Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:01

Volgens mij heeft pavo gt al meerdere keren hier geplaatst dat mensen met paarden die zo reageren graag even met specifieke gegevens naar hun moeten mailen if bellen.
Uit de gegevens uit een topic op een forum kunnen ze te weinig achtergrond informatie halen.
En ik vind het niet raar dat ze dat niet via de pb functie van een forum willen.binnen halen, naar gewoon via hun eigen kanalen als klantenservice, groomingteam, etc.

_KaWi_

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:24

Ik ben wel heel benieuwd wat Pavo daar over te zeggen heeft eigenlijk :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:04

Het was een grapje dat ze vast wel contact met mij op zouden nemen. Daar ga ik natuurlijk niet op zitten wachten, maar het zou me niks verbazen.

Ik heb helemaal geen zin in gedonder met Pavo. Ik hoef mijn geld niet terug en ik hoef geen nieuwe zak. Ik constateer alleen dat er volgens mij granen in zitten, en ik deel dat omdat dat voor sommige bokkers misschien belangrijk is.

Maar for the sake of Bokt wil ik wel een mailtje sturen met de vraag wat dat nou eigenlijk voor dingen zijn. Het verbaast mij alleen ontzettend dat dit in het 94 pagina's tellende topic nog niet echt ter sprake is gekomen. Ik had verwacht dat hier allang een verklaring voor was. Mijn eerste post was ook een vraag naar die verklaring. Het was niet direct bedoeld als klacht.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:37

Pavo_GT schreef:
We hebben de foto's ontvangen en bekeken.
1) Op de foto zie je op de eerste plaats soyabonen -> we krijgen hier meer vragen over, omdat veel mensen niet weten hoe soyabonen eruit zien. Soyabonen die we in Care4Life verwerken zijn getoaste soyabonen (non-GMO). Dit zijn dus soyabonen die een hitte behandeling hebben gehad. Dat gebeurt met alle soya normaliter voordat het door dieren (of mensen) gegeten kan worden. De boon wordt nogal eens verward met granen of zelfs met pinda’s. In soya zit een kwalitatief zeer goed eiwit en ook nog een flink aandeel soya-olie. Beide zeer geschikt voor paarden ter ondersteuning van een goede gezondheid

2) Op de foto zie je ook een gepofte tarwe korrel. Deze hoort inderdaad niet thuis in Care4Life. Echter omdat het voer gemaakt wordt in een fabriek waar we werken met gepofte granen, kan het (in zeldzame gevallen) voorkomen dat er toch een verdwaalde gepofte granen korrel of een spelt korrel terecht komt in Care4Life. In de flyer over Care4Life (Newsfeed) schrijven we daarom ook “Care4Life wordt geproduceerd in een fabriek waar granen verwerkt worden”. Vergelijk dit met de melding op veel voedingsmiddelen dat het product gemaakt is in een fabriek waar noten verwerkt worden. Het kan dus zo zijn dat er een verdwaalde granen korrel in een zak Care4Life terecht komt.

Hopelijk is het zo duidelijk :)

Het was dus al wel eerder ter sprake gekomen ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:44

Ah kijk, dat is duidelijk.
Misschien moeten ze die granen een TomTom geven ofzo, want er verdwalen er wel veel. :D

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:23

Als je een granenvrij voer verkoopt, moet er gewoon geen graan in zitten. Als je als mens bijv. je aan een glutenvrij of lactose vrij dieet moet houden, neem je ook producten waar dit niet in zit. Dan kan het ook niet gebeuren dat het er per ongeluk inzit, dan klaag je ook, want dan moeten ze dat niet als dusdanig verkopen.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:33

chery schreef:
Als je een granenvrij voer verkoopt, moet er gewoon geen graan in zitten. Als je als mens bijv. je aan een glutenvrij of lactose vrij dieet moet houden, neem je ook producten waar dit niet in zit. Dan kan het ook niet gebeuren dat het er per ongeluk inzit, dan klaag je ook, want dan moeten ze dat niet als dusdanig verkopen.

