wat is dit voor boom?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dunno

Re: wat is dit voor boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:55

herken 'm wel.. weet alleen naam er niet van...
hij lijkt idd op de es... maar na vragen bij je DA kan geen kwaad

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:46

ikenindi schreef:
Knoffer schreef:
Ik denk een populier.

waarom denk je dat?

afb.

vind het er nou niet echt op lijken?

Het takje lijkt echt heel erg op die van de populier. Die hebben wij hier heel veel staan. Maar ik zie nu pas het blad op de foto en dat is niet echt het blad van populier. Niet die ik ken iig.

Dus dan weet ik het niet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:48

Lijkt het meest op de Gewone Es. Hier bij huis staat er dito één, en de blaadjes worden graag gegeten.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:12

Het is echt een es. De es heeft samengesteld blad (zoals op de foto); dus 1 steel met daaraan weer verschillende kleine steeltjes met blaadjes. Een populier of een abeel heeft een enkel blad. De noot heeft ook samengesteld blad, maar dat is groter.
De es is een inheemse boom, die heel algemeen voorkomt. In de Flevopolders is hij vaak aangeplant in singels langs de weg of om de boerderijen en ook in de bossen vind je hem veel.
Volgens mij kan het geen kwaad, want zoveel zullen paarden er echt niet van binnen krijgen, maar gezien het natuur geneesmiddel wat je hebt gevonden, met daarin 'es extract' kan het nooit kwaad om je dierenarts even te vragen hoe hij hierover denkt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:09