Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noon schreef:Ik kom me ook even melden. Heb me de afgelopen tijd aardig ingelezen over het voer van Marstall. Ook heb ik via de site 2 voedingsadviesformulieren in gevuld, dit heb ik gisteren of eergisteren gedaan en heb net een telefoontje gehad van een meneer die mij vertelde dat hij graag de paarden wilde zien. Prima! Dus deze meneer komt dinsdag langs, en moet hiervoor een uur reizen (geen kosten voor mij). Heb hem maar meteen verteld dat ik dat een goede service vind. (wat ik niet gewend ben van voerleveranciers als je maar 1 of 2 paardjes hebt...) Dus ik ben hele erg benieuwd wat deze man allemaal te vertellen heeft...
pleiada schreef:Even een vraagje..Hebben de mensen hier die de naturell voeren ook last van dat de paarden het niet echt lekker vinden?Die van mij eten het wel,maar met lange tanden..Vind het zelf eerlijk gezegd ook niet heel erg lekker ruiken..Een paard krijgt de vito omdat ze erg gevoelig op voer reageert..Ze is al veel afgevallen maar de harde manekam blijft,dus nu kijken of ze wat dat betreft goed reageert op de vito..Dit wordt echt met smaak gegeten en ze kauwt er ook erg goed op..De anderen willen ook graag uit haar bak eten,maar helaas hebben zij wat meer nodig aan energie..Is er voer wat beter wordt gegeten dan de naturell,waar ze ook mooi van op gewicht blijven gedurende de wintermaanden?
Focussed schreef:Is er ook een gastroscopie gedaan bij je paard?
Focussed schreef:Het niet of slecht eten van het krachtvoer is wel een indicatie van een (mogelijke) maagzweer.
Wat je kan doen is een aantal dagen Gastroguard geven... Eet hij na een paar dagen beter dan weet je genoeg. Gastroguard is geloof ik ook zonder recept, ik dacht dat je het gewoon kon halen bij Paardendrogist. Het is wel vrij prijzig.
En anders een middel op recept. Dan kun je kijken of ze daarvan opknapt en zo diagnosticeren zonder een gastroscopie.
Noon schreef:Ik kom me ook even melden. Heb me de afgelopen tijd aardig ingelezen over het voer van Marstall. Ook heb ik via de site 2 voedingsadviesformulieren in gevuld, dit heb ik gisteren of eergisteren gedaan en heb net een telefoontje gehad van een meneer die mij vertelde dat hij graag de paarden wilde zien. Prima! Dus deze meneer komt dinsdag langs, en moet hiervoor een uur reizen (geen kosten voor mij). Heb hem maar meteen verteld dat ik dat een goede service vind. (wat ik niet gewend ben van voerleveranciers als je maar 1 of 2 paardjes hebt...) Dus ik ben hele erg benieuwd wat deze man allemaal te vertellen heeft...