minkie schreef:Maar heb je geen wei waar ze in kunnen??
Het weideseizoen is net over op stal sinds vandaag. Daarom staan ze nu weer op de paddock
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

minkie schreef:Maar heb je geen wei waar ze in kunnen??

Ik wil alleen zeggen dat als ze zich genoeg kunnen bewegen kun je nooit teveel hooi geven en 2 plakken hooi per paard vind ik te weinig. Thats all

joyce B schreef:als het netten met een maas van 5cm zijn hoef je ze niet eens heel hoog op te hangen omdat bij onbeslagen hoeven ze er niet met hun voet in zullen blijven haken. Zorg er wel voor dat ze strak tegen de ring aangetrokken worden, want als het touw waaraan je het net vastmaakt te laag hangt kunnen ze met maaien van voorbenen daar wel in vast komen te zitten.
Het scheelt wel veel tijd. hoe je paarden met het hooi toekunnen zou je moeten uitproberen. Een plak hooi hebben ze zo maar op hier, ik voer nu al 2 plakken per dag per (volwassen)paard bij, en dan lopen ze ook nog dag en nacht buiten op ruim voldoende gras.
Maar je schrijft dat ze ook nog een inloopstal hebben met stro, dus als je ruim opstrooit elke dag kunnen ze, bij gebrek aan genoeg hooi, ook nog op het stro knabbelen.
zo te horen hebben jullie het super voor elkaar op die stal qua buiten kunnen lopen in zomer en winter, dus zou me niet zo druk maken om die reacties. In de winter dag en nacht buiten in paddock met inloopstal samen met maatje is toch heerlijk?!