Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chery schreef:Mijn paardje vertikt het de kruidenmix van de paardendrogist te eten, maar eet wel care4life. Iemand daar een verklaring voor?
Safiera schreef:*denkt mee* En Sportsfit aangevuld met een kruidenmix (van bijv. de paardendrogist)? Dat lijkt me goedkoper dan C4L?
Zelf heb ik mijn eigen soort van C4L gemaakt
compact gras, vitaminekorrel, kruidenmix, appelazijn, olie en een handje Dieetmix
Misschien veel werk om te mengen, maar ze doen het er super op, glanzen, energie genoeg maar niet heet, goede vacht en hoeven... Als het even kan niks anders meer voor mij!
(C4L heb ik ook geprobeerd maar madam at het niet en bij meneer merkte ik geen verschil)
Safiera schreef:chery schreef:Mijn paardje vertikt het de kruidenmix van de paardendrogist te eten, maar eet wel care4life. Iemand daar een verklaring voor?
Geen verklaring, maar hier is het andersom. Wel weet ik dat kruiden rustig opbouwen (dus laten wennen aan de smaak) kan helpen. Misschien is de samenstelling van de kruiden dusdanig anders dat je paard het daardoor niet lust?
chery schreef:UBok schreef:Mijn paard krijgt standaard biologische muesli. C4L krijgt hij na arbeid. Hij vindt het erg lekker. Ik kan niet zeggen dat ik veel veranderingen bij hem merk, maar daarvoor krijgt hij wellicht te weinig.
Welke muesli gebruik jij?
UBok schreef:Bij ons op stal krijgen ze muesli van Bio-Ron gevoerd. Het ziet er voor mensen niet heel smakelijk uit (lijkt ook wat stoffig, er zit geen melasse in) maar hij doet het er goed op.
UBok schreef:Mijn paard heeft niet veel (kracht)voer nodig. Hij krijgt 's ochtends ongeveer een kwart en 's avonds een kwart. Nu hebben ze bij ons op stal wel onbeperkt hooi overdag (wij noemen het de Snackbar). Werk is afwisselend, ca. 3 keer per week dressuur, 1 keer longeren en 1 keer springles en als het even kan een buitenrit. Het is een KWPN-er, 12 jaar, stokmaat ca. 1.65m.