Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Ananas_ schreef:En jij kan ons vertellen dat de weides nog zo gevarieerd zijn qua kruiden en vitamines zodat we er niets meer bij hoeven te voerenHelaas een utopie in Nederland.. Je ontkomt er niet aan om iets bij te voeren om tekorten aan te vullen...
Henkje schreef:Iemand ervaring met deze slobber van Agrobs?
Van de site:
Agrobs AlpenGruen Mash
Agrobs AlpenGruen Mash is de eerste slobber zonder graan en melassevrij
Agrobs AlpenGruen Mash is zeer geschikt voor metabolisme-gevoelige paarden (hoefbevangenheid, EMS, PSSM, Cushing, KPU) en ideaal als dagelijkse voeding ter (na)behandeling van bijvoorbeeld koliek of verharing. AlpenGruen Mash wordt veelal gevoerd aan oudere paarden met o.a. kauwproblemen.
De basis van de AlpenGruen Mash zijn de Prenatura vezels, welke voornamelijk bestaan uit hetelucht gedroogde bladeren en zaden van grassen en weidekruiden. AlpenGruen Mash bevat een hoog gehalte aan essentiéle stoffen zoals sporenelementen, vitaminen en fytochemicalien.
AlpenGruen Mash bevat Prenatura vezels as belangrijke celstof. Prenatura heeft probiotische eigenschappen en zorgen voor een gezonde darmflora en een groei van nuttige darmbacterien. Het aantal Faulnisbacterien en gasvorming in de dikke darm zullen hierdoor sterk afnemen.
Indomitable schreef:Er is voortaan zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Heb die man van Hugho een mailtje gestuurd wat de mogelijkheden zijn gezien er bij mij in de buurt niet zo heel veel verkoopadressen zijn. En ik wil toch ook wel een klein beetje meer advies.
Marstral hoor ik ook steeds meer over en zie dat meerdere mensen uit dit topic het ook voeren.
Wat voornamelijk voor mijn merrie van belang is dat ze een betere spijsvertering krijgt, ze is wat gevoelig op haar dunne darm. Heeft aanleg om snel dik te worden. Ze moet daarnaast zeker niet heter gaan worden, ze is sensibel dus moet niet versterkt worden.
Ze krijgt van mij extra magnesium bij (celzouten) en 2x per week een pompje Seleen en vitamine E van paardnatuurlijk.
Equi_libre schreef:De vraag is wat er onder 'natuurlijk' wordt verstaan natuurlijk