Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:59

Die van mij staan er nu zo'n 3 maanden op en heb hier helemaal niet te klagen.
Ja, 1 pony is wat frisser en wakkerder, maar het voer is daarbij wel het laatste waar ik aan denk als reden. Verder eten ze het nog steeds en zien ze er goed uit, dus ik vind het prima zo :) Ben echt benieuwd wat het gaat doen naar de zomer toe, in september stopte de jeuk meteen toen ik Care4life ging geven maar weet dus niet of dat toeval was of niet .. zal ik volgend seizoen weten te zeggen :+

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:29

Die van mij staat al anderhalf jaar op Care4Live en doet het super! Ook niet drukker dan anders. Ben heel blij met dit voer ze heeft IR en van dit voer kan ik evengoed veel geven. Het is ook geen krachtvoer wat je geeft voor extra energie maar meer een vitaminen/mineralencomplex, tenminste zo zie ik het :) Ook nooit wat gemerkt van jeuk (terwijl ik dat idee wel had van die pavokoeken)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:59

Hier ook nog een tevreden C4L gebruiker. Pony is wel fris, maar denk eerder dat dat komt door het onstuimige weer. Meng het wel met een beetje luzerne van Subli (melasse-vrij) voor een beetje extra vulling in de voerbak, anders is hij binnen 5 minuten uitgegeten.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:11

Mijn paint doet het heel goed op C4L.
Hij heeft in Januari 2012 last van mok gehad.
Ik ben in November 2012 begonnen met C4L en hij heeft het gehele jaar geen last van mok gehad.
In November en December 2013 heb ik iets anders gevoerd en jawel hij kreeg weer mok.
Ik ben na de Kerst weer begonnen met C4L en je raad het al : de mok is weer weg!

Ik weet niet of het toeval is maar hij doet het goed met de C4L.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:25

bora schreef:
Ik ga ook stoppen met voeren. Mijn 6-jarige arabo-fries is normaal de rust zelve, maar vandaag was er niet mee te rijden. Zelfs een stalgenote zag het. Ze zou voor haar gewicht ong 600 gr pd mogen hebben ze kreeg maar iets meer als 100 gr pd. Nu ongeveer anderhalve week.

Dit schreef ik ong een jaar geleden. Nu deze week toch maar weer eens geprobeerd. Ze was vandaag redelijk te rijden maar wel schrikachtiger en "wakkerder" als anders. Gelukkig heb ik maar een 3 kilo zak gehaald. Komt wel ook maar niet meer regelmatig voeren

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:36

Toch wil ik me hier ook weer even melden. Ik heb C4L gegeven, daar werd mijn paard ook heel fris van, schrikachtig, alert. Toch spreekt mij de natuurlijke kruiden wel aan en ben ik Agrobs Alpen Grun muesli gaan voeren. Mijn paard flipte hier compleet van. Ze gaat nooit met me aan de kletter en nu wel in blinde paniek (dus niet zoals mensen hier zeggen, het paard zit beter in z'n vel) ze is constant alert en schrikachtig. Ik ben nu een maand gestopt met alle kruiden en heb mijn oude paard weer terug!

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:42

Zou het kunnen zijn dat je paard niet altijd iets te kort kwam.
En door het voeren van nieuwe producten de tekorten er niet meer zijn
En je paard zich een stuk beter voelt maar zich nooit eerder zo voelde dus een stukje opnieuw opgeleid niet worden.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:48

Je kunt mij niet wijs maken dat een paard in blinde paniek slaat, angstig is en schrikachtig omdat ze zich zo goed voelt! Hoewel ze normaal een koele kikker is en eigenlijk nergens van opkijkt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:42

Nee, dat geloof ik ook niet.

Het is net als bepaalde E producten of veel suikers die kinderen doen stuiteren. Dat is gewoon niet normaal. Zeker niet als ze verder normaal gedrag vertonen als je die producten weg laat.

Mijn paard heeft de balans gewoon beter gevonden om met dingen om te gaan (lees: niet meer hysterisch reageren) omdat alles goed is afgestemd. Het druk is voor mij een teken dat ze niet lekker in haar vel zit.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:08

Dat heb ik een keer gehad nadat een hengst een vitaminespuit van de da had gekregen. Van een braaf sulletje veranderde hij in een stuiterbal die mij 3 kwartier liet rodeo boinken. Hij was echt niet te handelen, maar heeft doordat hij zo opknapte wel hele belangrijke kampioenschappen gewonnen. Dat zou hem toen hij nog zo`n bravertje was nooit zomaar gelukt zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:24

Dat is vast geen goedkope spuit van de ruitersportwinkel geweest _O-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:37

