Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:13

Vind het allemaal
Maar lastig. Zo ontzettend veel meningen, mensen die elkaar tegenspreken...
Ook binnen de “ deskundigen”..

Slmt9

Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:14

Nou een hele maand niet voeren heb ik nog nooit gedaan. Ik voer 4x pw dus denk dan altijd, ach hij krijgt t toch niet elke dag dus wennen zal meevallen.

Met supplementen heb ik wel altijd een stopweek. En inmiddels ben ik ook de overgang aan t maken naar 6 weken kruiden voeren, een rustweek en dan weer doormeten waar hij behoefte aan heeft.

De lijstjes heb ik was losgelaten. Hij gaat goed op havens gastro en al drie jaar lang meet hij daar ook positief op. Momenteel geef ik geen vitaminebrok, maar als ik weer zou bestellen zou dat VS200 zijn als die goed uitgemeten wordt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:22

Ik kan me in het seizoen dat het gras daadwerkelijk groeit wel voorstellen dat je stopweken in last. Maar in de winter zou ik dat niet snel doen. Kan me wél voorstellen dat je dan af en toe afwisselt, om verschillende dingen binnen te krijgen. Wij eten zelf vaak ook anders in de winter dan in het voorjaar en in de zomer nog weer anders. Dus om wat te wisselen tussen producten en daar dan een paar dagen tussen te laten, ja, daar kan ik inkomen.

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:55

IngridM schreef:
Waar komt dit vandaan Ellepel?


van deze site, de tekst kwam ik tegen ergens op facebook
https://www.equibiome.org/

nou ja ik geef zelf niet meer dagelijks, ben daar mee gestopt omdat ik toch bang was voor teveel te geven.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:01

Grappig Ellepel, ik ben altijd eerder bang voor tekorten, zeker omdat er steeds minder in ons hooi zit. Maar dat is ook alleen maar gebaseerd op gevoel hoor. En m'n pony doet het goed momenteel dus geen reden om te twijfelen eigenlijk :-)

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:12

Ik laat Stanley wel eens kruiden aan meten die meet ook andere dingen zoals vitamine/mineralen

Stan krijgt equilin en zou alsnog een miniralen te kort hebben. Ik zelf merk niks. En moest ik equilin verhogen maar dan wordt het voor mij de equilin echt te duur. Terwijl paard gezond en fit ik dan zelfde dosering moet geven. En dat goedkoper is. Vandaar dat ik die ga proberen

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:31

Ik heb ook steeds bang voor overschotten en synthetische mineralen en vitaminen. Anderzijds wil je natuurlijk niet dat de paarden tekort komen.

In de zomer geef ik geen mineraalvoer of enkele dagen per week.
In de winter dagelijks maar minder dan de aanbevolen hoeveelheid, wel nog los natuurlijke vitamine e erbij.

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 05:25

Ik twijfel tussen marstall force en cavalor nutri plus voor een sobere ruin die durft te schuren. Wat zou beste keuze zijn aub?

Slmt9

Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:16

Foxy123 schreef:
Ik twijfel tussen marstall force en cavalor nutri plus voor een sobere ruin die durft te schuren. Wat zou beste keuze zijn aub?


Victorious secret :Y)
Omdat daar geen lucerne en andere meuk in zit ;)

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:20

Ik ben van vs terug naar Vitalbix omdat die alle aminozuren bevat.

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:22

Foxy123 schreef:
Ik twijfel tussen marstall force en cavalor nutri plus voor een sobere ruin die durft te schuren. Wat zou beste keuze zijn aub?



Ik heb de Cavalor Support voor mijn fjorden omdat ik enkel recreatief rij. Die voer ik samen met de FiberForce. De nutri plus is voor sport paarden. Is ook voordeliger :)

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:24

Oh, klopt, ik zag verkeerd, moest de support zijn

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:09

Ik heb even gegoogeled naar de cavalor support, maar vind het vreemd voor zo'n algemeen commercieel product dat niemand er ervaring mee heeft. Over Marstall Force las ik vaak over doffe vacht, zal wellicht te geconcentreerd zijn, die valt dus af.
Victorious secret ziet er ook mooi uit, maar te duur. Zie dat grootste verschil is dat ze met chelaten werken, en meer selenium, maar wordt me iets te kostelijk. Zou graag dus de support geven. Iemand die dit al getest heeft? Volgens de fabriek zijn zowel natuurlijke als synthetische vit E gemengd, dat vind ik dus een plus.
Iemand ervaring met Liquihorse?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:38

marstal force is een goed product, maar ze vinden het niet allemaal lekker. Kwestie van proberen. Zou bij mij voorkeur hebben tov Cavalor.

