Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gr_roos schreef:Mijn merrie die snel slijt heeft zeker nu meer nodig dan 2 scheppen per dag. Het gras wat er staat geeft niet tot nauwelijks meer voedingsstoffen af. Ik ben haar al langer aan het rijden, maar nu krijg ik het er niet meer aangevoerd. Zogend veulen en arbeid in combinatie met paard wat snel mager is is geen goed idee. Ze krijgt nu even 2 weken vakantie en dan gaan we het were probeeren. Veulen gaat dan 's nachts in een andere stal. Ook heeft ze op een gegeven moment genoeg van het krachtvoer en eet ze niet meer. Ze krijgt 3 maal daags 2 scheppen.
Ik red het echt niet met 30€ voer in de maand. Ik zit eerder op 80€ (kwpn van 1.67, veulen en matige arbeid)
mirim schreef:Je kunt inderdaad het beste Fokkerij voeren ( Zucht in het duits) het veulen kan daar van mee eten. Daarnasst is er de Veulen muesli. Om het simpel te houden zou je ze ook samen straks de Complete kunnen voeren.
Je komt bij beiden opties zo rond de 30 euro uit in een maand voeren. Dan ga ik uit van ong. twee zakken voer in de maand.
Lizz schreef:Kom ik ook weer een keer binnen vallen.
Misschien dat iemand tips/advies heeft.
Ik zal wat over paard en situatie vertellen.
Paard staat op het moment op vito. Daar deed hij het altijd goed op, maar sinds half jaar wordt hij intensiever gereden. Ik heb het gevoel dat hij niet meer genoeg aan de vito heeft. Hij valt een beetje in en hij is een beetje futloos.
Momenteel staat hij 24/7 op de wei, met een weidebeleid. Hij is namelijk gevoelig voor hoefbevangenheid, daarnaast heeft hij in het verleden pees problemen gehad en daarom paste de vito perfect bij hem ivm de vitaminen.
Ook heeft hij een aantal weken terug een slokdarmverstopping gehad van de vito. Van de winter staat hij weer meer op stal en krijgt hij zijn brok over de dag verdeeld en is het niet altijd mogelijk om de brok te weken. Dus zit ik te kijken naar ander voer.
Vriendin had info op HE gevraagd en die adviseerde de complete. Nu vind ik dat een prima muesli, maar ik mis wat vitaminen. Dus denk ik erover om er force bij te voeren.
Wat denken jullie?
kevje06 schreef:faserlight misschien lizz?
force bijgeven is ook een optie als je vitamines mist, dat doe ik hier ook bij geringe krachtvoer gift, minder muesli, force erbij.