Dan kan hij niet meer kroelen met de andere paarden en hij heeft een hele gevoelige roze neus, die gaat dan zeker kapot...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
leestmee schreef:hoofdstel is gefixed. Grotere frontriem en grotere bakstukken opgezet.
Ze heeft qua kopstuk en neusriem cob maar qua frontriem en bakstukken maat full dus hoofdstel compleet verbouwd en alles zit nu netjes en niet meer gedraaid.
MoniekV schreef:Wow is dat hetzelfde paard?![]()
Hoe heb je hem zoveel laten afvallen?
Moniek2001 schreef:[*]Heeii, ik heb al eerder gereageerd maar ik ben zo ongeduldig![]()
Mijn verzorgpony staat 24/7 in de wei en is veel te dik, er is geen stal ofzo, wat moet ik doen???
Ik hoop op een reactie, bedankt.
Ps. Zelf een topic starten kost toch geld?
danielleV78 schreef:Ik lees al een tijdje mee, ik heb zelf shetlander te dik... En paard wat wat te dik is. Vraagje, is vitaminebrokjes met luzerne voldoende met hooi natuurlijk
Harpoon schreef:Mijn shetlander is verwaarloosd geweest en was extreem dun, een wandelend skelet.
Maar nu is hij veel te dik.
Hij heeft ook van die ribbels, huidplooien, in zijn nek.
is dit hetzelfde als bij mensen, vetrollen?
Jotoma schreef:Hier helaas ook een paard die dik wordt van lucht, eczeem heeft en stofgevoelig is.
Hoe zijn jullie ervaringen met afvallen i.c.m. magnesium chelaat/citraat?
Mijn paard staat inmiddels van stro op vlas wat al heeft gezorgd dat hij bij de flanken mooi afvalt. Ook minder spekophoping achter de schouder, maar we zijn er nog niet. Toch nog aardig wat spek op de ribben. Ik zal straks een standfoto maken
Ik ben aan het experimenteren met dagdeel paddock/land en volledig land. Tot nu toe lijkt het 't beste te gaan op hele dag land (ong. 7 uurtjes). Ik kan hem alleen 's ochtends in de paddock zetten, maar dan krijgt hij wat hooi en gaat daarna enorm bunkeren als hij op gras staat. Eerder naar binnen halen lukt helaas niet, omdat de paddock dan bezet is met andere paarden. Dat leek me het meest ideaal.
Graasmasker gehaald, maar ons gras is te kort, dus dat werkt helaas ook niet.
Ik train 5 a 6 keer in de week, ongeveer 45 min excl. in/uitstappen en buiten rijden we vaak een uur a 1,5.
Wat voor tips kunnen jullie mij verder nog geven?
Ik ben dus met name benieuwd hoe de ervaringen zijn met afvallen icm magnesium.