ik ben sinds een week arti-gold aan het gebruiken met mijn paard, en ik zie al verschil. eerst heb ik 3 maanden joint support gebruikt van de DA. Dat was al een hele verbetering, maar sinds een paar dagen gaat ze veel soepeler liggen en opstaan, dat ging nog heel moeizaam. ik heb het besteld op het internet en na 2 dagen had ik het in huis. kosten incl bezorgen 208,15 voor 2,7 kg.
FindingJack
Geplaatst: 28-01-09 20:22
Ik heb eerst eens telefonisch contact opgenomen met de distributeur. Ik heb een paard van 19 met veel artrose en een jong paard waarbij ik het wil voorkomen. Hij heeft uitgelegd dat het oude paard het de rest van zijn leven zou moeten hebben en het jonge paard 2 x per jaar een kuur. Ik geef het mijn oude paard nu dagelijks en hij loopt weer als een jonge god!!
ik geef het nu 2 weken, en zie een duidelijke verbetering. hoe lang geef jij het, en geef je het elke dag. Ik hoor ook van mensen die het om de dag geven. Mijn paard is ongeveer 14 jaar en in beide voorbenen en in haar bekken heeft ze artrose. Een stalgenoot heeft eerst advies ingewonnen bij de DA, maar die zij dat het voor haar paard waarschijnlijk niet veel toegevoegde waarde heeft, dat het beter is om de gluco te blijven geven die ze al had, ivm met de prijs en de leeftijd van het paard (23 jaar)
FindingJack
Geplaatst: 29-01-09 10:35
Ik geef het nu ook ongeveer 2 weken en dan dagelijks 1 schep. Dat dit middel beter werkt dan de anderen komt door de collageen die erin zit. Dat zit er bij de andere produkten niet in. Ik ben ook van plan om het zo te blijven geven. Het is wel wat duurder maar het gaat om mijn maatje. Dan moet geld toch geen issue zijn!!!! Bij het jonge paard ga ik het dan preventief 2 x per jaar geven als de training wat zwaarder is. Om het bij een 23 jarig paard niet meer te geven zou ik onzin vinden. Je wilt toch dat hij geen last heeft??
visje74
Geplaatst: 02-02-09 17:40
DA is geweest nogmaals voor de sprong (lichte bolspat echter toch licht onregelmatig achter) en na inspuiten (om te verdoven) liep mijn paard beter. De gewrichtsvloeistof die eruit kwam, was zeer waterig en dus niet van goede kwaliteit. Dus as dinsdag komt de DA terug voor het inspuiten van een ontstekingsremmer en gewrichtsvloeistof en dan ook maar weer aan de arthro-gold. Trouwens in de eerste versie van de arthro-gold zitten stoffen (Yucca en nog wat kruiden) die een ontstekingsremmende werking hebben. Dit zit ook in Buteless (van Equine die ook Cortaflex op de markt brengen). Volgens mij DA hebben ze de samenstelling van arthro-gold moeten wijzigen zodat het risico op doping bij wedstrijdpaarden dan nihil zou zijn.
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-09 17:46
visje, bedankt voor je info! en heel veel sterkte met je paard!
josycaya
Geplaatst: 06-05-09 18:18
Hoi Heb de arti-gold uitgeprobeerd. De gewrichtgallen die zouden verdwijnen zijn niet weg. Wel heb ik het idee dat zij iets beter is gaan lopen. Nog niet heel veel beter. Ben nu aan de 2e pot begonnen en nu in de sport variant want let op je mag het niet tijdens de wedstrijden gebruiken. Of je moet stoppen 3 dgn voor wedstrijd of je moet arti-gold sport nemen. Een pot kost inderdaad 190 euro en heb ik 3 maanden mee gedaan. Verder wil ik deze pot nog proberen en denk dan ook op een goedkoper middel over te stappen.
