Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
denise04 schreef:Iemand nog tips wat ik verder nog kan doen om haar zo snel en gezond mogelijk van de HB en overgewicht af te helpen?
Jotoma schreef:Is graszaadhooi ook duurder? En dus minder suikers/eiwitrijk dan nat hooi?
Stelvio schreef:Jotoma schreef:Is graszaadhooi ook duurder? En dus minder suikers/eiwitrijk dan nat hooi?
Ik weet niet wat de prijs van gewoon hooi doet, voor veldbeemd graszaadhooi hebben wij €140,- per ton betaald.
Het bevat nog geen 3% suiker, dus erg laag. Ik weet niet hoeveel % suiker jouw nat hooi bevat, dus ik kan niet zeggen of dat minder of meer is.
Madje1992 schreef:lemanthia schreef:mijn pony is al behoorlijk wat afgevallen, maar ik krijg de vetophopingen bij de manenkam maar niet weg.
is daar nog iets aan te doen?
Ik zit met hetzelfde probleem. Zelfs toen die van mij een dunne periode had, bleef ze die bulten houden
korbakimmy8 schreef:HOII!!
Ik heb een vraagje over mijn shetlander. Nu worden shetlanders natuurlijk snel dik, maar nu is de vraag wat ik het beste kan voeren enzo. Hij is momenteel te dik (zie fotos) en wil hem dus op dieet hebben in combi met beweging.
Wat hij nu krijgt qua voer: 24/7 op laag (niet voedzaam) gras, er hangt altijd een hooinet met een halve plak met hooi (dit eet hij zelfde nu omdat hij dus op het land staat), hij krijgt elke dag een kleine wortel en soms een klein beetje biks.
Qua beweging krijgt hij zn 3 x per week beweging. Mennen, longeren, losgooien, vrij springen enzovoorts.
Wie helpt mij een beetje op weg?
Pandora2 schreef:lemanthia schreef:mijn pony is al behoorlijk wat afgevallen, maar ik krijg de vetophopingen bij de manenkam maar niet weg.
is daar nog iets aan te doen?
Een eigenaar die volhoudt en veel geduld heeft
Mijn merrie staat al 2 1/2 jaar op haar strikte dieet en nu zijn die vetophopingen eindelijk weg
Pandora2 schreef:korbakimmy8 schreef:HOII!!
Ik heb een vraagje over mijn shetlander. Nu worden shetlanders natuurlijk snel dik, maar nu is de vraag wat ik het beste kan voeren enzo. Hij is momenteel te dik (zie fotos) en wil hem dus op dieet hebben in combi met beweging.
Wat hij nu krijgt qua voer: 24/7 op laag (niet voedzaam) gras, er hangt altijd een hooinet met een halve plak met hooi (dit eet hij zelfde nu omdat hij dus op het land staat), hij krijgt elke dag een kleine wortel en soms een klein beetje biks.
Qua beweging krijgt hij zn 3 x per week beweging. Mennen, longeren, losgooien, vrij springen enzovoorts.
Wie helpt mij een beetje op weg?
Wortel en biks weglaten, in de plaats daarvan een liksteen of eventueel kijken naar een supplement dat een hooirantsoen aanvult ( dus geen algemeen vit en min supplement ).
Een deel van het hooi vervangen door stro is ook een aanrader !
Hoe weet jij dat het gras niet voedzaam is ?Zo te zien krijgt ie nog meer dan genoeg voedingsstoffen binnen...