Echt te belachelijk voor woorden.
Maar weet je, jij zult de waarheid wel in pacht hebben. Veel plezier ermee, jij doet het blijkbaar geweldig

Last van de storm zeker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Cambiar schreef:Geef dan gewoon wat extra gekookte zaden als paard zo'n geweldig eiwit tekort heeft? Of is dat gewoon voor het gemak dat jullie dit doen? Hup, poedertjes erin en baasje kan gerust slapen
Dit vind jij geen vervelende manier van reageren?
Dus je volgt een schema wat ook gebaseerd is op gemiddelden. Wat is daar anders aan dan een vitamine brok zoeken die aansluit op de behoeften van een paard. Dit topic gaat over vitamine brok en dergelijke, waar iemand reageert die het jammer vindt dat er geen animo zuren in nieuwe voer zitten, maar wordt nergens geschreven dat er nog wat bijgevoerd gaat worden. Ook die brokken zijn gebaseerd op gemiddelden behoefte, dus nee dat sluit niet 100 procent aan, maar dat is zoeken en dat moet jij ook doen, toch?
IngridM schreef:Discussie? Ik discussieer toch iets anders dan jij dan. Je bent het niet waard om op te reageren als ik op zo'n toon word aangesproken door jou.
Echt te belachelijk voor woorden.
Maar weet je, jij zult de waarheid wel in pacht hebben. Veel plezier ermee, jij doet het blijkbaar geweldig
Last van de storm zeker![]()
carika schreef:Interessant geschreven Cambiar. Hoe denk jij over soja schroot als eiwitbron?
Foxy123 schreef:superpony schreef:Maar je kan de paarden niet met elkaar vergelijken. Op ervaringen van een ander afgaan heb je echt niks aan.
Natuurlijk, als echt iedereen roept; van X kreeg mijn paard jeuk, moet je met een eczemer beter niet dat voer kiezen. Hoewel het nog steeds niet alles zegt.
Je kan Force mooi vinden, maar dat is voor de buurvrouw weer compleet anders. Ander paard, andere bouw, ander verleden, andere manier van houden, andere training, etc etc etc.
Ik denk dat er een teken aan de wand is als je leest dat paarden een doffe vacht krijgt van force. Als je al weet dat het super geconcentreerd spul op synthetische basis en ik las hier in andere topics hoe slecht dat is voor de darmen, de darmen, die zo belangrijk zijn voor goede gezondheid, dan lijkt me dat niet OK.
Mij lijkt het dus echt niet slim om force erin te gooien als je weet hoe gevoelig paardendarmen reageren op geconcentreerd voer.
Ik heb hier veel bijgeleerd, ook al is het goedkoop, beter is om balancers te voeren die de darmen en de opneembaarheid respecteren. Ik las hier in een link over chelaten en samenstelling aan de hand van hoef en haaranalyse, ga daar eens kijken om te bestellen. Lijkt me een slimmer plan dan de geconcentreerde force erin te gooien voor het gemak. Zo werkt het blijkbaar niet.
ellepel schreef:marstall force is anders prima hoor....ik hou wel van subjectief
leuterendie link kwam van mij, komt van een facebook groep die nogal tegen krachtvoer zijn. en volgens mij ook wat tegen vitaminekorrel.
het is dat mijn ruin marstall force niet lekker vind en mij werd afgeraden om het te halen vanwege de appel pulp die er in zou zitten en slecht is voor de darmen
maar meerdere oudere dieren er op gehad en nog wel van stalgenoten die het allemaal prima doen.
die leven 24/7 buiten![]()
ik heb die van mij nu op pavo vital.... zit dan weer citruspulp in..zou ook slecht zijn voor de darmen
dikke prima, mijn twee van 27 en 28 wonen buiten, nu met die storm hagel en regen oliebol ook en doen het gewoon goed.
maar omdat ik het leuk vind om af. en toe wat anders te kopen ( ik wissel ook wel van merk met vitaminie pillen voor mezelf)een emmer lexa micro kruiden mineraal gekocht..
voor mij is prijs belangrijk, en dat ik het online kan bestellen en laten bezorgen