Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:46

Ja het ruikt absoluut niet prettig, ik twijfelde bij het opendoen van de zak of het niet over de datum was :o
Toen las ik op internet dat meerdere mensen t vonden stinken dus heb ik t toch maar gevoerd. (Was een proefverpakking).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:48

Hahaha als het echt stinkt denk ik dat mijn pony zijn neus ervoor ophaalt.
Misschien eens een proefje vragen ergens.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:50

Ik heb ook de proefverpakking geprobeerd en mijn paard wilde het niet eten. De rest van de paarden op stal hebben toen allemaal een handje gekregen en aten het bijna allemaal wel. Mijn pony heeft na haar bevalling de rest gekregen en zij wilde meer!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:52

Haha ik vind het juist super lekker ruiken :D Paardjes hier eten het ook graag!Zal morgen op de label kijken maar er zit volgens mij of erg weinig of geen melasse in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:56

Ik zag op de site geen melasse staan dus dat zou een optie zijn.
Eens kijken of marstall aan proefjes doet.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:29

Onze oude ruin krijgt t s winters dagelijks door zn wiesencobs en force.
Ik gebruik t op endurance wedstrijden en na flinke training.
Ze eten het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:37

Gisteren kwam er een proefzakje 'mash to go' binnen van Marstall.
_/-\o_

Erg netjes om dat op verzoek gratis toe te sturen.

Halve zak aan pony gevoerd. Hij vond zijn hooi lekkerder. Nam er wel af en toe een hapje van.
Zal morgen de andere helft eens geven als hij niet op stal staat, kijken of hij het wel fatsoenlijk eet.
Het ruikt niet heel smakelijk maarja, dat hoeft ook niet..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:42

Ik heb eens een emmer gekocht, maar mijne vinden het niet bepaald lekker, helaas. Het komt met wat moeite wel op, maar daarom geef ik geen slobber...
Ik had laatst ook een proefzakje Naturell voor mijn jonge pony, maar dat werd ook niet echt smakelijk gegeten, helaas. Ik zou nog wel wat anders willen proberen, maar daar waren geen proefzakjes van en ik ga geen hele zak kopen.
Dus ik blijf voorlopig denk alleen de Force voeren van Marstall. De koeken van Marstall vinden ze hier wel lekker.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:22

Dyonne wat zou je nog willen proberen?
Ik kan van aantal dingen wel proefzakjes sturen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:24

Dat van mij leek wel vooral mais, op de website lijkt er veel meer doorheen te zitten.
Maar ik weet niet zo goed, was op zoek naar eventueel iets voor mijn jonge pony (3 jaar).
Ik vind faserlight nog wel interessant. Verder weet ik het nog niet.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:44

Dyonne, ik zou voor jouw jonge pony eens kijken naar de Complete. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:57

Vraagje, ik heb een nieuwe merrie, 5 jaar oud, 1.73. Ze is nogal schraal en onbespierd. Krijgt voldoende hooi en 2x 0,5 kilo basisbrok op een dag. Voor onderhoud met het lichte werk wat ze doet, moet dat genoeg zijn.
Nu wil ik na het rijden nog wat bijvoeren, ze mag wat dikker, maar temperament hoeft niet te veranderen.
Zelf wil ik graag voer zonder haver, ik zit dan te denken aan de Corn, is dat een goede optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:43

Corn zet wel aan,en ze(mijn pony wel)vinden het ook smakelijk.

edit:ik voer het niet meer omdat ik suikerarm ben gegaan,niet omdat ik niet tevreden was. :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:48

De Corn is op zich wel een goede optie, maar je hebt kans dat de energie uit dat voer omgezet wordt in meer temperament. Het hoeft niet, hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid die je voert, maar het is niet voor niets een sportmuesli.
Je zou kunnen kijken hoe je merrie het doet op de Havervrij, zet ook aan en wordt zeer goed verteert, hier wordt ze niet een twee drie heter van.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:20

Hetzal gaan om een halve tot een hele schep na het rijden, meer niet.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:42

Zal zo weer eens even flink bij gaan lezen :) .

