Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ralphtdw schreef:Ja het is echt goed spul hoor.
En het is echt voor alles goed.
En lifeforce is ook helemaal onderzocht en dat hebben veel andere producten niet.
Ik heb voor 3 maanden gekovht.
Echt een rip uit mijn lijf.
Maarja geef liever iets wat werkt dan andere producten kopen wat niet werkt.
LindyH schreef:espinga1984, Ik zou dit paard geen hooi in een net voeren. Dat kost alleen maar extra tijd en moeite om te eten. Beter is gewoon los op de grond. Dan gaat er misschien wel wat verloren, maar dat lijkt mij in dit geval bijzaak. Het hooi ziet er ook behoorlijk geel en arm uit. Het zou goed kunnen dat het paard hier gewoon niet genoeg aan heeft. Rijker hooi of zelfs kuil zou beter zijn.
Daarnaast inderdaad bijvoeren zoals geerke zegt. Wel rustig opbouwen. Lijnzaadolie zou er ook nog bij kunnen, voor de vetten.
En nogmaals, dit paard moet je echt NIET laten werken. Op geen enkele manier.
geerke schreef:Die is gewoon broodmager....Daar moet echt meer in dan hooi.
Bietenpulp,sojahullen,gekookt lijnzaad,en een goed vitamine en mineralen supplement.
Als ik een paard zie staan ergens wat er zo uit ziet bel ik de dierenbescherming.
Ejena schreef:Ik heb sinds kort een Draver merrie. Ze is vaak gespannen en kan schrikken van aanrakingen, ze heeft moeite met het eten van kuilgras, ze trekt haar buik vaak in en schud hierbij met haar hoofd en heeft vrijwel altijd dunne poep. Ze is vrij dun, maar dit is deels ook haar bouw. Haar ribben zijn niet zichtbaar en ze is nog jong en niet zo vaak in de hand geweest, waardoor ze ook nog geen bespiering heeft opgebouwd. Wat raden jullie mij aan om te doen? Ze staat van april tot oktober op het land. In de warmere maanden ook 's nachts en word bijgevoerd met kuilgras wanneer nodig. In de winter krijgt ze een kwart aan brok voor sportpaarden, omdat ze al vrij veel energie van zichzelf heeft, maar alle paarden worden gevoerd.
espiga1984 schreef:Qua werken, momenteel is het gewoon te warm. Wil hem echt niet laten lopen in dit weer. Maar het was mijn dierenarts die aanraadde om spierversterkende oefeningen met hem te doen.
ALS ik hem al eens longeer, is dit max 10 à 15 minuten...of een korte wandeling
Weidebloem schreef:Ik zou bloed laten trekken door de DA en kijken of dit wel een normaal beeld geeft. Zou goed kunnen dat ze een gebrek aan Mg of een ander tekort heeft. Dunne ontlasting kan ook goed van een verstoorde darmflora komen. Ze heeft wel recent een wormenkuur gehad? Heeft ze altijd op kuil gestaan? Zou eens hooi kunnen proberen.