ursula01 schreef:Zo is het ook niet. Reclame praatje van het merk fibra. Dat is duidelijk.
Dit vind ik een onprettige, niet noodzakelijke en onjuiste bewering.
Jij bent in ieder mogelijk topic Marstall aan 't promoten, en dan hier even een ander merk afkraken vind ik jammer, want ik ben het voor een gedeelte wel met je eens.
In dit topic zitten vooral mensen die zo natuurlijk mogelijk (willen) voeren, met weinig zetmeel/suikers/melasse, ofwel een vit/min supplement of bijvoorbeeld zuivere granen bij zwaar werk.
Er zijn verschillende fabrikanten die, ieder op hun eigen manier, producten op de markt brengen die aan de eisen van de één wél voldoen, maar aan de eisen van de ander niet.
Het is leuk om daar hier over te discussiëren en ervaringen uit te wisselen, en er zitten hier ook mensen die Fibra en HH promoten zoals jij Marstall promoot, maar laten we 't gezellig houden, we willen immers allemaal het beste voor onze paarden! 
Levita, een vraag voor jou: Ik heb laatst een proefverpakking Fibra besteld en ik moet zeggen; mooi product, paard vond 't erg smakelijk!
Paardlief krijgt momenteel, naast onbeperkt gras, een schep lucerne met wat olie. Hij kan de eiwitten goed kwijt in zijn spieropbouw en heeft, in tegenstelling tot 80% van de paarden hier in de kudde, totaal geen aanleg tot 'ploffen'. 
Er zit 22% zetmeel (&suikers?) in het product, maar ik vond er in verhouding vrij weinig aan mais & spelt in zitten, dus of dat percentage werkelijk zo hoog is?
Nou goed, de fabrikant zal het beter weten dan ik, het viel mij alleszins mee in ieder geval.
Wat ik me dus afvraag is hoeveel Fibra nu verschilt van een schep lucerne met vit/min korrel? Dit heb ik eerder namelijk wel eens gevoerd, echter werd de korrel door paard niet graag gegeten (hij eet niet om 't eten zeg maar, als er 'n vogel fluit is dat belangrijker bij wijze van).
Dan mis je de mais en spelt (en wat er nog in zit, weet 't even niet uit m'n hoofd) maar heb je ook 'n redelijk compleet product, of is de korrel in Fibra aangepast op de andere bestanddelen?
Overigens kan mijn paard het wel hebben, die is eerder te schraal dan te vet.