Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Naar mijn mening is jouw paard op alle foto's te dik..... ook op die je hier zojuist geplaatst hebt. Dat gootje op de rug (achterhand) spreekt boekdelen. Door de lange manen kun je de schoft niet zien maar ik verwed er wat onder dat ook daar vetopslag te zien is. Als 't mijn paard was zou ik 'm van dat zetmeelrijke voer halen en voorlopig alleen hooi en een vitamine supplement geven..
Jannepauli schreef:Hahaha, tegen zoveel Tinkerfans kan ik niet op
Ariebren schreef:Jannepauli schreef:Naar mijn mening is jouw paard op alle foto's te dik..... ook op die je hier zojuist geplaatst hebt. Dat gootje op de rug (achterhand) spreekt boekdelen. Door de lange manen kun je de schoft niet zien maar ik verwed er wat onder dat ook daar vetopslag te zien is. Als 't mijn paard was zou ik 'm van dat zetmeelrijke voer halen en voorlopig alleen hooi en een vitamine supplement geven..
Jammer dat u geen kennis heeft van de bouw van een paard met een stevige kont.
Die dikke billen zijn spieren, en is een ras eigenschap van de ICS, Quarter en nog wat rassen.
Daarnaast heeft de echte Irish Cob een mooie en volle in vlees ingebedde schoft met een prachtige mooie ronde hals.
Kennis van zaken, dan pas reageren.
En wanneer een paard gewoon normaal gevoerd wordt dan zijn al die moeilijke en bijzondere voertjes niet nodig.
Mrijn schreef:Mijn paard staat sinds zaterdag op de nieuwe stal en dus op eigen voer. Het is nog niet echt een succes... Ik ben begonnen met een zak Equiguard van St Hippolyt. Ruikt heerlijk, ziet er smakelijk uit, bestaat uit uitsluitend gezonde ingredienten en uiteraard eet mijn merrie er geen kruimel vanZelfs kruidenslobber (dat vindt ze heerlijk) met een handje equiguard laat ze staan. Gister een zak dieetmix en een zak ruwvoermix van Subli gehaald. Ze krijgt nu een kilo dieetmix per dag en 1,5 kilo ruwvoermix (naast 3 porties hooi en 8 uur weidegang). Om toch aan de nodige vitaminen te komen heb ik daar een vitaminekorrel doorheen gedaan en wat lijnzaadbrokjes. Ze heeft gister met lange tanden gegeten en vanochtend was ze ook niet echt enthousiast. Ze eet het in ieder geval wel en ik ga nog even uitvogelen wat ze niet lekker vindt aan deze mix.
[***] schreef:Met lange tanden eten hoeft niet slecht te zijn hoor. Als je gewend bent om je paard op het voer te zien afvliegen en te zien schrokken kan ik me voorstellen dat het niet leuk overkomt, maar slecht hoeft het niet te zijn. Voornaamste is dat ze het op eet. Die van mij staan op onbeperkt ruwvoer en daarbij 's avonds ongeveer een halve kilo Optiform van Mijten en een schepje vitaminenkorrel. Ze zijn altijd blij als ik kom maar wisselen het eten wel af met ruwvoer. En dat zie ik juist graag. Krijgt die van jou ook ruwvoer tegelijk? En wat kreeg ze ervoor?