Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Thats_Me schreef:Twiggy2008 schreef:Het is dus echt een ramp om iets te vinden wat allereerst al geen e-nummers heeft, laat staan teveel melasse.....
Dan eindig je al bij musli's e.d want in brok zit nou eenmaal melasse.
Pellie schreef:Thats_Me schreef:
Dan eindig je al bij musli's e.d want in brok zit nou eenmaal melasse.
bio-ron heeft wel brok zonder melasse.
mehlika schreef:Bio-ron is ook vrkrijgbaar in Haarlem.
natuurlijke voeders: agrobs, Dodson & Horrel, st. Hippolyt, marstall...keuze genoeg
Vlinder32 schreef:In vele voeders zit bovendien een schimmeldodend middel, ook beslist ongezond voor een goed werkende darmflora. als je de fabrikant een mail stuurt, moeten ze vertellen wat er in zit om de houdbaarheid te verlengen. het staat er echt niet zondermeer op. ik vraag mij wel af, waarom is melasse zo slecht? melasse is toch 45 % suiker? zetmeel is ook zeker een goede om naar te kijken. zetmeel % van 30-40 % is geen uitzondering en wordt omgezet naar suikers. Ik geef nu subli ponybrok. laag zetmeel gehalte, maar toch weer ruim 6 % melasse. In granen zit misschien minder melasse, maar wel heel erg veel zetmeel, vooral waar haver in zit.
Vergeet niet dat in meeste gras en hooi ook veel suiker zit he !
russel schreef:Website gevonden van bio-ron, zie 1 kg zeewier voor 11 euro, Paardendrogist kost 1 kg 4,95. Vraag mij af op dit geen uiterst commercieel bedrijfje is. Je moet maar afwachten of ze echt zo biologisch diervoeder maken. Je moet niet vergeten dat ze dan zelf hun granenvelden moeten hebben, waar hebben ze die? Hier in Nederland?
Granen worden op de wereldmarkt gekocht. BV Engels voer, die hebben minder zon, hun granen zijn van minder kwaliteit, maar om ook mooi voer te maken moeten ze wel op de wereldmarkt inkopen.
Vergeet niet dat wij als consument gewoon bedot worden. Paarden lijden er niet zo snel onder als je populair voer koopt. Gebruik mooi droog hooi en dat kan je zelf zien en gewoon fatsoenlijke paardenbrok/muesli en voer met beleid, zorg dat hij op een net onderhouden grasland dagelijks kan zijn of bijna dagelijks. Voer bij als dat nodig is en je hebt een gezond paard, als je hem dan ook nog prettig behandeld, zorgt dat hij blij kan zijn en ze zijn nog gezonder, stressloos en jij bent ook blij..
Vlinder32 schreef:In vele voeders zit bovendien een schimmeldodend middel, ook beslist ongezond voor een goed werkende darmflora.
net als JKK) ook niet heel erg joepi-de-poepi voor paarden. Maris schreef:russel schreef:Website gevonden van bio-ron, zie 1 kg zeewier voor 11 euro, Paardendrogist kost 1 kg 4,95. Vraag mij af op dit geen uiterst commercieel bedrijfje is. Je moet maar afwachten of ze echt zo biologisch diervoeder maken. Je moet niet vergeten dat ze dan zelf hun granenvelden moeten hebben, waar hebben ze die? Hier in Nederland?
Granen worden op de wereldmarkt gekocht. BV Engels voer, die hebben minder zon, hun granen zijn van minder kwaliteit, maar om ook mooi voer te maken moeten ze wel op de wereldmarkt inkopen.
Vergeet niet dat wij als consument gewoon bedot worden. Paarden lijden er niet zo snel onder als je populair voer koopt. Gebruik mooi droog hooi en dat kan je zelf zien en gewoon fatsoenlijke paardenbrok/muesli en voer met beleid, zorg dat hij op een net onderhouden grasland dagelijks kan zijn of bijna dagelijks. Voer bij als dat nodig is en je hebt een gezond paard, als je hem dan ook nog prettig behandeld, zorgt dat hij blij kan zijn en ze zijn nog gezonder, stressloos en jij bent ook blij..
Ik geloof dat ron de granen uit het buitenland haalt. Bij biologische boeren vandaan. ZIjn voer is ook uitgetest door Erik Laarakker en in de juiste verhouding met elkaar.
Zeewier is idd duur bij bio-ron. Zal ook wel te maken hebben met waar de zeewier vandaan komt. Tegenwoordig zeewier lijkt me helemaal niet zo gezond, met al die rotzooi in de oceanen en zeeen.
Anders kunnen ze never nooit niet zo'n brok produceren. Kijk maar eens goed naar de samenstelling daar. Staat namelijk rietsuikermelasse