Ik ben vandaag bij Laarakker/Den Hoek in de Bilt geweest, ik voer zelf Metazoa omdat mijn merrie bijna gestikt is in Care4live, ik heb gevraagt wat hun van dit pavo voer vinden en kreeg het antwoord dat pavo veel te veel suiker in het voer stopt terwijl het als "kruiden" voer aangeprezen word. Zou het daarom komen dat toch veel paarden Hyper worden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:41

is het ook daadwerkelijk aangetoond/onderzocht dat hier dan veel meer suiker in zit dan bekend is?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:43

Geen idee maar mijn dierenarts en de kliniek in de Bilt geeft het aan. Ook zeggen ze dat er in de liga heel veel suiker zit...maar ik weet niet waar ze dat op baseren. Nisschien vinden ze "alle" suiker al teveel?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:46

Maar gaat dat specifiek over c4l of pavo in het algemeen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:50

ik vind dat wel lastig als ze zoiets zeggen en er niks concreets is om dit te bevestigen eerlijk gezegd...

er wordt al heel snel geroepen dat ergens teveel suiker in zit, maar is dat dan meer dan vermeld wordt op de verpakking en is dat teveel? :roll:

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:52

Ik denk dat ze in De Bilt alle suikers al teveel vinden. ;)

En wat bedoel je met 'liga'? Wat is dat?

Ik gebruik nu trouwens 2 handjes pianissimo en 1/4 FiberForce. Dat gaat echt perfect!
(dik blijft ze toch wel......) Ik hoop haar straks helemaal op FF te kunnen zetten.

Kwam er nog meer uit je bezoek aan Laarakkers?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:01

Zoek schreef:
Ik ben vandaag bij Laarakker/Den Hoek in de Bilt geweest, ik voer zelf Metazoa omdat mijn merrie bijna gestikt is in Care4live, ik heb gevraagt wat hun van dit pavo voer vinden en kreeg het antwoord dat pavo veel te veel suiker in het voer stopt terwijl het als "kruiden" voer aangeprezen word. Zou het daarom komen dat toch veel paarden Hyper worden?

Mijn paard is insuline resistent en den hoek heeft Care4Life aangeraden dus denk
dat te pavo in het algemeen bedoelen. In Care4Life zit echt weinig suiker en zetmeel.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:47

wat vreemd D_Desteny, ik heb Tinkers die erg gevoelig zijn op suikers dus misschien doelen ze daar op? Ik zal de volgende keer eens duidelijker vragen om uitleg!

Dimple, Liga is ook brok van Pavo met weinig suikers. En ja er kwam meer uit het onderzoek ;) nu nog zien of al die druppeltjes gaan werken :D Reguliere dierenarts wist het niet dus moet je verder gaan kijken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:49

Liga heeft weinig suikers maar veel zetmeel. Dus het zou kunnen dat ze daar voor een deel op doelen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:53

Ik ga voorlopig even stoppen met de care4life kijken of mijn box minder nat gaat zijn.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:13

Zoek schreef:
wat vreemd D_Desteny, ik heb Tinkers die erg gevoelig zijn op suikers dus misschien doelen ze daar op? Ik zal de volgende keer eens duidelijker vragen om uitleg!

Dimple, Liga is ook brok van Pavo met weinig suikers. En ja er kwam meer uit het onderzoek ;) nu nog zien of al die druppeltjes gaan werken :D Reguliere dierenarts wist het niet dus moet je verder gaan kijken!

Die van mij is er ook gevoelig op. Ik had voor dat ik wist dat hij insuline resistent was al door dat hij stijf en vreselijk fris werd van suikers. Volgens mij zit in Liga wel weinig suiker maar nog wel veel zetmeel. Zetmeel zet zich ook om in suiker. Ik ben van mening dat in alle andere voeren van pavo echt te veel suiker en zetmeel zitten. Ik ben het in dat geval met Den Hoek eens. Volgens Annika van Den Hoek was Care4Life voor mijn paard wel geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:40

Ik blijf het een moeilijke vinden.. die van mij zijn zeker ook wakkerder en zelfs schrikkeriger te noemen, maar tegelijk zitten ze ook een pak beter in hun vel. Dus of het aan het voer ligt... Er zijn nog wel veranderingen geweest waar het in theorie kan liggen dus dat maakt het niet makkelijker. En ze zijn nog wel handelbaar, al blijft het wennen als je dooie, introverte goedzak nu ineens de wereld begint te ontdekken :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:16

Dat is idd dan even wennen :D

Die van mij was echt niet meer te hanteren :o Die stuitert alle kanten op en wringt zich in allerlei bochten.
Met de pia gaat het dus goed, maar veel te veel suikers......
Lastig hoor, paardenvoer. Met name omdat de keuze zo ontzettend groot is.

Eigenlijk wil ik dat voer van Assiepassie, maar dat kan ik met mijn WW uitkering niet betalen helaas.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:47

Dimple schreef:
Dat is idd dan even wennen :D

Eigenlijk wil ik dat voer van Assiepassie, maar dat kan ik met mijn WW uitkering niet betalen helaas.

Dat is heel vervelend en heel herkenbaar....