Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:35

Dat gedrag is herkenbaar met C4L helaas............

Akke_sSpring

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:06

Ja, ik heb het al eerder gelezen maar herkende dit toen niet echt bij mijn paard. Ze verschoot wel eens maar dat deed ze daarvoor ook dus niet heel opvallend. Het frapante is dat bij de sportsfit er veel meer energie inzit en ze daarbij heel rustig en relaxed was, maar daar ook mok en een dikkere manenkam van kreeg en nu ze dus weer op c4l staat verdwijnt de mok langzamerhand, is haar manenkam minder dik maar krijgt ze dus de zenuwen. Lastig hoor... Misschien dan toch maar weer wat met elkaar mengen of van beide het goede te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:18

Welk kruid/ingredient veroorzaakt dat gespannen en schrikkerige gedrag dan....
iemand die dit weet?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:22

Nee, dat blijft een raadsel. Ze weten er wel van bij pavo. Het zijn de kruiden die het veroorzaken.
Maar niet ieder paard reageert er zo op.

Helaas die van mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:24

Mijne ook...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:30

Echt zonde, want ik voer dit met name vanwege de lage suiker/zetmeel gehalten en de dosering vitamines/mineralen. Die kruiden mogen er van mij best uit :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:33

Ik ben toen direct overgestapt naar Pianissimo want ze was echt niet te hanteren.

Daar zit teveel suikers in dus ik ben nu zoekende naar iets waar ze niet hysterisch van wordt maar wel laag in e suikers (en makkelijk te verkrijgen is :o Ik ben niet lastig)

Fiber Force misschien dan maar?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:44

Helaas mijn paard ook. Dieet mix van subli ook weinig suikers en zetmeel.
Heb ze gemaild met de vraag hoeveel er nu precies in zat omdat niet alles erbij staat maar is samen dus 12%

Ik vind erg jammer dat de mijne niet goed doet op care4life want ik deed het juist voor de kruiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:44

dieetmix suvbli, of marstall vito?

die kruiden hoeven van mij ook niet/.
Zal ook geen c4l meer proberen.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:01

Als ik op voervergelijk de subli dieetmix naast de c4l leg scheelt dat toch behoorlijk in vitamines. C4l komt dan toch beter uit de bus.
Fiber force is redelijk vergelijkbaar met de lucernemix die ze nu ook krijgt, met uitzondering van de calcium/fosfor verhouding die is bij ff beter.
Dan zou je misschien nog beter een lucerne variant geven met vitaminekorrels?

Toch altijd fijn als blijkt dat het toch niet werkt nadat je net 2 zakken in je voerton hebt geleegd....

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:40

Misschien is de Metazoa een goede optie voor jullie paarden!
Zit volgens mij nog minder suikers in dan de C4L, maar wel een goede verhouding verder qua vitamines.
Je hoeft er maar heel weinig van te voeren, evt mengen met de luzerne, ook van Metazoa.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:17

Akke_sSpring schreef:
Als ik op voervergelijk de subli dieetmix naast de c4l leg scheelt dat toch behoorlijk in vitamines. C4l komt dan toch beter uit de bus.
Fiber force is redelijk vergelijkbaar met de lucernemix die ze nu ook krijgt, met uitzondering van de calcium/fosfor verhouding die is bij ff beter.
Dan zou je misschien nog beter een lucerne variant geven met vitaminekorrels?

Toch altijd fijn als blijkt dat het toch niet werkt nadat je net 2 zakken in je voerton hebt geleegd....

Je moet ook minder voeren van de C4L als van de dieetmix. Dieetmix voer je dus meer gram van als de C4L en dan is er wel wat verschil, als je het omrekend, maar niet zo erg als je kilo/kilo vergelijkt...

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:35

Ik heb de C4L tot 2keer toe geprobeerd. Beide keren een hyperactief, schrikkerig en
kijkkerig paard. Met name buiten terwijl hij altijd koel in zn hoofd is. Ik voer nu naar volle tevredenheid Quattro van Mijten in combinatie met Alpengruen Muesli van Agrobs. Gaat super. De Quattro als basis en de Alpengruen Muesli af en toe tussendoor.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:41

Een stalgenootje van mij geeft haar paard sinds 2 weken metazoa (toevallig) naast voornamelijk ruwvoer en mais. Nu wil ik geen mais geven maar zat te kijken naar een combi van luzerne met zemelen (voor de C/P verhoudingen) en dan een vitaminekorrel erbij. Ik zie ook spelt voorbij komen in combinatie met luzerne, voert iemand dat en hoe liggen die verhoudingen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:13

Ik voer ook Metazoa en luzerna nadat mijn paard bijna gestikt is in Care4life en dit gaat goed. Minder suiker en minder hyper.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:05

Blijf het toch apart vinden dat er meerdere paarden zo hevig reageren. marstall vito gaat prima.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:54

Gisteravond weer iemand gesproken die meerdere paarden Metazoa voert en daar heel tevreden over was, dus daar ga ik ook maar eens een proefpakketje van bestellen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:38

Ik ben nog steeds heel tevreden over Care4Life. :) Mijn paard heeft een soort van insuline resistentie.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:41

Ik was ook altijd tevreden. Heb het een poos niet gevoerd en was er laatst weer mee begonnen, maar de tweede keer dat ik begonnen ben werd mijn paardje ook wat onrustiger, wat meer drammerig. Nu ik weer gestopt ben is dat weer over.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:38

Ik was ermee gestopt omdat het ik gevoel had dat mijn merrie er onrustiger van werd, maar die is er nu niet meer en mijn jonge paard staat met flinke mok, dus ik ben toch weer begonnen met hem voeren.
Hij eet het graag en wordt er niet drukker van.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:50

Ik vind het echt apart dat veel paarden er druk van worden, mijne is juist rustiger sinds hij dit krijgt. Nou krijgt hij wel maar 3 keer een handje en 1 keer een kwartje met zijn medicijnen. Dit op aanraden van de DA. Zijn ruwvoer is van goede kwaliteit en eigenlijk kan hij alles wat hij nodig heeft daar uit halen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:04

Marstall Vito blijft ook in mijn achterhoofd zitten. Of de Fiberforce. Veel heeft ze niet nodig.

Maar inderdaad.........eerst maar eens even de tonnen legen die er nu staan :o

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:42

Ik had net afgelopen week nog 2 zakken voer gekocht en die heb ik nu op boktmarkt staan in de hoop dat ik er nog iets voor kan krijgen. Weggooien vind ik ook best pijnlijk en anders meng ik iedere keer een beetje door de luzerne.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:36

Akke_sSpring schreef:
Ik had net afgelopen week nog 2 zakken voer gekocht en die heb ik nu op boktmarkt staan in de hoop dat ik er nog iets voor kan krijgen. Weggooien vind ik ook best pijnlijk en anders meng ik iedere keer een beetje door de luzerne.

Waar woon je?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:54

Ik woon in Eindhoven :)