Ik wil hem wel iets bijvoeren maar wat? Het wordt al snel 'te veel' en ik heb angst voor exceem.
Wil aan de andere kant ook niet dat hij tekorten krijgt.
Had nog een restje marstall havervrij van mijn vorige paard maar dat eet deze dan weer niet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loes'sCorner schreef:Mijn haflinger heeft op het moment een hoestrobleem, dit word uiteraard behandel door de dierenarts.
Ik vroeg me af of er iets was wat ik als onderstening als extra nog kan voeren en of dat zin heeft, ik dacht aan de symphonie, dit is dan niet als hoofdvoer maar als extra erbij.
Werkt het inderdaad zo goed o de luchtwegen, of zijn er andere tips?
Anoniem schreef:oma's middeltje:tijmsiroop.
misscihen niet heel gezond hoor,maar dat voerde ik vroeger wel eens aan hoesters.
(huidige pony hoest nooit,dus heb me er verder nooit in verdiept)
Loes'sCorner schreef:Het is eigenlijk ook puur voor ondersteuning, hij krijgt medicatie ervoor.
Kan alleen echt nergens dat suiker/zetmeel gehalte vinden, niemand hier?
MarisftRoos schreef:Hoi! Ik heb een paar weken terug advies aangevraagd bij Marstall maar ik heb nog geen antwoord gehad.
Kunnen jullie mij soms helpen?
Het gaat om een 20 jarige D pony. Ik heb vorig jaar het advies gehad om haar 1.5 kilo Marstall senior plus te voeren.
Het probleem is eigenlijk dat ze te dik is.
We rijden 4á 5 keer per week maar doordat een paar weken terug hoefkatrol geconstateerd is, is dit onzeker geworden.
Ook moest ze hierdoor van de arts afvallen. Ze staat niet op gras en krijgt 3 á4 keer per dag hooi.
Kan ik nog iets aan mijn krachtvoer doen om haar wat te laten afvallen?