Ben ik volledig met je eens!
Voor paarden denk ik dat de hoeveelheid granen in C4L een verwaarloosbare hoeveelheid is.

Ik voer C4L ook nog steeds, de hele zomer wel aanvullend met Omega 369 van Subli.
Omega 369 van Subli is een mooi product, maar ik gebruik er niet veel van en de zak is niet hersluitbaar.
Ik ben de Omega 369 nu iets aan het minder en geef als vervanger een beetje ponybrok van Subli bij voor wat extra energie.
De aanbevolen hoeveelheid C4L is voor mijn pony niet voldoende om op gewicht te blijven.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:37

Ik heb niet het hele topic door gelezen, sorry maar een vraag.

Mijn merrie heeft afgelopen dinsdag een slokdarm verstopping gekregen van de care4life en vorig jaar twee andere paarden bij ons op stal. Ik hoor om me heen dat dit vaker voorkomt, hebben jullie ervaringen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:14

Interessant topic! Ik ben het sinds vandaag gaan voeren aan mijn twee shetlanders. Deze krijgen geen krachtvoer bij, enkel gras en/of hooi. Nu zijn ze helemaal van het gras af en krijgen ze hooi en vanaf nu dagelijks hun portie Care4Life. Vooral de 4 jarige kwam afgelopen voorjaar moeilijk uit zijn wintervacht en daarnaast vond ik zijn vacht wat dof. Hopelijk geeft dit ze net dat beetje meer dat ze nodig hebben.

Ze hebben het net met smaak opgegeten en ik heb er zelf nog wat lijnzaadolie overheen gedaan. Nu alleen nog verzinnen hoe ik ze los van elkaar hun portie voer kan geven. Ze delen zowel de paddock als hun stal. Door middel van een paar draadjes zou ik ze tijdens het eten even van elkaar kunnen scheiden, terwijl ze dan wel vlak naast elkaar staan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:52

Ik heb flink lopen graven in mijn ton, maar ik heb geen een graantje in mijn c4l gevonden. Mijn zak is dus echt graanvrij.

@ zoek: ik zou hiervoor ook even contact opnemen met pavo zelf en dus niet hier via het forum.
Ze kunnen je dan ongetwijfeld verder helpen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:01

Hoopte ervaringen te horen maar zal zeker even contact opnemen! bedankt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:09

Op de site staan geen contact gegevens? wie kan mij helpen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 22:11

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:20

Thanks!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:09

Zijn er nog mensen die nog wel tevreden zijn over het voer?
Geen slokdarmverstoppingen, geen gekke paarden, geen paarden die zoveel drinken dat het abnormaal is?
En zijn er ook mensen die de aanbevolen hoeveelheid geven per dag? Of geeft iedereen minder?

Ik wil met de staleigenaar eens overleggen of er een mogelijkheid is tot dit voer.
Maar dan wil ik ook wel de aanbevolen hoeveelheid geven, zodat ze zeker alle nodige vitaminen binnenkrijgen (toch?).
Hiernaast hebben ze onbeperkt voordroog (overdag wordt het bijgevuld en 's avonds zit het in een groot, rechthoekig net en moest dat op zijn hebben ze nog stro).

Ik heb 1 pony die rond de 400 kg weegt en eentje rond de 500 kg.
Als je 170g aanhoudt dan zit je aan 680g & 850g per dag. Nu wil ik het niet te moeilijk maken en dus beiden hetzelfde geven.. zou dit kwaad kunnen? Dus dat ik zeg bv. 750g per pony en dit dan delen door 2 (dus 375g per voerbeurt)... Dan kom je ook fijn 10 dagen toe met een zak als ik goed geteld heb, is wel zo makkelijk :+

Zou dat werken op die manier? Of zitten er toch haken & ogen aan ... ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:25

ik geef veeeeel minder. Per paard zo'n 3 handen vol. Ze doen het er super op, glimmen als een spiegel en het is me opgevallen dat de manen van m'n ruin snel groeien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:27