Mijn paard krijgt nu sinds april de cornmuesli (2 scheppen per dag), en tot plusminus augustus kreeg ze er ook nog de sinfonie bij. Ben nu gestopt met de sinfonie, en ze doet het goed op de corn.

In juli zou de voedingsdeskundige weer langs komen maar niks van gehoord. Vond het wel prima zo, en ben gewoon de corn blijven voeren. Je ziet wel degelijk verschil, zal van de week eens wat 'voor' en 'na' foto's gaan maken. Maar toch, wel teleurstellend dat ik niks meer heb gehoord. Wil eigenlijk kijken of ik, naast de corn, over kan stappen op een andere onderhoudsbrok, maar geen idee waar ik naar kijken moet.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:50

Gebruikt iemand hier ook de Sonnenlein (geel lijnzaad), ik vraag me af of ze daar erg dik van worden?

Mijn Koudbloed heeft dit jaar maagzweren gehad door koliek (van het jonge gras), en nu lees ik dat het goed is voor de maag en darmen....

En nog een vraag moet je dit geweekt geven?

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:39

Loes'sCorner schreef:
Mijn haflinger heeft op het moment een hoestrobleem, dit word uiteraard behandel door de dierenarts.

Ik vroeg me af of er iets was wat ik als onderstening als extra nog kan voeren en of dat zin heeft, ik dacht aan de symphonie, dit is dan niet als hoofdvoer maar als extra erbij.

Werkt het inderdaad zo goed o de luchtwegen, of zijn er andere tips?

Mijn pony (chronische longproblemen) doet het er perfext op!
Zonder de symphonie begint hij te hoesten. Ik geef iedere dag 1/4 schep of minder ter ondersteuning.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:33

Hmm misschien toch maar eens de sinfonie proberen voor mijn merrie met luchtwegproblemen..

Ik voer nu de vito aan een van mijn paarden die ondanks dat ze veel afgevallen is nog steeds hard is in de spieren,een harde nek heeft en snel op kan blazen..Ze reageert echt super op dit voer,ze voelt al wat soepeler aan en de nek wordt nu al minder..Ik had dit eigenlijk niet verwacht,nu maar hopen dat dit goed blijft werken voor haar :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:38

Hier beide paarden op Condicion, net mail gestuurd naar contactpersoon of ik force bij moet voeren voor vitamines/mineralen. dit gaat hij nu voor mij berekenen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:59

had 2 zakken cornmuesli besteld maar wegens dikke benen van stalgenoot haar paard heb ik een zak cornmuesli over.zit nog helemaal dicht.

is 8 okt gekocht

mag opgehaald worden in leeuwarden voor 12.00 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:08

ik ga denk ik mijn marstall force verruilen voor een andere vitaminekorrel...

iemand interesse??
was een emmer van 10 kilo,zit zeker nog wel kilo of 7 in(kan het wegen!)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:27

Eten die van jullie de Sinfonie? Mijn vorige paard liet het na 2 dagen staan.

@Billy, wat betreft aankomen vond ik de Corn fijner dan de Zonder Haver. Ik ben de Corn gaan geven na D&H BuildUp. Dat was moeilijk te krijgen en duurder.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:06

Paperboy schreef:
Gebruikt iemand hier ook de Sonnenlein (geel lijnzaad), ik vraag me af of ze daar erg dik van worden?

Mijn Koudbloed heeft dit jaar maagzweren gehad door koliek (van het jonge gras), en nu lees ik dat het goed is voor de maag en darmen....

En nog een vraag moet je dit geweekt geven?

Niemand die dit gebruikt :o ?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:38

Ik weet wel iemand die het heeft gebruikt ( klant van mij), maar zij 'zit' niet op Bokt :)
Je kunt ook lucerne van Marstall ( Basis) geven dat werkt zeer goed bij maagzweren, het zorgt ervoor dat de PH waarde neutraliseert in de maag/ darmen.
Als je dit als laatste voerbeurt van de dag geeft dan zorgt het ervoor dat het paard de volgende ochtend ook nog lekker kan eten zonder last te hebben van maagzuren.