Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
doemaar schreef:1 handje brok. Hooi krijg ze nu niet. Straks weer als ze de paddock op komen maar dan moeten ze samen doen ze staan in kudde verband.
En werken doet ze zeker 5 dagen fanatiek.
Even een stand foto
[ Afbeelding ]
Amanda schreef:Je zou in plaats daarvan ook naar een vitaminebrok kunnen kijken waar je maar een 100gr van hoeft te voeren.
Of naar Faser light van Marstall. Ook een hele fijne muesli voor sobere paarden, waar alles in zit.
Ik voer het in combinatie met een vitaminebrok en dat bevalt zeer goed.
Even voor de beeldvorming, zie mijn jaaroverzicht hoeveel mijn haflinger is afgevallen in een jaar tijd: [EJL-ITP] Een bijzonder jaar met alpenquarter Jim
Of eigenlijk 9 maanden, want het was geen vol jaar.
Ik heb nooit een rantsoenberekening laten maken. Wat bereken je dan precies en op basis waarvan?
War ik wel lastig vind is dat ik een allergiegevoelig paard heb en ook nog eens een vreselijk moeilijke eter. Dus dan ben ik wel benieuwd wat er uit zou komen en of ik dat ook zou kunnen voeren. Of dat ik toch bepaalde compromissen zou moeten sluiten....
Belle2000 schreef:Ik neem aan dat dit topic nog steeds gebruikt mag worden?
Heb nu een tinker.
Ze is toch echt te dik maar zie geen mogelijkheid om haar af te laten vallen.
Ze krijgt alleen maar hooi in de winter en af en toe snoepjes.
Ze beweegt niet heel veel maar ik heb geen bak dus dat kan niet.
Ze staat 1,5 tot 7 uur per dag buiten maar doet dan weinig.
In de zomer staat ze op best veel gras.
Mogelijkheid voor verplaatsen is er niet.
Ze beweegt dan wel meer.
Ik dacht in de zomer aan zo'n soort ding om de mond.
Maar weet niet of dit vervelend is...
Hoop dat jullie oplossingen hebben!
foscy schreef:Belle2000 schreef:Ik neem aan dat dit topic nog steeds gebruikt mag worden?
Heb nu een tinker.
Ze is toch echt te dik maar zie geen mogelijkheid om haar af te laten vallen.
Ze krijgt alleen maar hooi in de winter en af en toe snoepjes.
Ze beweegt niet heel veel maar ik heb geen bak dus dat kan niet.
Ze staat 1,5 tot 7 uur per dag buiten maar doet dan weinig.
In de zomer staat ze op best veel gras.
Mogelijkheid voor verplaatsen is er niet.
Ze beweegt dan wel meer.
Ik dacht in de zomer aan zo'n soort ding om de mond.
Maar weet niet of dit vervelend is...
Hoop dat jullie oplossingen hebben!
Is strookbegrazing geen optie?
Piekosjj schreef:Belle, ik zou toch gaan kijken voor beweging. Je kan je paard wel zo weinig eten geven maar met echt goeie, gerichte training in combinatie natuurlijk met juiste voeding zal je veel sneller resultaat zien. Geen bak? Ik had een bak en ik gebruikte hem nooitLekker de weg op en het bos in, kilometers maken! Met gerichte LSD (low, slow distance) zal je paard het meeste vet gaan verbranden.
Madje1992 schreef:Hoeveel een andere houding voor Bella kan doen:
http://i979.photobucket.com/albums/ae271/Madje1992/My%20Horses/a884caa3-456e-42be-b756-10b66a8542b6_zps7a6a7936.jpg
http://i979.photobucket.com/albums/ae271/Madje1992/My%20Horses/086b040a-1493-45d5-a159-3bc8c5f45469_zps81ff674d.jpg
Volgens de Hoefsmid, zit er op de schouder nog wel wat 'opvulling' (oftewel vet). Maar is ze heel erg netjes, en volgens de hoefsmid zou ze ook niet veel dunner meer worden, want dit was ook haar bouw.
Maar ik wil er nog wat kilo's vanafMijn dame was weer blij dat de grote baas weer thuis is. Nu krijgt ze weer 2 plakken hooi in de avond.