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:54

SBravour schreef:
marstal force is een goed product, maar ze vinden het niet allemaal lekker. Kwestie van proberen. Zou bij mij voorkeur hebben tov Cavalor.

OK thx, waarom marstall force beter dan de support ? De mijne vreten alles. Dat is niet het probleem. Ik heb echter gelezen dat het te geconcentreerd is en de paarden een doffe vacht van krijgen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:33

Wat bedoel je met te geconcentreerd? Er zijn meer brokjes waar je maar heel weinig van hoeft te geven.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:09

Foxy123 schreef:
SBravour schreef:
marstal force is een goed product, maar ze vinden het niet allemaal lekker. Kwestie van proberen. Zou bij mij voorkeur hebben tov Cavalor.

OK thx, waarom marstall force beter dan de support ? De mijne vreten alles. Dat is niet het probleem. Ik heb echter gelezen dat het te geconcentreerd is en de paarden een doffe vacht van krijgen.


Ik heb dat niet eerder gehoord, over doffe vachten.
In mijn belevenis is force een goed product als het gegeten wordt, juist omdat je er weinig van hoeft te voeren en ze dus weinig zooi binnen krijgen. Over het algemeen doen ze het er goed op.

Slmt9

Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:13

Die van mij kreeg doffe vacht, mest eten en liep er niet lekker bij. At t met lange tanden. Force was hier dus een eenmalige bestelling.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:23

Ik ben heel nieuwsgierig naar de je paard gezond & fit vitamine korrel

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:01

Slmt9 schreef:
Die van mij kreeg doffe vacht, mest eten en liep er niet lekker bij. At t met lange tanden. Force was hier dus een eenmalige bestelling.

Kan uiteraard maar is niet de standaard. Is proberen waard.

Slmt9

Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:13

Omdat je zei dat jij t niet eerder had gehoord ;)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:40

Slmt9 schreef:
Omdat je zei dat jij t niet eerder had gehoord ;)


Is voor mij ook voor het eerst dat ik dat hoor van de Force. Meestal hoor je van de Force dat het niet geweldig wordt gegeten. Mijn pony laat ze ook liggen.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:15

Maar je kan de paarden niet met elkaar vergelijken. Op ervaringen van een ander afgaan heb je echt niks aan.
Natuurlijk, als echt iedereen roept; van X kreeg mijn paard jeuk, moet je met een eczemer beter niet dat voer kiezen. Hoewel het nog steeds niet alles zegt.

Je kan Force mooi vinden, maar dat is voor de buurvrouw weer compleet anders. Ander paard, andere bouw, ander verleden, andere manier van houden, andere training, etc etc etc.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:51

Eens, voer is goed voer als je dier het er goed op doet :-)
En dat is voor allemaal weer anders.
Maar geen vaak gehoorde opmerking over de Force dus daar zou ik niet vanuit gaan. Blijft bij elk voer kwestie van uit proberen.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 01:42

Maar als ik morgen Force geef en daar iets over schrijf, zegt dat helemaal niks. Ik heb compleet andere paarden, met een andere historie, ander ras, andere manier van trainen, andere manier van houden, ander hooi, ander water en ga zo maar door..........

En dan nog moet je jezelf nog steeds afvragen; Heeft mijn paard extra vit nodig? Welke?

De meesten gaan uit van gemiddelden en dan hun eigen visie op tekorten wat ze willen aanvullen met hun product. Daarnaast kan je dan nog genoeg zeggen over de samenstelling.
En hoeveel wordt werkelijk opgenomen? Ook dat zal enorm per paard verschillen.