Groetjes Sylvia
loulou1
Geplaatst: 13-08-09 22:09
hallo hoe zijn de evaringen nu met atrigold?? daar mijn paard erge atrosse heeft en als ik het spul niet zou gaan geven kon ik haar over 2jaar laten inslapen zei da, dus kom op met jullie ervaringen.
tja geld moet verdient worden he. maar heb met mijn da over legd (daar deze de fotos gemaakt had)en zij is net als mij nuchter aan gelgd en we laten het effe bezinken ,maar het gaat er niet mee weg en tja dan wat doe je dan . maar mijn da zei ook spul wel goed is daar ze het ook aan haar paard had gegeven en wel goede ervaring mee had ,maar ik kan het me niet veroorloven om om de 5weken een pot te kopen ,en nu zullen er wel mensen zijn die zeggen ja maar je paard heeft het nodig ,het gaat gewoon niet.
dit is voor mijn andere merrie bedoeld die ook al ouder is en heb met mijn da nog eens overlegdt en de fotos van gineke overlegd en we kijken hoe ze zich ontwikkeld met lopen daar ze al 20 jaar is ,mocht ze toch te erg worden zien we wel verder . maar als tuiger is ze nogal een sterk paard. en mijn ander merrie die nu 17 is die is goed in orde en heeft ook en veulen aan de voet die het super doet dus je kunt niks zeggen over leeftijd .
ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. de prijs valt inderdaad niet mee, maar als het echt helpt. Na hoeveel tijd konden jullie verschil merken? Ik geef momenteel cortaflex aan mijn 4-jarige merrie, maar naast iets betere hoefgroei merk ik nog niet veel.
pauline1
Geplaatst: 27-08-09 07:53
hallo,ik heb ook een pot arti-gold,gekocht bij DA tom marien,idd erg prijzig! 201 euro. ik moest de eerste pot gewoon helemaal opvoeren en dan eventueel nog een paar maanden later een onderhouds dosis geven..maar de pot is nu bijna op,en loopt een heel stuk soepeler! tis wel een merrie van 21 ,maar eerst kwam ze sochtends heel moeilijk de box uit,nu huppelt ze weer heel vrolijk rond.denk toch wel dat het goed voor dr was,ik vond het die 201 euro echt wel waard als ik dr dan zo zie rennen!
skyrijdster
Geplaatst: 09-09-09 10:21
Ik geef sinds januari 2009 mijn paard dagelijks arti-gold. iedere dag 30 gr. als onderhouds dosis. Ik ben heel tevreden over dit product. vorig jaar sep is er bij haar ernstige artrose ondekt in allebei haar voorbenen en in haar bekken. Ik kreeg het advies mee om haar lekker op de wei te zetten en max 2 keer per week een klein buitenritje te maken, want ze was nog net te goed om in te laten slapen. Ik heb haar van sep tot november op de wei gezet, het beslag eraf laten halen, en 3 maanden niets met haar gedaan. in december zij er weer ijzers onder gegaan en zijn we voorzichtig met haar gaan rijden. 10 minuten stappen. iedere week 5 minuten erbij. Ook de fisio is een paar keer langs geweest. Inmiddels loopt zij als een zonnetje. loopt 1 keer per week mee in de carouselles en der startkaart is aangevraagt. Ze loopt nu beter dan ooit tevoren. Ik ben onlangs met mijn paard bij een clinic van lammert haanstra geweest, en hij vind dat zij een hele mooie draf heeft en dat ze soepel en mooi loopt. Het is zeker niet goedkoop, en er zullen zeker ook producten zijn die goedkoper zijn en dezelfde werking hebben, maar ik zweer erbij. Zolang als ik het kan betalen krijgt zij arti-gold.
@ skyrijdster : wat super dat je paard zo goed gaat! ik vind het ook erg fijn spul,maar wel erg duur.en je moet het echt een tijdje geven voordat je het verschil echt merkt.
Soraya92
Geplaatst: 24-09-09 23:55
onze ponies krijgen ook allemaal arti-gold kuren , en het helpt waanzinnig . ook krijgen ze dit in combinatie met Nutradex en nog een paar andere supplementen maar wij zijn dik tevreden !!
krijg je dat dan ook in een vloeibare versie?of maken jullie dat dan zelf zo?
Soraya92
Geplaatst: 05-11-09 17:59
ik had een tijdje niet gereageerd sorry , maar de DA bij ons mengt wat dingen bij elkaar . Hij bekijkt precies wat welke pony nodig heeft, en t is volgens mij nu een vloeibare combinatie (wel stug) met Artigold,Nutradex en Dolo nog iets