staat niet veel gras meer en in de zomer voer ik op stal ook hooi bij.
Ik voer in de winter 3 pakken hooi per dag aan 4 paarden (dus niet die ingepakte maar met touwtjes)
Paarden zijn 1.60, 1.60/1.65, 1.70 en 1.73m. Ik denk dat dat dan neerkomt op 4 plakken voor de kleinere en 6 plakken voor de grote paarden.
Ik krijg hier wel eens te horen dat ik veel te veel voer, maar als ik hier regelmatig 'onbeperkt hooi' voorbij zie komen ben ik benieuwd op hoeveel plakken dat dan neerkomt?
Angie_ke schreef:Nicole288 schreef:Ik krijg hier wel eens te horen dat ik veel te veel voer, maar als ik hier regelmatig 'onbeperkt hooi' voorbij zie komen ben ik benieuwd op hoeveel plakken dat dan neerkomt?
Haha dan voer ik ook te veelIk heb een grote D pony en 2 D/E pony jaarlingen en ik voer nu 2 1/2 baaltjes hooi per dag...
1 baal 's ochtens en 's avonds anderhalve.
Als ik 's morgens terug ga, is dat meestal al op, dus onbeperkt krijgen ze niet echt...
Echter is m'n oudste merrie wel een vreetzak, die zou blijven eten tot ze ontploft!Ariebren schreef:Een paard van 600 kg kan maximaal 10 kg droge stof aan voer opnemen.
De rest wordt onverteerd gemest.
Is dat zo? Ik heb onlangs nog ergens gelezen dat een paard gemiddeld 16 van de 24 uur eet en dat ze over een kg hooi ongeveer 40 min doen.
Als je dat dan uitrekent zou je 24 kg moeten gaan voeren
ook keihard werken van & voor mij.