Ben zeer tevreden nog steeds en leef ook nog na mijn buitenritje van vandaag. Ik geef nooit wat er op de zak aangegeven staat door de fabrikanten ik kijk naar mijn paard wat hij nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:28

Maar hetgeen wat op de zak staat is toch zodat ze voldoende vitaminen en dergelijke binnen krijgen? Dus als je minder geeft krijgen ze dat ook niet voldoende binnen? Doen jullie daar nog wat aan, of ga je er vanuit dat als je paard goed in z'n vel zit dat het wel goed zit? (in het ruwvoer zit natuurlijk ook nog vanalles).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:45

Die van mij staat nog op het gras en krijg hooi erbij. Het is maar wat je wil geloven en laatste advies da was niet nodig om bloed te prikken voor controle, want hij zag er super uit en zelfs een compliment voor zijn gebit en daarbij super op gewicht. En daarbij ken ik mijn paard al 13 jaar dus zie gelijk als hij anders is dan anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:56

Hmm ok, dan kan ik het nog altijd bekijken natuurlijk .. Moest ik het idee hebben dat er toch wat schort kan ik altijd laten bloedprikken en/of het voer opschroeven.. Ga het eens op stal overleggen en als ze dat willen voeren eens kijken wat ik schep weegt en dan kan ik nog zien (ze krijgen nu een schep 's morgens en 's avonds van hetgeen ze nu krijgen, maar geen idee wat dat weegt :+ )

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:04

[***] schreef:
Zijn er nog mensen die nog wel tevreden zijn over het voer?
Geen slokdarmverstoppingen, geen gekke paarden, geen paarden die zoveel drinken dat het abnormaal is?
En zijn er ook mensen die de aanbevolen hoeveelheid geven per dag? Of geeft iedereen minder?
Wij voeren nog steeds de aanbevolen hoeveelheid per dag. Zijn er supertevreden over en (belangrijker ;)) de paarden ook. Ze eten het prima en we hebben geen gekke toestanden gehad zoals hierboven genoemd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:04

Zou ook niet weten hoeveel ik geef de ene keer een kwart schep, maar soms ook iets meer afhankelijk van het werk en hoeveelheid werk en hoe hij eruit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:08

Ok, toch fijn om te horen dat er nog mensen (en paarden ;) ) zijn die tevreden zijn :Y)
Las nu toevallig ergens dat het vele drinken (en dus ook plassen) in het begin kan voorkomen, omdat het door de kruiden zou reinigen enzo .. Zou een paar weken kunnen duren voordat het stabiliseert, dus daar ga ik maar alvast rekening mee houden als ze het op stal willen gaan voeren, kunnen we daar al niet van schrikken, haha.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 22:26

Ik ben nog steeds tevreden.
Ik voer meestal wel minder dan de aanbevolen dosering. Het is een haflinger en naast gras en hooi heeft hij aan ong. de helft genoeg als onderhoud.
Als hij stevig gewerkt heeft (15-20 kmop redelijk tempo buitenrijden) krijgt hij wel de aanbevolen dosering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:29

Ok, fijn :)
Die van mij (eentje toch) staat in principe goed in het werk. Of ja, we zijn aan het opbouwen ;) Maar daar zitten regelmatig ritten bij van 15-20 km, al dan niet voor de koets (en geen stapritjes :P ). Maarja, dat is niet elke dag natuurlijk, en ik denk niet dat de dagen dat ik longeer enzo dat ik dat echt als intensief moet beschouwen (al zal de pony dat vast tegenspreken :+ ). Zou ik dan op stal bv. kunnen zeggen 's morgens en 's avonds een schepje (denk dat het dan ruim onder de aanbevolen hoeveelheid zit maar dat ga ik wel nawegen) en als ik dan zo'n intensieve rit gedaan heb dat hij 's avonds nog een schepje extra krijgt ofzo?