Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gimli_ schreef:Ninx schreef:Ik heb gisteren dit topic geopend: [VS] Zwaardere arbeid; geen granen willen voeren; wat wel?
Maar zie nu dat er in dit topic veel overeenkomstige informatie gedeeld wordt. Ik noem heel specifiek 'zonder granen', maar 'natuurlijk voeden' (zoals in de aanhef in dit topic) is feitelijk zonder granen zou je zeggen....
Enfin, mijn paarden (8 en 6) staan momenteel in training.
Ze waren beiden toe aan 'the next level' en leren daar tolten op een correcte manier (evenals ik).
Ze werken dus 5 dagen in de week... een half uur staptraining met hoogteverschillen op een loopband, en een half uur training op de baan of in de bak, of een uur in het bos.
Ze kregen Agrobs Pre Alpin Aspero (ruwvoermix), met multivitamine F4F, en mijn merrie (op basis van bloedonderzoek) vit E. In de zomermaanden krijgen ze er beiden ook nog magnesium bij. Tot slot krijgt mijn merrie olie over haar voer om de mest zachter te maken, dit kan ze ook gebruiken als energie uiteraard.
De trainer vind dat ze nu wel iets extra's mogen krijgen en op die stal voeren ze een Calavor sportmuesli.
Zelf geen ik liever geen granen en kijk nu naar alternatieven: een voer dat GEEN granen bevat maar voldoende elementen om meer energie en spieropbouw te verschaffen. Ze zijn op dit moment volstrekt niet 'mat' hoor, en wellicht is het daar iets meer de gewoonte standaard wat meer krachtvoer te gaan geven naarmate de inspanning stijgt...
Ik heb nu mijn oog laten vallen op HH en (dankzij een tip) Fetura van Agrobs.
Als ze voldoende energie hebben en er goed uitzien, waarom dan iets extra's geven?
Assiepassie schreef:Gimli_ schreef:
Als ze voldoende energie hebben en er goed uitzien, waarom dan iets extra's geven?
Omdat goed uitzien wat vertelt, maar niet alles?
Omdat je wilt voorkomen dat er roofbouw wordt gepleegd ivm de toename in belasting?
Verhoogde inspanning gaat hand in hand met verhoogde behoeftes aan vit e, zout, magnesium enzovoorts.
Indomitable schreef:Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de webwinkel van http://www.natuurlijkdierenvoer.nl?
Anoniem schreef:zijn hier mensen die fibra voeren....
ben namelijk vooral benieuwd of je(met de hand desnoods)de baal over kan krijgen in een ton?
losse baal vind ik niet handig...
heb er proefzakjes van en pony vindt het erg smakelijk...
marleen_usar schreef:Ik zoek een Dodsen And Horrel leverancier, ik kan op Google niks vinden.Volgens mij zit er 1 in Capelle a/d Ijssel maar ook daar vind ik niks van?
Maris schreef:marleen_usar schreef:Ik zoek een Dodsen And Horrel leverancier, ik kan op Google niks vinden.Volgens mij zit er 1 in Capelle a/d Ijssel maar ook daar vind ik niks van?
Rene Wielens in Haaksbergen is de importeur in nederland. Zocht je die ?
Tinkels schreef:Zit je niet bij een verkooppunt in de buurt?
Voordat ik zelf bestelpunt was zat ik ook 3 kwartier in de auto voor de brokken. Ik bestelde de grootverpakkingen ideaal.. hoef je minder vaak te halen
Deed ik bijv. 2 tonnen en hoefde ik maar 2 a 3 per jaar voer te halen.
SuccesTrouwens mijne doet het er al jaren goed op!